A Peugeot Kupa dobogósai murván mérik össze
a tudásukat

Ötödik szezonjában érkezett el oda a hazai Peugeot 208 Kupa sorozata, hogy murvás versenyen is összemérjék tudásukat a párosok. A veszprémi központú bajnoki futamon több, mint 150 versenykilométert kell teljesítenie a mezőnynek és az autógyilkos szakaszok elriasztották az indulókat. A Kupasorozatban élen szereplő párosok nem engedhetik meg maguknak, hogy minuszoljanak egy másfeles szorzójú futamot és nagy csaták várhatóak nem csak a Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary pénzdíjas helyezéseiért, de a 2WD kupa dobogójáért is.

Harmadik fordulóján van túl a Peugeot Kupa. A legutóbbi versenyen, a patinás Mecsek Rallye-n is a tavalyi bajnok páros, Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László bizonyult a leggyorsabbnak, ezzel toronymagasan vezetik a bajnokságot.

Hangodiék két perc büntetéssel kezdték a futamot és hatalmas menetelés végén az utolsó előtti szakaszon küzdötték fel magukat a dobogó legfelső fokára. A fiatal, tavaly érettségizett versenyző korábban a rallycross szakágban jeleskedett, az ott megszerzett tapasztalatokat szeretné kamatoztatni a murvás Veszprém Rallye-n.

Ezt a murvás versenyt vártam a legjobban, szerintem ez az igazi rali! Sajnálom, hogy most ezen a futamon kevesebb az induló, de szerencsére a 2WD mezőnybe érkeztek rutinos pilóták, akikkel jó lesz összemérni magunkat.”


HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!

Trencsényi Vince Szegedi Mátéval szerepel a Kupában. Vince folyamatosan gyorsul, de még nem sikerült a tavalyi bajnokot legyőznie. Talán neki van a legnagyobb rutinja ezeken a pályákon és a bajnokságban elfoglalt második helyük is okot ad arra, hogy bízzanak egy jó szereplésben.

Berta László újoncként nagyon jól szerepel a sorozatban. Császár László navigátorával a harmadik helyről várják a folytatást.

Vakrandira megyünk Veszprémbe! Semmilyen korábbi murvás tapasztalatom sincsen, nem hogy a Peugeot 208 Rally4-gyel, hanem semmilyen versenyautóval sem… Mentünk pár kört a nyirádi pályán, ami arra volt jó, hogy a murva gumival barátkozzak kicsit és megyünk pár kört a hivatalos teszten. Sokat szaunáztam az elmúlt időben, próbáltam felkészülni, meglátjuk hova jutunk.”

A verseny nehézségét jellemzi, hogy amíg az aszfaltos futamokon 10 darab gumiabroncs használható a kétkerék-hajtású autókon, a Veszprém Rallye-n felhasználható gumik számát 12-re emelték. A megfelelő PIRELLI gumik kiválasztásában most is az indulók segítségére áll a sokszoros magyar abszolút ralibajnok, ifj. Tóth János.

Kánikula várható a hétvégén, ennek megfelelően nagyon fontos lesz a versenyzők részére a megfelelő hidratálás. A Veszprém Aréna parkolójában a Peugeot Kupa sátrainál folyamatosan tudják majd pótolni a párosok a hiányzó vízmennyiséget.

A 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallye hivatalos programja csütörtökön a pályabejárással indul. A párosok maximum négy alkalommal tudnak áthaladni a szakaszokon. Pénteken zajlik a versenyautók technikai átvétele és szombaton kezdődik maga a verseny.

Az első versenynap 4 murvás gyorsasági szakasza után Székesfehérvár fő utcáját zárják le a mezőny számára, ahol egy úgynevezett SuperSpecial szakaszon autózhatnak. Ennek a szakasznak az érdekessége, hogy nem számít bele a verseny értékelésébe.

A második versenynap három különböző szakaszt kell teljesíteni, majd a Veszprém Arénánál található szervizben fél órás felkészítés után újra a délelőtti három szakasz kerül terítékre. A célban most is pénzdíjaknak örülhetnek a Peugeot 208 Rally4 Cup legjobbjai.

https://tesztalelkemindennek.hu/citroen-c2r2-es-ford-fiesta-rally3-versenyautokat-tesztelt-a-rallye-radio-riportere/