• Egyéb

A PoHu-nak volt már könnyebb éve is

A Porsche Hungaria üzletágai közül az idei évben a SEAT, a Škoda, valamint a használtautós üzletág, a Das Weltauto növelte legnagyobb arányban a forgalmát.

Amint Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a SEAT értékesítés 26 százalékos növekedését a városi terepjáró (SUV) szegmens sikerei biztosították.  Ez magyarázza, hogy a magánvásárlók aránya már elérte az 1900 darabos eladási szint 40 százalékát. A SUV-k iránti tartósan erős keresletre alapozva a 11 márkakereskedéstől jövőre további 30 százalékos bővülést vár a cég.

A Škoda 38 márkakereskedésének eladásai 9,5 százalékkal közel 14 ezer darabra bővülnek. A SEAT-tal ellentétben a Škodánál a céges értékesítés kiugróan magas, eléri a 83 százalékot, a márka ugyanis igen népszerű a kisebb vállalkozások körében. A Das Weltauto hálózat pedig az elmúlt évhez képest csaknem 10 százalékkal több, összesen 7600 járművet értékesített.

Mindezek ellenére továbbra is a Volkswagen személyautók vezetik a Porsche Hungaria eladási listáját: a 30 márkakereskedő 2018-ban az előzetes adatok szerint mintegy 15 200 személyautót értékesít, amelyek 40 százaléka magánszemélyekhez kerül. Dalnoki Balázs márkaigazgató úgy véli, a VW új SUV stratégiája révén az eladások jövőre megközelítik a 16 500 darabot.

Az importőr értékesítési darabszáma év végéig 5-6 százalékkal lesz több az elmúlt évinél, míg a teljes piac 15-16 százalékkal mintegy 131 ezer darabra bővül. A piaci átlagnál kisebb növekedést Eppel János egyebek között annak tulajdonítja, hogy az értékesítésre hátrányosan hatott a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új minősítési szabványra, a szeptember elseje óta hatályban lévő WLTP-re való átállás (a folyamta lassúsága miatt egyes modellekre várnia kellett a piacnak), másrészt a dízel üzemű autókkal kapcsolatos kommunikációs légkörben – az egész ágazat számára hátrányosan – gyakran nem az objektivitás és a szakszerűség dominált.

A Porsche Hungaria márkái közül egyébként az Audi szenvedte meg a legjobban a WLTP-átállás következményeit, így a 14 márkakereskedés mintegy 2400 kocsit adott el. A márka a jövő évben elektromos változattal, valamint több hibrid modellel erősít a piacon.

Idén 2500 jármű eladásával számol a VW haszonjármű üzletága. Ez némileg kevesebb a tavalyi szintnél, de a kisebb vállalkozások érdeklődése az összpiacéhoz hasonlóan élénk volt, ez pedig a cég szerint pozitív előjel 2019-re vonatkozóan, amit a növekedési hitelprogram várható újabb fordulója is támogathat.

Eppel János üdvözölte, hogy a legális piac védelme, a szürke- és feketegazdaság háttérbe szorítása szempontjából fontos jogszabályok születtek idén: a járműtörténeti nyilvántartás, az importautók piacának ellenőrzése, valamint az ÁFA-csalások elleni közdelem a fogyasztók érdekeit is védi.

dasblog.hu