• Egyéb

A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 37 ezer autót adtak el az idén

A Volkswagen konszern márkáit Magyarországon forgalmazó autókereskedések mintegy 37 ezer gépkocsit adnak el az idén, a tavalyi 35 500 után – ismertette Eppel János, az importőri feladatokat ellátó Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. 

    Az ügyvezető elmondása szerint az újautó-kereskedelmet 2018-ban pozitív piaci környezet támogatta, ennek köszönhetően a magyarországi összpiac éves szinten 15-16 százalékkal bővül. 
    

A PH-hoz tartozó márkák együttes eladásai ugyanakkor az idén 5-6 százalékkal emelkednek, amit Eppel János egyebek között annak tulajdonított, hogy az értékesítésre hátrányosan hatott a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új tesztkódrendszerre (WLTP) átállás, valamint a dízelüzemű autókkal kapcsolatos kiegyensúlyozatlan kommunikáció következtében megjelenő fogyasztói fenntartások is. 
    

A márkaigazgatóktól kapott tájékoztatás szerint a PH márkái sikeresen tartották pozíciójukat a piacon az idén.
    

A 30 magyarországi Volkswagen márkakereskedő 2018-ban az előzetes adatok szerint mintegy 15 200 személyautót értékesít. A márka vevőinek 40 százaléka magánszemély. Dalnoki Balázs márkaigazgató úgy véli, a VW új SUV-ja sikereire alapozva az eladások jövőre megközelítik a 16 500 darabot. 
    

A Skoda eladásai 9,5 százalékkal bővülnek, 13 800 darabot adott el a 38 márkakereskedés. A Skodánál a céges értékesítés kiugróan magas, eléri a 83 százalékot, a márka ugyanis népszerű a kisebb cégek, bt.-k, kft.-k körében is. 
    

A PH márkái közül a prémium szegmensbe tartozó Audi szenvedte meg a legjobban a WLTP következményeit, a 14 márkakereskedés mintegy 2400 kocsit adott el. A márka a jövő évben elektromos változattal, valamint több hibrid modellel erősít a piacon.
   

 Jelentős növekedést tudott felmutatni az idén a SEAT, az értékesítés 26 százalékos növekedését a városi terepjáró (SUV) szegmens sikerei biztosították.  Ugyanez magyarázza, hogy nő a magánvásárlások aránya, már elérte a 40 százalékot az eladott 1900 darabból. A 11 márkakereskedéstől jövőre további 30 százalékos bővülést remél a PH, a SUV-k iránti tartósan erős keresletre alapozva. 
    

A VW haszonjármű üzletága az idén 2500 jármű eladásával számol. Ez némileg visszaesés a tavalyi magas bázis miatt, de a kisebb vevők érdeklődése az összpiacéhoz hasonlóan élénk volt, ez a PH vezetői szerint pozitív előjel 2019-re vonatkozóan, amit a növekedési hitelprogram várható újabb fordulója is támogathat. 
    

A PH használt autó üzletága 2018-ban 7600 járművet értékesített, ez csaknem 10 százalékos növekedés. 
    

A Porsche Hungaria Kft. árbevétele az idén eléri a 330 milliárd forintot Eppel János tájékoztatása szerint.