A Porsche megalkotta saját akkumulátorgyárát
A STUTTGARTIAK NAGY TELJESÍTMÉNYŰ AKKUMULÁTORAIT ELŐSZÖR A VERSENYSPORTBAN FOGJÁK TESZTELNI.
Az elektromosautó-gyártás fejlődése érdekében a cégek elképesztő összegeket invesztálnak a különféle új technológiákba, hogy ezáltal előmozdítsák a jelenlegi akkumulátor-technológia fejlődését. A Ford például egy 130 millió dolláros projekt keretében a Solid Powerrel karöltve szilárdtest akkumulátorokat fejleszt az EV-k következő generációja számára. Most pedig a Porsche és a Customcells lépett együttműködésre, hogy akkumulátorcellákat fejlesszenek a stuttgarti gyártó jövőbeli villanyautóihoz, a németországi Tübingenben létrehozott Weissach Developoment Centerben.
A Porsche új leányvállalataként a Cellforce Group fontos szerepet játszik a nagy teljesítményű akkumulátorcellák kutatásában, fejlesztésében és gyártásában. Az új üzem évente minimálisan 100 megawattórányi kapacitást fog előállítani, ez a mennyiség 1000 jármű elkészítéséhez elegendő.
A tübingeni létesítményben készülő akkumulátorok szilícium anóddal fognak készülni, ami jobb teljesítményt és gyorsabb töltési időt tesz lehetővé. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója elárulta, ezek az új cellák kevesebb mint 15 perc alatt feltölthetőek. Csak összehasonlításként, ahhoz, hogy 5 százalékról 80 százalékos szintre töltsük a Porsche Taycan akkumulátorát, 22,5 percre van szükség.
Emellett az újonnan fejlesztett cellák képesek ellenállni a magas hőmérsékletnek is, ami a stuttgarti autógyártó szerint kiválóan alkalmassá teszi az akkumulátorokat a motorsportban való felhasználásra. Kezdetben az új akkumulátorcellákat a Porsche elektromos versenyautóiban fogják tesztelni, mielőtt azokat közúti használatra szánt autókban is alkalmaznák. A Porsche újgenerációs akkucelláinak gyártása 2024-ben kezdődik, egyelőre csak kis mennyiségben.
Azt követően, hogy növelte részesedését a Rimac vállalatban, a Porsche újabb fontos lépést tesz afelé, hogy az akkumulátor-technológia meghatározó szereplőjévé váljon.
Forrás:
Carbuzz & mahzrt.hu