A Porsche több mint 300.000 autót adott át 2021-ben
A legnagyobb számú eladás a vállalat történelmében: a Porsche 301.915 autót adott át világszerte a 2021-es pénzügyi évben, amely 11 százalékos növekedést jelent a 2020-as számokhoz képest.
A növekedéshez minden értékesítési régió hozzájárult, de a legnagyobb növekedést ezúttal az amerikai kontinensen könyvelhette el a márka. Kína továbbra is a Porsche legnagyobb önálló piaca.
„A félvezető-hiány és a Covid-19 járvány okozta kihívások ellenére képesek voltunk kemény munkával megvalósítani, hogy minden eddiginél több ügyfelünk teljesíthesse az álmát és átvehesse saját Porschéját,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „A kereslet továbbra is magas, a megrendeléseink pedig kimagaslóak, így a 2022-es évet is teljes sebességgel és magabiztossággal kezdjük meg a világ összes régiójában.”
A Taycan eladásai több mint megkétszereződtek
A 2021-es esztendő legkeresettebb modelljei továbbra is a márka SUV típusai voltak. Az értékesítési listát a Macan vezeti 88.362 átadott autóval. Őt a Cayenne követi a második helyen a maga 83.071-es értékével. A teljesen elektromos Porsche Taycan hatalmas növekedést követően 41.296 példányban talált gazdára, ami több mint kétszerese a tavalyi darabszámnak. A sportautó-ikonból is minden eddiginél több fogyott: a 911 az előző évben 38.464 ügyfél álmát valósította meg. A Panamerából 30.220 fogyott. A 718 Boxster és a 718 Cayman pedig 20.502 új tulajdonos számára hozhat kimagasló élményeket.
Világszerte erős kereslet
A Porsche világszerte minden értékesítési régóiban növelte kiszállításait. A darabszámok különösen nagy mértékben növekedtek az USA-ban, ahol a tavalyi évhez képest 22 százalékkal több autó talált gazdára. Itt összesen 70.025 vásárló döntött a Porsche gazdag modellkínálatának valamelyik tagja mellett. Az amerikai kontinensen 84.657 autót adott át a Porsche, amely szintén 22 százalékos növekedésnek felel meg. Kína továbbra is a sportautó-gyártó legnagyobb önálló piaca, amely 2021-ben is kivételes számokat tudott felmutatni: nyolc százalékos növekedéssel kontrázott rá a 2020-as rekordévre. A kínai ügyfeleknek összesen 95.671 autót adott át tavaly a márka az ellátásbeli kihívások dacára. Összesen 131.098 autó talált gazdára az ázsiai, afrikai és közel-keleti régióban együttesen, nyolc százalékkal több, mint 2020-ban.
A kereslet a hazai piacon is növekedett: Németországban 28.565 Porschét adtak át, ami kilenc százalékos növekedést jelent. Összesen 86.160 példány talált gazdára Európában, ami 2020-hoz képest hét százalékos növekedés. Ebben az elektromos sportautók kimagasló részaránnyal képviseltették magukat. 2021-ben az Európában átadott Porschék körülbelül 40 százaléka volt elektromos: vagy konnektoros hibrid vagy teljesen elektromos autó.
„Ez egy nagyon ígéretes eredmény, amely megmutatja, hogy a kínálatunk elektrifikálásának stratégiája működik és összhangban van a kereslettel, valamint ügyfeleink preferenciáival. Ugyanakkor a puszta darabszámok számunkra nem elsődlegesek. A középpontban az exkluzív és egyedi ügyfélélmény áll – ezek mentén folytatjuk a terjeszkedést világszerte,” mondta Detlev von Platen.