A propaganda szerint egyre többen használják az Üllői és a Váci úton kialakított új, életveszélyes kerékpársávokat

.

    Az Üllői úton és a Váci úton kialakított új kerékpársávokat egyre többen használják, de „idő kell, hogy minél többen megismerjék és megszokják az új útvonal adta előnyöket” – írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-hez a sávok keddi avatója alkalmából eljuttatott közleményben.

    Az Üllői úton és a Váci úton kialakított védett – azaz jól látható elválasztó elemekkel határolt – kerékpársávoknak köszönhetően ma már könnyebben, biztonságosabban lehet megközelíteni a sugárutak mentén lévő üzleteket, irodákat, egyetemeket, múzeumokat, busz- és vasútállomásokat – hangsúlyozta a BKK.


    Közölték: „kamerakép-analízis technológiával, hurokdetektorokkal és folyamatosan frissülő Waze-adatokkal” figyelik a forgalom átrendeződését, és az első néhány hét adatai szerint a „mikromobilitási eszközökkel” – például kerékpárral és rollerrel – közlekedők döntő többsége már birtokba vette a védett útfelületet.


    A Waze adatai szerint jelenleg hat százalékkal kisebb a torlódások átlagos mértéke az érintett útszakaszokon, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában – tudatta a BKK. Hozzátették: a szakemberek sem az Üllői út-Kiskörút-Váci út útvonalon, sem a Hungária körúton és az azon belüli területen nem tapasztaltak az eddigiekhez képest jelentősebb fennakadást a közlekedésben.


    Kitértek arra is, hogy az Országos Mentőszolgálat észrevételeire reagálva a BKK és a Budapest Közút egyeztetést kezdeményezett a mentőszolgálattal.


    Az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán már augusztus 7-én jelezte, hogy az újonnan kialakított biciklisávok „nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését”. „A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen” – írták.