• Egyéb

A PSA Csoport Turbo PureTech benzinmotorja negyedszer nyerte el a Nemzetközi Év Motorja díjat

A 20. Nemzetközi Év Motorja zsűritől  a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE) kapta meg a Nemzetközi Év Motorja címet, az 1-1.4 literes kategóriában – méghozzá zsinórban negyedszer!

A PSA csoport 210 szabadalmat jelentett be háromhengeres benzinmotor-családjára. Az új generációs PureTech motorra, a nagyobb teljesítmény, a kisebb fogyasztás és a hatékonyabb működés mellett, a következő előnyök jellemzők:

  • Átlagosan 4 százalékos fogyasztáscsökkenés az előző generációhoz képest;
  • gyorsabb motorreakciók az optimalizált turbófeltöltőnek köszönhetően (20 százalékkal gyorsabban felépülő nyomaték 1500/percről);
  • 75 százalékkal kisebb részecske-kibocsátás, benzines részecskeszűrő (GPF); három évvel az EU-szabályozás 2020-as életbe lépése előtt teljesíti a Valós Közlekedési Emisszió (RDE) követelményeit;
  • kompaktabb felépítés, ezáltal beépíthető a városi kisautókhoz, kompakt személyautókhoz és SUV-modellekhez tervezett új Közös Modul Padlóvázba (Common Modular Platform – CMP).

A 2017-ben az új Peugeot 308-cal bevezetett új motornemzedéket mostantól körülbelül százféleképpen használják fel a PSA Csoport járműveiben, több mint hetven országban. A motorok megfelelnek az Euro 6d-TEMP és a China 6b szabványnak.

A PureTech háromhengeres motort jelenleg Franciaországban (Française de Mécanique üzemek: Douvrin, Pas-de-Calais és Trémery, Moselle) és Kínában (Xiang Yang üzem) gyártják. A termelés fokozására 2018-ban bővítik a franciaországi üzemek kapacitását, majd 2019-ban és 2020-ban a lengyelországi Tychy és Szentgotthárd is megkezdi a PureTech motorok előállítását.

A mostani alkalommal a következőket mondta Alain Raposo, a PSA Csoport hajtómű- és alvázfejlesztési alelnöke: “Büszkén vesszük át egymás után negyedszer ezt a komoly presztízsű díjat, mint fejlesztőink hozzáértésének bizonyítékát. Járműveink többségében már elérhető ez a motor, és a vevőink is nagyon kedvelik. A díj globálisan ismeri el benzinmotorjaink versenyképességét és hatékonyságát, különösképp a háromhengeres PureTech motorét.”

 

Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE)
Típus Háromhengeres, soros
Emissziós szint Euro 6d-TEMP 1.5-ös RDE CF-fel

2018 novemberétől teljesíti az Euro 6d-t (három évvel életbe lépése előtt)

Maximális teljesítmény kW/LE 96/130 5500/percnél

81/110 5500/percnél

Maximális nyomaték Nm 230 1750/percnél

210 1500/percnél

Felépítés   Turbómotor, centrális közvetlen befecskendezéssel, változó szívó- és kipufogó-oldali vezérlés
Motorvezérlés   PSA SSTG motorelektronika, közvetlen befecskendezés nyomása

250 bar

Elektromos berendezés   Intelligens akkumulátortöltés, Stop & Start
Lökettérfogat cm3 1199
Sűrítési arány   10.5:01
Furat/löket mm x mm 75 x 90.5
Hajtórúd   Modul kisfej, fix dugattyúcsapszeg, nagyszilárdságú acél
Olajszivattyú   Változó szállítású, automatikus vezérléssel
Hengerfej   Alumínium A57 rézötvözet, hőkezelt. Gravitációs öntés, a hengerfejbe integrált kipufogó-leömlő
Turbófeltöltő   Új generációs turbófeltöltő, optimalizált szállítás, beépített, elektromos lefúvószelep
Forgattyúsház   Alumínium vákuum-öntvény, öntéskor beágyazott hibrid hengerperselyek
Benzinellátás   Közös nyomócsöves, lézerrel fúrt ötfuratos porlasztók, nagy nyomású (250 bar) tápszivattyú
Vezérlés   Két darab, kompozit anyagú, csöves vezértengely, nedves vezérműszíj, DLC-bevonatú (Diamont Like Carbon) bütykök
Szelepműködtetés   Direkt, mechanikus emelőtőkék
Szelepszám hengerenként   4
Motor hosszúsága mm 604.5
Motor magassága mm 683.5
Motor szélessége mm 586
Súly (a PSA standardja szerint) kg 84 kg
Oktánszám-igény RON 91-98
Hűtés   Vezérelt termosztát
Kipufogó   Integrált emisszió-szabályozó rendszer a turbófeltöltő alatt: katalizátor és  GPF