Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A PSA Csoport Turbo PureTech benzinmotorja negyedszer nyerte el a Nemzetközi Év Motorja díjat

Posted on 2018.06.06.2018.06.06. By Iroda Távirati

A 20. Nemzetközi Év Motorja zsűritől  a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE) kapta meg a Nemzetközi Év Motorja címet, az 1-1.4 literes kategóriában – méghozzá zsinórban negyedszer!

A PSA csoport 210 szabadalmat jelentett be háromhengeres benzinmotor-családjára. Az új generációs PureTech motorra, a nagyobb teljesítmény, a kisebb fogyasztás és a hatékonyabb működés mellett, a következő előnyök jellemzők:

  • Átlagosan 4 százalékos fogyasztáscsökkenés az előző generációhoz képest;
  • gyorsabb motorreakciók az optimalizált turbófeltöltőnek köszönhetően (20 százalékkal gyorsabban felépülő nyomaték 1500/percről);
  • 75 százalékkal kisebb részecske-kibocsátás, benzines részecskeszűrő (GPF); három évvel az EU-szabályozás 2020-as életbe lépése előtt teljesíti a Valós Közlekedési Emisszió (RDE) követelményeit;
  • kompaktabb felépítés, ezáltal beépíthető a városi kisautókhoz, kompakt személyautókhoz és SUV-modellekhez tervezett új Közös Modul Padlóvázba (Common Modular Platform – CMP).

A 2017-ben az új Peugeot 308-cal bevezetett új motornemzedéket mostantól körülbelül százféleképpen használják fel a PSA Csoport járműveiben, több mint hetven országban. A motorok megfelelnek az Euro 6d-TEMP és a China 6b szabványnak.

A PureTech háromhengeres motort jelenleg Franciaországban (Française de Mécanique üzemek: Douvrin, Pas-de-Calais és Trémery, Moselle) és Kínában (Xiang Yang üzem) gyártják. A termelés fokozására 2018-ban bővítik a franciaországi üzemek kapacitását, majd 2019-ban és 2020-ban a lengyelországi Tychy és Szentgotthárd is megkezdi a PureTech motorok előállítását.

A mostani alkalommal a következőket mondta Alain Raposo, a PSA Csoport hajtómű- és alvázfejlesztési alelnöke: “Büszkén vesszük át egymás után negyedszer ezt a komoly presztízsű díjat, mint fejlesztőink hozzáértésének bizonyítékát. Járműveink többségében már elérhető ez a motor, és a vevőink is nagyon kedvelik. A díj globálisan ismeri el benzinmotorjaink versenyképességét és hatékonyságát, különösképp a háromhengeres PureTech motorét.”

 

Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE)
TípusHáromhengeres, soros
Emissziós szintEuro 6d-TEMP 1.5-ös RDE CF-fel

2018 novemberétől teljesíti az Euro 6d-t (három évvel életbe lépése előtt)

Maximális teljesítménykW/LE96/130 5500/percnél

81/110 5500/percnél

Maximális nyomatékNm230 1750/percnél

210 1500/percnél

Felépítés Turbómotor, centrális közvetlen befecskendezéssel, változó szívó- és kipufogó-oldali vezérlés
Motorvezérlés PSA SSTG motorelektronika, közvetlen befecskendezés nyomása

250 bar

Elektromos berendezés Intelligens akkumulátortöltés, Stop & Start
Lökettérfogatcm31199
Sűrítési arány 10.5:01
Furat/löketmm x mm75 x 90.5
Hajtórúd Modul kisfej, fix dugattyúcsapszeg, nagyszilárdságú acél
Olajszivattyú Változó szállítású, automatikus vezérléssel
Hengerfej Alumínium A57 rézötvözet, hőkezelt. Gravitációs öntés, a hengerfejbe integrált kipufogó-leömlő
Turbófeltöltő Új generációs turbófeltöltő, optimalizált szállítás, beépített, elektromos lefúvószelep
Forgattyúsház Alumínium vákuum-öntvény, öntéskor beágyazott hibrid hengerperselyek
Benzinellátás Közös nyomócsöves, lézerrel fúrt ötfuratos porlasztók, nagy nyomású (250 bar) tápszivattyú
Vezérlés Két darab, kompozit anyagú, csöves vezértengely, nedves vezérműszíj, DLC-bevonatú (Diamont Like Carbon) bütykök
Szelepműködtetés Direkt, mechanikus emelőtőkék
Szelepszám hengerenként 4
Motor hosszúságamm604.5
Motor magasságamm683.5
Motor szélességemm586
Súly (a PSA standardja szerint)kg84 kg
Oktánszám-igényRON91-98
Hűtés Vezérelt termosztát
Kipufogó Integrált emisszió-szabályozó rendszer a turbófeltöltő alatt: katalizátor és  GPF

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé
Next Post: Egyre több hamis autódiagnosztikai eszközt foglalnak le a pénzügyőrök

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT