A Renault 5 Turbo 3E egy elektromos autó, több mint 500 lóerővel

  • A Renault elég őrült ahhoz, hogy az R5 Turbo 3E koncepciót több mint 500 lóerővel gyárthassa.
  • Az RWD modell egy egyedi szén-monokokkon halad, kettős elektromos motorokkal.
  • A dizájnt az eredeti R5 Turbo ihlette a ’80-as évekből, modernizált funkciókkal.

A Renault bemutatta a 2022 R5 Turbo 3E koncepció, a klasszikus R5 Turbo I és II modern utódjaként szolgál a ’80-as évekből és a Clio V6 a ’00-as évekből. A hiper nyílás egy testreszabott platformon halad, és egy teljesen elektromos RWD hajtóművel rendelkezik, több mint 500 lóerővel.

A harmadik iteráció R5 Turbo homologation special retro-futurisztikus stílusú, úgy néz ki, mint egy szteroidok erősen átalakított restomodja. Megőrzi az eredeti aláírással ellátott, dobozos sárvédő fáklyákat, bár itt kombinálják őket az ultraszéles gumiabroncsokban lévő túlméretes kerekekkel.

A külső rész a koncepcióhoz képest fejlődött, enyhébb üvegházat és átdolgozott aerodinamikát adva. A kifejezett lökhárítók és az oldalsó szoknyák fehér színűek, ellentétben a sárga karosszériával és a fekete tetővel.

A LED-es fényszórók úgy tűnik, hogy a klasszikus R5 korszerűsített változata, míg a hátsó lámpák az újból származnak R5 E-Tech Electric. A töltőkikötő az egyik oldalsó bevitelben van elrejtve, amelyeket az elektromos erőátvitel hűtésére terveztek.

A hasonlóság ellenére az R5 Turbo 3E nem mechanikusan kapcsolódik a szabványhoz Renault 5, mivel egy egyedi szén-monokokk alvázon halad, amelyről azt állítják, hogy “könnyű és rendkívül merev ”.

A francia zsebrakétát két, a hátsó kerekekbe szerelt villamos motor hajtja. Az R5 Turbo 3E több mint 500 lóerő (373 kW / 507 PS) együttes teljesítményével a legerősebb gyártási modell Renault, 0-100 km / h (0-62 mph) sebességgel ígérve 3,5 másodperc alatt.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója elmondta, hogy az R5 Turbo 3E csak a bátor “számára szól, és hozzáteszi, hogy a ” szórakoztató lesz “. A cég szerint a “csoport a lehető legjobb képességeit és szakértelmét hozza a végső Renault márka ikon ” fejlesztéséhez, valószínűleg utalva erre Alpesi részvétel a projektben.

A Renault nem jelentette be a gyártási modell rendelkezésre állásának és árazásának részleteit, de Autocar jelentések szerint 2026-ban érkezik meg. Az építkezés testreszabott jellege alapján azt várjuk, hogy korlátozott számban és magas áron kínálják fel.

Az autógyártó bepillantást adott az R5 Turbo 3E-hez a “A Comeback ” dokumentumfilm sorozatának anatómiájában, amely elérhető a Prime Video-n. A felfedezés, amelyet megnézhet a videó lent, a tervező központ zárt ajtói mögött zajlott. A házigazda a Renault Group vezérigazgatója, Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója, Fabrice Cambolive és a Renault Design alelnöke, Gilles Vidal.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!