A Renault-Nissan-Mistsubishi egység továbbra is fennmaradna
Az Alliance partnerek leader-follower szemléletű sémát vezetnek be, hogy a termékekkel és a technológiával kapcsolatos hatékonyság és versenyképesség növekedhessen. A tagok egyenként olyan régiós referenciaként szolgálnak majd, ahol a fő erősségükkel képesek a piac vezetésére és támogathatják a partnerek versenyképességét.
A Groupe Renault, a Nissan Motor Co. Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation a világ egyik vezető autóipari szövetségének tagjaiként ma bejelentették, hogy többek között olyan kezdeményezést indítanak útjára, amelynek eredményeképp egy új, kooperatív üzleti modell segíti majd a három cég versenyképességét és jövedelmezőségét.
A tagvállalatok tovább gondolják a meglévő kölcsönös Szövetségi előnyöket olyan területeken is, mint például a beszerzés, így terjesztve ki a vezető pozícióikat és földrajzi előnyeiket a partnervállalatok üzleti fejlesztésének javára.
„Az Alliance egy egyedülálló stratégiai és működési partnerség az autógyártás világában és ez hatalmas előnyt nyújt a folyamatosan változó autóipari világban”
– mondta Jean-Dominique Senard, az Alliance és a Renault elnöke. „Az új üzleti modell lehetővé teszi az Alliance számára, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a tagok eszköztárából és teljesítő képességéből miközben tiszteletben tartja azok egyéni kultúráját és örökségét. A Szövetség három tagja képes lesz földrajzi határokon átnyúlva minden ügyféligényt kielégíteni legyen szó szegmensről, technológiáról úgy, hogy egyéni versenyképességük, fenntartható jövedelmezőségük, társadalmi- és környezeti felelősségvállalásuk súlya is növekedhessen.”
A három cég vezetősége a leader-follower séma alapelveit a következőkben határozta meg:
• továbbra is a közös Alliance szabványok kidolgozása a cél, a platformoktól egészen a karosszériákig;
• termékszegmensenként egy kiemelt modellre fókuszálnak, emellett a vezető cég további, „kísérő” modelleket fejleszt, a partnervállalatok támogatásával;
• biztosítják, hogy minden márka kiemelt és kísérő modelljeit a lehető legmagasabb versenyképesség megőrzésének szem előtt tartásával alkotják meg, és ha szükséges összevonják azokat; valamint
• folytatják a kishaszonjárművek terén már sikeresen bevezetett leader-follower modellt.
A fent említett szerkezeti séma bevezetésének eredményeképp az egy modellre vetített befektetés akár 40%-kal is alacsonyabb lehet. Ez az előny az Alliance már létező szinergiáin felül értendő. Az Alliance jóváhagyta továbbá azt is, hogy a működési területükön úgynevezett referencia-régiókat határozzanak meg, ahol minden vállalat a saját központi régiójára koncentrálhatja erőfeszítéseit a versenyképesség területén, így szolgálva követendő példaként a többieknek.
Ennek megfelelően a Nissan Kína, Észak-Amerika és Japán referenciája lesz; a Renault Európára, Oroszországra, Dél-Amerikára és Észak-Afrikára koncentrál majd; a Mitsubishi Motors pedig az ASEAN-területen (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége) és Óceánia területén fejti ki fő tevékenységét.
Mindegyik vállalat referenciaként szolgál majd a saját régióiban, így újabb lehetőségek nyílnak majd a fix költségek megosztására és az Szövetség közös erőforrásainak kihasználására.
A cégek termékportfoliójának frissítései is a leader-follower elvet követik majd és a modellek a lehető legversenyképesebb felállásban készülnek majd. Néhány példa:
A C-SUV szegmens megújulását 2025 után a Nissan vezeti majd, míg a B-SUV szegmenst Európában a Renault irányítja.
Latin-Amerikában a B-szegmens platformjait észszerűsítik, a jelenlegi négy változatból egy lesz, mind a Renault, mind pedig a Nissan erre építkezik majd. A platform két gyártóüzemben készül majd a két márka számára.
Délkelet-Ázsiában és Japánban az Alliance tagjai hasonlóan működnek majd, ilyen lesz például a kei-car (szupermini) együttműködés a Nissan és a Mitsubishi Motors között.
A fentieket együttvéve, az Alliance modelljeinek közel 50%-a a leader-follower elv mentén készül majd 2025 után.
A technológiai hatékonyságot figyelembe véve a Szövetség tagjai továbbra is ki fogják aknázni a meglévő erőforrásokat, így biztosítva, hogy minden tagvállalat megossza a platformokon, erőforrásokon, és technológián végzett munkáját. Ez a modell már bebizonyította életképességét és hatékonyságát, amikor a CMF-B platform a Renault Clio és a Nissan Juke alapját képezte, de a közös kei-car platform is sikeresnek bizonyult, a Nissan Dayz és a Mitsubishi eK Wagon esetén. A CMF-C/D és a CMF-EV platformok hamarosan követik az előző példákat.
A leader-follower modellt a fentieken túl a további technológiai területeken is bevezetik:
• Önvezető autó: Nissan
• Kétirányú kommunikáció (connected car): A Renault az Android-alapú platformon és a Nissan Kínában
• E-body: az elektromos-elektronikus architektúra alapjai: Renault
• e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
• PHEV: C/D szegmens: Mitsubishi
Ez az új üzleti modell teszi majd lehetővé, hogy a Szövetség tagjai a lehető legtöbbet hozzák ki magukból és a legversenyképesebbek maradhassanak, így az Alliance megerősödve nézhet szembe a radikálisan változó autóipari környezettel.