A Renault retro-futurisztikus EV prototípussal jelentkezett

  • A Renault létrehozott egy EV prototípust, amelynek célja új rekord létrehozása a leghosszabb tartományban.
  • A retro-futurisztikus modell kialakítása az aerodinamikára és az alacsony súlyra összpontosít.
  • A Renaut Filante Record 2025 rekordkísérletet fog tenni 2025 első felében.

Renault bevezetett egy teljesen elektromos demo-autót, amelynek célja az energiafogyasztás és a vezetési tartomány rekordjainak meghatározása. A Filante Record 2025 retro-futurisztikus álláspontot képvisel, amelyet a múlt rekordszintű Renault prototípusai inspiráltak. Ugyanakkor magában foglalja a legújabb technológiát az optimális aerodinamika és az alacsonyabb súly érdekében, hozzájárulva a nagyobb hatékonysághoz.

A francia autógyártó a modellt “laboratóriumként írja le kerekeken az új technológiák, anyagok és innovációk tesztelésére ”. A Filante Record 2025 folytatja a vérvonalát sebesség-rekord prototípusok a Renault-tól, mint például a 40 CV des Records (1925), a Nervasport des Records (1934) és az Étoile Filante (1956). Ezúttal azonban a hangsúly nem a maximális sebességre, hanem a lehető leghosszabb tartomány elérésére irányul egyetlen töltéssel.

A projekt a Renault és a Ligier Automotive. Az együléses 5,12 m hosszú és mindössze 1,19 m magas, a repüléstechnika ihlette áramvonalas alakú. A tervezés numerikus szimulációkon alapult, de a mérnökök 2025 tavaszán további szélcsatorna-teszteket végeznek a végső beállításokhoz.

Az olyan funkciók, mint a kerek LED-es fényszórók és az uszony alakú farok, tiszta bólintással vannak a múlthoz, mint a kerekek amelyek külön vannak a testtől. Ez utóbbiakat “gondosan ápolták ” aero burkolatokkal és faragott sárvédőkkel, amelyek célja a húzás minimalizálása. A gumiabroncsok állítólag körülbelül 20% -kal befolyásolják a hatótávolságot, ezért a Renault a Michelin egyedi súrlódást csökkentő 19 hüvelykes gumiját választotta.

A futurisztikus pilótafülkét a repülés és az űrutazás ihlette, F1 stílusú vezetési pozíciót alkalmazva. A játékvezérlő alakú nem szokatlan kormánykerék integrálja az összes szükséges funkciót és kezelőszervet, kihasználva a vezetékes és a fék-vezetékes technológiákat. A függőágy stílusú ülés egy feszített vászon, amelyet szénpengék támasztanak alá, és alkalmazkodnak a vezető test alakjához. Ezenkívül a lombkorona a kormánykerékkel együtt nyílik meg, megkönnyítve a vezető számára a belépést.

Előreláthatóan a súlymegtakarítási intézkedések szintén fontos szerepet játszottak a fejlődésben. Az alváz alumíniumból, szénszálból és acélból készül, a mérnökök a lehető legnagyobb mértékben csökkentik az anyagfelhasználást. A csapat Scalmalloy-t is használt, egy alumíniumötvözetet, amelyet kifejezetten 3D nyomtatáshoz terveztek. Ennek eredményeként a demonstrációs autó 1000 kg (2205 font) súlyú mérleget ad, annak ellenére, hogy önmagában az akkumulátor súlya 600 kg (1 323 font).

Az akkumulátor a vezető lába alá van felszerelve, kapacitása 87 kWh, ami megegyezik a produkció-spec Scenic E-Tech crossover. Annak érdekében azonban, hogy beleférjen a Filante Record 2025 rendkívül alacsony testébe, cell-to-pack technológiával rendelkezik, egy szénházban. Jelenleg nincs információ az elektromos motorokról vagy a prototípus teljesítmény-specifikációiról.

A Filante Record 2025 első nyilvános kirándulása a Párizsban, a Rétromobile autókiállításon, február 5-én lesz. A Renault elmondta, hogy a hatékonysági rekord kísérletére 2025 első felében kerül sor, anélkül, hogy konkrét célt tűzne ki a tartományra. Végül, míg a 2025-ös Filante Record egyszeri marad, az autógyártó azt állítja, hogy “számos olyan technológiát áttekint, amelyeket a holnap gyártó járművein való használatra tanulmányoznak. ”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!