A roadsterek új generációjának kialakítása a Bugatti W16 Mistral segítségével
A Mistral¹: egyedülálló szél, amely áthatja Dél-Franciaországot, és az évszakok váltakozásának hírnöke. Hatása azonban túlmutat a természeti erő státuszán. Azok, akik megtapasztalják, képesek meríteni az erejéből, és magával ragadó kalandérzetet, áhítatot, nosztalgiát és az előttünk álló útra való várakozást keltenek. Egy ilyen hatásos jelenség egybevág a Bugatti szellemiségével – és találó inspirációt ad az ikonikus Bugatti W16-os motorral hajtott modellek sorában: a W16 Mistral utolsó modelljének megtervezéséhez.
Hű maradva Bugatti „a forma követi a teljesítményt” régóta fennálló szellemiségéhez, a W16 Mistralt a levegő kihasználása határozza meg. Az igazán elemi vezetési élményt csak az aerodinamika évszázados elsajátítása teszi lehetővé; mindkettő egy szabadtéri remekművé olvadt össze – egy intenzív tető nélküli élmény 420 km/h-nál, amely a tervezést és a tervezést ünnepli csúcspontján.
A Bugatti mestertervezői számára az aerodinamika tökéletesítésére irányuló törekvés a W16 Mistral legelején kezdődött – az innováció határait feszegető Bugatti márka ikonjával. Az utánozhatatlan Bugatti patkórácsot a W16 Mistralhoz új formában alakították ki, kiszélesítették és tökéletesen illeszkedő 3D-nyomtatott hálókkal szerelték fel, hogy a levegőt a központi radiátorba irányítsák – kihasználva az erejét az 1600 lóerős, négyturbós W16 kritikus hűtésére. .
A patkórács a Bugatti formatervezési örökségének leleményességét közvetíti, de a W16 tervezői arra törekedtek, hogy a márka legendás innovációjának szellemét még tovább tiszteljék. A jellegzetes tervezési jelzések szerepe a levegő erejének kiaknázásában az első lámpaegységekre is kiterjed – elősegítve a W16 Mistral teljesítmény által meghatározott formai törekvését. A nyolc elemből álló Chiront visszhangzó, függőlegesen elrendezett, más Bugatti remekművek, például a Divo és a La Voiture Noire előtt tisztelegve, a kifinomult, elegáns kialakítás háromdimenziós felülete csökkenti az aerodinamikai ellenállást a légfüggönyt vezető barázdák révén – elvezetve a levegőt a keréktárcsa és a teljesítmény fokozása.
Miközben a levegő a W16 Mistral közepe felé száguld, egy olyan funkció új értelmezésével találkozik, amely egyedülállóvá tette a Bugattit az évszázados tervezési innováció során: a tokos C-vonalat. A maximális teljesítmény érdekében a hajtásban magasabb pozícióba emelt C-line intelligens légbeömlőkkel rendelkezik, amelyek tovább fokozzák a W16 Mistral hihetetlen dinamikus nyomását – egyszerre dolgozza fel a levegőt és a nyomást, hogy hűtse a motort, a sebességváltót és a hátsó részt. tengely.
A Bugatti irányadó szellemiségéhez hű maradva a C-vonal formája tiszteletben tartja a teljesítményre való törekvést. A zökkenőmentesen elegáns pályát követve az ablakokon és a szélvédőn keresztül, a vonal a versenysisak védőszemüvegének esztétikáját idézi, míg a szélvédőn átívelő integrált keresztléc simítja a légáramlást a nyitott pilótafülke felett – a levegőt a hátsó szárny felé irányítva a maximális hatás érdekében. leszorítóerő.
Ahol találkozik a W16 Mistral ablakaival, a C-vonal remekül kidolgozott légcsatornák mellett halad el, tisztelegve a nyitott tetejű Bugatti ikonok sora előtt – a lenyűgözően gyönyörű, 1934-es Type 57 Roadster Grand Raid Usine-tól az első modern- korszak szabadtéri Bugatti, a Veyron 16.4 Grand Sport. Az eleganciát és a teljesítményt ötvözve, amelyet a faragott gombócok szimbolizálnak, a W16 Mistral elrendezése egy teljesen új, rendkívül fejlett és teljesen egyedi légbeszívó rendszert képvisel, amely teljesen integrálva van a jármű rendkívül erős szénszálas ütközési szerkezetébe. A kialakított gombócokból a levegő levegőszűrőkön keresztül a 8,0 literes, 16 hengeres motor négy turbófeltöltőjébe áramlik, táplálva a W16 Mistral hihetetlen erejét, gyorsulását és sebességét. A W16-os motor dicsõséges jegyeivel is átitatott érzékszervek lakoma – amelyet a gombócok felerősítenek, hogy az utastérben utasok számára az autóiparban páratlan hangzási élményt nyújtson.
A 16 hengeres motort hűtő radiátorokból kilépő forró levegő csatornákon keresztül hátrafelé áramlik – ez a tervezés egyik legkifinomultabb területe egy holisztikusan összetett vásznon. A negatív nyomás által átszívott forró levegő a W16 Mistral X-hátsó lámpájának szellőzőnyílásain keresztül távozik – a Bugatti Bolide által ihletett lenyűgöző kijelző, amely elegánsan ötvözi az esztétikai vonzerőt a mérnöki találékonysággal. A levegő útját a jármű hátuljából drámaian felgyorsítja a továbbfejlesztett „rámpa” kialakítású diffúzor, amely elősegíti a forró levegő további eltávolítását, és növeli a teljes leszorítóerőt, ami miatt a modell kiválóan teljesít nagy sebességnél.
Miközben a lenyűgöző teljesítményre szakosodtunk, az X-hátsó lámpák elrendezését meghatározó szépség a külső dizájnban is visszaköszön, egészen a legfinomabb árnyalatokig. A Type 57 Roadster Grand Raid Usine egyedi fekete-sárga szimfóniájából merítve ihletet, amelyet Ettore Bugatti annyira szeretett, a W16 Mistral olyan kreatív vásznat kínál, amelyhez rengeteg színkombináció határozható meg – így a sofőrök igazán egyedi karaktert alakíthatnak ki maguknak. járművet, ugyanúgy, ahogy Ettore tette.
„A tervezési folyamat legelejétől kezdve egyértelmű volt számunkra, hogy a W16 Mistral izgalmas lehetőséget jelent a történelem írásához. Ez a pillanat nemcsak arra adott lehetőséget, hogy sóvárogva tekintsünk vissza a Bugatti monumentális W16-os korszakának lezárulására, hanem arra is, hogy félelmet keltsen az aerodinamikai művészet következő generációja iránt. A Bugatti jellegzetes teljesítményének, luxusának és eleganciájának egyesítése – az aprólékosan megtervezett, biztonságra vezérelt, nyitott tetejű kialakításban, amely eléri a 420 km/órát – olyan eredmény, amely szilárdan belevésődik a W16 Mistralba a Bugatti remekművek évszázados történetébe. Az általa ihletett hangulatos szélhez hasonlóan a W16 Mistral is ellenállhatatlan vágyakozást kelt, miközben elsöprő kalandérzetet varázsol a jövőbe. Olyan élményt kínál, amely lényegében Bugatti; ez valóban összehasonlíthatatlan.”
Frank Heyl
A Bugatti tervezési igazgatója