A román és bolgár utak a legveszélyesebbek

A világjárvány kitörése előtti tíz évben folyamatosan csökkent a közlekedési baleset miatt elhunytak száma az Egyesült Királyság nélküli 27 EU-tagországban. A közúti halálesetek száma a lakossághoz viszonyítva Svédországban és Írországban a legalacsonyabb, míg Romániában és Bulgáriában a legmagasabb. Hazánkban sajnos még mindig az EU-átlag fölötti a halálozási arány.

Tavalyelőtt 51 haláleset volt egymillió lakosra vetítve az EU átlaga, ezzel szemben Magyarországon ez a szám 62 volt.

road_traffic_fatalities_in_the_eu_m.png

A közúti halálozások tíz éves csökkenése igen jelentős, 31 százalékos, meghaladja a 10 ezer főt, és csak tavaly előtt 2,5 százalékkal kevesebben haltak meg közúti közlekedési balesetekben, mint 2018-ban.

Így a 2009-es közel 33 ezerrel szemben 2019-ben a közúti baleseti halálozás összege 22 756 volt az EU-ban. Ebből 44 százalék személygépkocsiban utazott, 20 százalék gyalogos, 16 százalék motorkerékpáros volt, 9 százalék kerékpáron ült, és összesen 11 százalékot fedtek le az egyéb kategóriák, ideértve a könnyű és nehéz tehergépjárműveket, az autóbuszokat, a mopedeket és más járműveket.

number_of_road_traffic_fatalities_in_the_eu_m.png

Az egyes tagállamok népességéhez viszonyítva Svédországban volt a legalacsonyabb a közúti halálesetek aránya 2019-ben (egymillió lakosra számítva 22), majd Írország (29), Málta (32), Hollandia és Dánia következett (mindkettő 34), megelőzve Németországot és Spanyolországot (mindkettő 37).

A skála másik végén Romániában (96 haláleset/ egymillió lakos), Bulgáriában (90), Lengyelországban (77) és Horvátországban (73) regisztrálták a legmagasabb arányt.

dasblog