A Rosenbauer elektromos tűzoltóautója úgy néz ki, mintha csak a Marsról szállt volna le
A Panther 6×6 Electric napi feladatainak több mint 90% -át tisztán villamos energiával tudja kezelni, de tartalmaz egy dízelgenerátort vészhelyzetekre
- A Rosenbauer bemutatta a Panther 6×6 dízel teherautó teljesen elektromos változatát.
- A repülőgép-mentő és tűzoltó jármű együttes teljesítménye 1200 lóerő.
- A dízelüzemű “energiatakarékos rendszer ” biztosítja a szivattyú folyamatos használatát.
Meghallgatni a szavak EV és tűz ugyanabban a mondatban véletlenül riasztási harangokat válthat ki, de a Rosenbauer Panther 6×6 Electric esetében ez a reakció nem lehet távolabb az igazságtól. Ezt az új osztrák tűzoltóautót repülőtéri üzemeltetésre tervezték, és egy teljesen elektromos hajtásláncot párosítanak olyan teljesítménnyel, amelynek célja nemcsak a dízelüzemi társaik meghaladása, hanem nulla helyi kibocsátás biztosítása mellett is.
A Panther Electric ARFF (repülőgép-mentő és tűzoltó jármű) kategóriába tartozik, amely EV testvérként szolgál a dízelüzemű Panther 6×6-hoz és egy 2022-es koncepció közvetlen fejlődéséhez. Vizuálisan a különbségek finomak, de értelmesek: az EV modell megkülönböztetett LED-eket kap, amelyek állítólag javítják a láthatóságot gyenge fényviszonyok között.
Ismerős tűzoltó eszközök
Elektromos erőátvitel ellenére a Panther tűzoltó hitelesítő adatai változatlanok maradnak. Ugyanazt a robusztus oltórendszert hordozza, mint a belső égésű motor (ICE) megfelelője, beleértve a szivattyút, a habarcs-rendszert és a tornyot. Tartályai kapacitása akár 12 000 liter (3170 gallon) víz, 1450 liter (383 gallon) hab és 250 kilogramm (551 font) por. Ennek több mint elegendő tűzerőnek kell lennie — szó szerint — ahhoz, hogy a kifutópályákon nagy téttel küzdjön.
Az igazi forradalom azonban az, ami mögött rejlik. A Panther 6×6 Electric négy elektromos motorral rendelkezik, együttes teljesítménye 980 lóerő, ami megdöbbentő 1200 lóerőre ugrik, amikor a boost üzemmód be van kapcsolva. Rosenbauer szerint a 0-80 km / h (0-50 mph) sprint 19,7 másodperc alatt elkészíthető, így a dízelüzemű Panther 6 × 6 marad a porban.
A közúti autókkal való összehasonlítás természetesen csábító, de aligha tisztességes. Persze, a Dacia tavasz le tudja verni a vonaltól, de ez alig van értelme. Egy ilyen célú jármű esetében, amelynek terhelése 80 000–85 000 font (40–42,5 tonna), ez a gyorsulás valóban lenyűgöző. Teljes fojtószelepnél a jármű maximális sebessége 75 km / h (120 km / h) lehet.
Az akkumulátor kapacitása 256 kWh, és állítólag elegendő energiát szolgáltat a “számára a működési helyre történő két-három perces autóútra, a teljes oltóanyag ürítésére és a követelményeknek megfelelő visszatérésre. ”.
A tesztelés során a prototípusok állítólag egyetlen díjjal teljesítették a “többszörös utazást ”, bár a vállalat elkerülte a meghatározott tartományszámok elkötelezettségét. Tekintettel a Panther szűk felhasználási esetére — a nagy intenzitású tevékenységek rövid kitörése helyett a hosszú távú körutazás — ez a mulasztás érthető, bár helyet hagy a szkepticizmusnak.
A Panther támogatja a 300 kW-os gyors töltést, lehetővé téve, hogy 45 perc alatt nulláról 100% -ra csökkenjen. A társaság szerint a Panther napi feladatainak több mint 90% -a tisztán villamos energiával kezelhető. A fennmaradó 10% -ra van egy “Energy Backup System ” dízelgenerátor, amely biztosítja a nagy teljesítményű szivattyú folyamatos használatát vészhelyzet esetén.
A Rosenbauer Panther 6×6 Electric már megrendelésre is rendelkezésre áll, bár az árképzés továbbra sem ismert. Az első sorozat előtti egységeket várhatóan 2025 végére szállítják. Az ilyen villamosított járművek döntő szerepet játszanak abban, hogy segítsék a repülési ágazatot és a repülőtér-üzemeltetőket a szén-dioxid-mentesítési célok felé történő előrehaladásban.