A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést
Csupán három évvel a bevezetése után a Scania Rugalmas Karbantartás nevű szolgáltatása elérte a mérföldkőnek számító százezer aktív szerződést. A Scania azt követően érte el ezt a bűvös számot, hogy egy tíz szerződésből álló ügyletet bonyolított le a Transportadora Nova Santa Rosa nevű brazil ügyfelével.
„A hálózatba kapcsolt nehézkategóriás járművek egyik legnagyobb flottájával rendelkezünk a világon, ami egyértelmű versenyelőnyt nyújt számunkra abban, hogy az egyéni felhasználáshoz igazított, adatalapú karbantartási szolgáltatásokhoz szükséges, műszakilag legkorszerűbb rendszereket kínáljuk” – mondta Niklas Olsson, az értékesítési és marketingrészlegnél a globális szolgáltatáskoncepciók vezetője.
A Rugalmas Karbantartás sikerének kulcsát a szervizek jelentik
A Scania a Rugalmas Karbantartással folyamatosan figyeli a járművek üzemelési adatait, hogy pontosan meghatározhassa, mikor kell elvégezni a különböző karbantartási feladatokat. A szolgáltatás egyik sarokköve a szervizek szerepe azáltal, hogy előre kapcsolatba lépnek az ügyfelekkel, amikor esedékes a karbantartás.
„Jelenleg az 1600 szervizünkből 1200 hálózatba kapcsolt, és a Rugalmas Karbantartás a Scania tehergépkocsik túlnyomó többségéhez elérhető” – magyarázta Niklas Olsson. „De még mindig akadnak fehér foltok, például Dél-Korea és Tajvan is a most sorra kerülő piacok közé tartozik.”
Az Egyesült Királyság rendelkezik messze a legtöbb Rugalmas Karbantartási szerződéssel – több mint húszezerrel –, amelyet Németország követ tízezerrel. Dánia is lelkes befogadó 7500 szerződéssel, ami lenyűgöző teljesítmény az ország járműállományának méretéhez viszonyítva.
Több adat fokozza a Scania rálátását a járművekre
A Rugalmas Karbantartási szerződések növekvő száma révén a Scania folyamatosan finomhangolhatja az elemzéseket az időzített karbantartási szolgáltatásokhoz.
„Ahogyan egyre több adatot gyűjtünk, egyre többet tudunk meg a járműveinkről” – mondta Anders Rydell, a Rugalmas Karbantartás termékfelelőse. „Hetente egyszer rutinszerűen megvizsgáljuk és áttekintjük minden egyes tehergépkocsi üzemelését, hogy ellenőrizzük, ez összhangban áll-e a korábbi mintákkal, szükség esetén pedig elvégezzük a korrekciókat.”
A Scania jelenleg keresi a Rugalmas Karbantartás továbbfejlesztési lehetőségeit, hogy fokozza az üzemidőt az adatalapú megelőző javításokkal és a járművek egészségi állapotának megfigyelésével. „Egyértelmű stratégiánk a legkorszerűbb technológiát alkalmazni szolgáltatásaink fejlesztéséhez, hogy növeljük ügyfeleink számára az üzemidőt” – mondta Niklas Olsson.
Számítási példa
A Rugalmas Karbantartás szervizintervallumait választani egy német ügyfélnek az alábbi adatokon alapulhat. Ez az ügyfél egy Scania S 500-ast vezet, átlagosan 86 kilométer/óra utazósebességgel, alapvetően sík domborzatú területeken. A motor kopása és elhasználódása csekély mértékű, akárcsak a levegő- és a részecskeszűrőé. A sebességváltó és a retarder kopása enyhén nagyobb.