A Scania új szintre emeli a városi közlekedést

Megosztás és nagyobb rugalmasság

A járművek fontos szerepet játszanak abban, hogy tényleges változást érjünk el a közlekedési ökoszisztémában, de más igények is mutatkoznak. Az infrastruktúra jelentős fejlesztése szükséges az elektromos és az önvezető járművek kiszolgálásához. Továbbá a városokban a hét minden napján, illetve a nap 24 órájában az emberek és az áruk áramlását összefüggően kell kezelni, nem pedig külön-külön tervezni.

A kereskedelmi közlekedés sokféle módon alakítja egy város vérkeringését. Ez arról szól, hogy hogyan jutunk el a munkahelyünkre vagy az iskolába, hogyan kerülnek az élelmiszerek az üzletekbe és az éttermekbe, hogyan jutnak el a

gyógyszerek a kórházakba, valamint hogyan gyűjtik össze és szállítják el a hulladékot. Jelenleg ezek az áramlások a városokban messze nem optimalizáltak, hiszen az árukat a reggeli csúcsforgalomban szállítják ki, amikor a legtöbb ember is közlekedik. Miközben az áruszállítás éjszaka nagymértékben korlátozott a városközpontokban, amikor az emberek alszanak.

Henrik Henriksson így nyilatkozott: „Mi a Scaniánál nem tudjuk átrajzolni a városok teljes közlekedési rendszerét. Mi csak ösztönözni tudjuk a változást, és éppen ez a gondolat áll az NXT mögött – az, hogy másként, fenntartható módon gondolkozzunk a közlekedésről és a járművekről.”

A közösségi közlekedés mindig is megosztást jelentett. Ezt most a következő szintre kell emelni. A nagyobb fokú automatizálással egyszerűbb lesz rugalmasabbá tenni a közösségi közlekedést.

„Ez valami új, valami nagyon más. Még akkor is, ha a rugalmas kialakítás és a részegységek modularitása a Scania filozófiájának szerves része” – mondta Robert Sjödin, az NXT projektmenedzsere.

A nyolc méter hosszú buszmodul egyetlen kompozitegységből áll, jelentősen csökkentve a tömeget. A hengeres akkumulátorcellák a padló alatt helyezkednek el, hasznosítva az egyébként kihasználatlan teret, valamint javítva a tömegeloszlást. A jármű csekély, nyolc tonna alatti tömegének köszönhetően a hatótávolság a mai akkumulátorokkal is 245 kilométer a becslések szerint.

„A Scaniát kis lépésekben végzett folyamatos fejlesztés fémjelzi” – mondta Robert Sjödin. „Most azonban egy hatalmasat ugrunk a jövő felé. Ez a jármű felbecsülhetetlen kézzelfogható adatokat szolgáltat majd az elektromos önvezető járműveink folyamatban lévő fejlesztéséhez.”