Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Seat 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra

Posted on 2018.03.31.2018.03.31. By AztaCARom

A SEAT a tervek szerint 2020-ig hathavonta  vezet be a piacra  egy-egy új  gépkocsit.  Az első két újdonság a SEAT Tarraco és a CUPRA Ateca lesznek, amelyek 2018 végén kerülnek a márkakereskedőkhöz. A következő évben az új nemzedékhez tartozó SEAT Leon két változatban, ötajtós- és  ST, azaz kombi, családi változatban lesz elérhető. 2020-ban megjelenik a SEAT első teljesen elektromos ahjtású gépkocsija, amelyet  a Volkswagen-csoport MEB platformjára építenek, és amelynek  hatósugara 500 kilométer lesz. Ekkor jelenik majd meg első alkalommal a CUV, a Crossover haszonjármű is a SEAT termék kínálatában.

Mindezeket a SEAT elnöke, Luca de Meo Madridban jelentette be a médiának tartott éves eredmény beszámolón. A SEAT másik lépést is tesz az elektromos mobilitás terén, ami  az új nemzedékhez tartozó Leon ugyancsak 2020-ban megjelenő hibrid változatát jelenti. Ezen túl a márka elkötelezett marad a CNG, azaz a sürített földgáz hajtású gépkocsik, illetve a hagyományos belső égésű motorok iránt. A SEAT elnöke rámutatott arra, hogy „örülhetünk 2017-es eredményeinknek,  de nem lehetünk elégedettek. Lezártunk egy  konszolidációs időszakot,  és most eljött az ideje annak, hogy  növekedési ambícióval nézzünk a jövőbe.”

 

2017, a rekordok éve

A SEAT sikeresen zárta a 2017-es esztendőt. A történelme során 2016-ban elért legjobb eredmény után, 2017-ben az adózás utáni nyereség elérte 281* millió eurót,  ami 21,3 %-kal magasabb, mint a megelőző év nyeresége volt (2016: 232 millió euró), nem bele számítva a VW Finance  S.A.  leányvállalatnak a Volkswagen AG részére történt értékesítésének különleges hatását. Mindezen túl a működési eredmény elérte a 116 millió eurót (2016-ban 143 millió euró volt), ami a magasabb befektetési volumen és a nagyobb befektetési tevékenység eredménye volt nagyobb amortizációjú termékekkel.

 

A SEAT forgalma rekord nagyságú összeget, 9.552 milliárd eurót   ért el 2017-ben, ami 11,1 %-kal magasabb, mint a megelőző év adata volt (2016: 8.597 milliárd). Ezt az összeget a vállat értékesítési lendülete hajtotta fel, és ez a 468 400 leszállított gépkocsival a legmagasabb összeg 2001 óta.  Ennek köszönhetően a SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márkává vált Európában. A másik hajtóerő a megújított termék összetétel volt, amelyet az Ateca vezetett, egy olyan modell, amelynek magasabb volt a fedezeti hányada. Mindezekkel a SEAT forgalma megközelítőleg 50 %-kal növekedett 2013 óta.

 

Luca de Meo szerint „ 2017 az újabb rekordok éve volt a SEAT számára. Az értékesítés  szempontjából „a 2017-es eredmény valamennyi modellünk kiegyensúlyozott fejlődésének eredőjének tudható be. Ma  a piacon mi rendelkezünk az egyik legfiatalabb, alig több mint 3 éves korú termékskálával, ami lefedi  az összes lényeges európai kategóriát, beletérve a saját osztályukban vezető termékeket is.”  Luca de Meo hozzátette, hogy „alig néhány év alatt a SEAT-ot az európai ügyfelek elsöprő többsége számára fontos vállalattá alakítottuk át.”

 

Az új modell offenzíva a martorelli gyár felépítése, 1992  óta a legnagyobb befektetési volumen eredményeként jelenik meg. Az elmúlt évben a SEAT 962 millió eurót költött befektetésekre, kutatási és fejlesztési kiadásokra,  ami 11,6 %-kal magasabb összeg, mint 2016-ban volt (2016: 892 millió), és ami a márka teljes forgalmának 10,1 %-át teszi ki. Ebből az összegből 464 millió eurót egészében a kutatásra és a fejlesztésre költöttek. Ez az összeg majdnem 3 %-a Spanyolországban  kutatásra és fejlesztésre költött teljes összegnek, és ennek révén a SEAT a vezető ipari befektető Spanyolországban.

 

2013 és  2017 között a SEAT 3,3 milliárd eurót fektetett a jövőbe, azaz főként legnagyobb termék offenzívájára, és az új szolgáltatások kifejlesztésére. Ennek során a célkitűzés az volt, hogy a vállalt a digitalizálás, az összekapcsolhatóság és az okos mobilitás egyik éllovasává váljék.

 

A SEAT pénzügyekért, információs technológiáért és szervezésért felelős alelnöke, Holger Kintscher az hangsúlyozta, hogy „ 2017-ben javítottuk főbb pénzügyi mutatóinkat. A SEAT továbbra is befektet a jövőbe, és ez kiváló eredményeket produkál. Megvalósítottuk  az elmúlt 25 év legnagyobb befektetését, és ezen erőfeszítésnek köszönhetően termék kínálatunk megújításával és kiszélesítésével  minden eddigi rekordot megdöntöttünk az értékesítés, az adózás utáni-, a különleges hatások előtti  nyereség és a működési cash flow vonatkozásában.”  Holger Kintscher hozzátette, hogy „ a SEAT elérte stratégiai célját, azaz a nyereségességre vonatkozó célkitűzést. Mi egy fenntarthatóan fejlődő vállalat vagyunk, és készek arra, hogy szembe nézzünk a jövőbeni kihívásokkal  és finanszírozzuk  a saját növekedési terveinket.”

 

2017-ben a SEAT ugyancsak megnövelte képességét arra, hogy tevékenységét a saját forrásaira támaszkodva finanszírozza. Ebben az értelemben a cash flow 24,4 %-kal nőtt, és elérte a rekord nagyságú, 947 millió eurós összeget (2016-ban 761 millió), ami majdnem háromszor magasabb, mint  2013-ban volt, és bizonyítja a vállalat  pénzügyi eredményességének fenntartását. A SEAT rendelkezik a szükséges forrásokkal, hogy megvalósítsa az autógyártó szektor  technológiai átalakítását és garantálja a pénzügyi stabilitást.

 

Mindezen túl a SEAT 2017-ben üzleti volumenének  81,1 %-át exportálta, és Spanyolország legfőbb ipari exportőrévé vált az ország összes export volumenének   közel 3 %-át produkálva. A SEAT célja az elkövetkező évekre a márka nemzetközivé tételének felgyorsítása , és a további Európán kívül terjeszkedés lesznek.

 

A SEAT  Martorellben 2017-ben az Ibiza és az Arona beindításával kezdte meg az új MQB  A0 platform beépítését. Ez a két modell, a Leonnal és az Audi Q3-mal együtt, amit 2018 második felében vált majd le az Audi A1, a martorelli gyár kihasználtságát a jelenlegi gyártó kapacitás  95 %-ig  vitte fel. Ezen túl az MQB  A0 platform hozzájárul a stabilitáshoz, miután termelés nagy volumenét garantálja az elkövetkező 10 év során.

 

A gyártás növekedése és a vállalatnak a  jövőre vonatkozó tervei a gyakorlatban nagyobb foglalkoztatottságot eredményeztek. A SEAT Csoport alkalmazotti létszáma 2017-ben összességében 185 fővel növekedett, és az idén eddig 265 új alkalmazottat vettek fel. Ezen túl, amint azt a SEAT kollektív szerződésében rögzítették, az alkalmazottak az elért eredményeknek köszönhetően   prémium bonuszt  fognak kapni, fejenként 700 eurót, ami  majdnem 50 %-kal magasabb a megelőző évben kapott összegnél.

 

Több márka, több piac, több autó és több energia

A márka jövőbeni terveit bemutatva Luca de Meo jelezte, hogy a SEAT növekedése négy pilléren fog alapulni: „több márka, több piac, több autó és több energia.”  Ebben az értelemben az első negyedévben a SEAT beindította a CUPRA-t, ami eddig is a sportosság legtökéletesebb  kifejeződése volt, és mostantól kezdve „olyan márkává kell válnia, amelyik több bevételt eredményez,  új ügyfeleket vonz, elkötelezett   marad a motor versenysport iránt, és zökkenőmentesen integrálja az olyan technológiákat, mint az elektromos és a hibrid hajtás, az összekapcsolhatóság és a vezetői segédrendszerek, illetve megerősíti az egész SEAT szervezet imázsát, hitelességét és hírnevét”– magyarázta Luca de Meo.

 

A SEAT a   közelmúltban létrehozta a XMOBA-t, egy új céget, amelyik fő célja, hogy azonosítsa, tesztelje, értékesítse, illetve befektessen olyan projektekbe, amelyek hozzájárulnak a jövőbeni mobilitást javító új megoldások fellendítéséhez. A XMOBA és a CUPRA csatlakozik a SEAT Metropolis:Lab Barcelonához, a teljességgel a SEAT tulajdonában lévő digitális laboratóriumhoz, amelyet 2017-ben avattak fel, és ami része a Volkswagen-csoport világméretű információ technológiai laboratóriumi hálózatának.   A három új cég  a SEAT-tal együtt lassan már „egy holdingot alkot közös alaptevékenységgel és a kis cégekkel a közös ernyő alatt. Szándékunk az, hogy a legerősebb vállalati struktúra és a start-up-ok agilitásával, rugalmasságával és gyorsaságával rendelkező legjobb megoldást adjuk”

 

Luca de Meo még megerősítette, hogy a SEAT elkötelezett a külvilág felé történő nyitás és a gépkocsi körüli ökoszisztéma létrehozása iránt. Ebben a keretben helyezkednek el az olyan vállalatokkal  elért partneri megállapodások, mint  az Amazon, az  Alexa, a Shazam, a Waze, a Telefónica és a  Saba.  “Mi szeretnénk fontos szereplő lenni az összekapcsolt gépkocsi forradalmában. Az az ambíciónk, hogy ebben éllovasok legyünk!”

 

Luca de Meo arra is rámutatott, hogy a SEAT terjeszkedése  a világban  stratégiájuk másik további pillére. A  vállalat jelenleg a világ 80 országában működik, de csupán az értékesítés 15 %-a esik Európán kívülre. Ebből a szempontból a stratégiai növekedés régiói Észak-Afrika, ahol a SEAT irányítja a Volkswagen-csoport gépkocsi összeszerelő üzemét Algériában, illetve Latin-Amerika és Mexikó, ahol a vállalat a gépkocsik gyártásának megvalósíthatóságát tanulmányozza. Ezen túl a közelmúltban a SEAT Norvégiában és Új-Zélandon jelent meg, így a vállalat ma már mind az öt kontinensen jelen van. A SEAT technikai támogatással és a kutatási és fejlesztési, illetve formatervezési know-how-jával részt vett a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásában

 

A növekedés érdekében a SEAT  tovább szélesíti modell kínálatát. Luca de Meo bejelentette, hogy SEAT 2020-ig félévente  vezet be egy-egy új  gépkocsit a  piacra. Luca  de Meo azt is felfedte, hogy 2020 lesz a SEAT elektromos hajtásának  éve az új SEAT Leon plug-in hibrid változat beindításával. Ezt a gépkocsit  a martorelli üzemben fogják gyártani, és legalább 50 kilométeres  önálló hatótávolsággal bír majd. Ezzel elindítják útján a márka első teljesen elektromos gépkocsiját is, amit a Volkswagen-csoport MEB platformján fognak építeni. A SEAT első elektromos hajtású gépkocsijának, amit videón lehetett látni, versenyképes ára lesz, hatótávolsága eléri az 500 kilométert, felszerelik majd a piacon elérhető legfejlettebb összekapcsolhatósági és infotainment rendszerekkel, illetve minimum  a 2. szintű önálló vezetési képességgel látják el.

 

A SEAT elnöke azt is megerősítette, hogy a vállalat elkötelezett marad a sűrített földgázzal hajtott (CNG)  gépkocsik iránt. „ Mi vezetjük a sűrített földgázzal hajtott (CNG)  gépkocsik technikai fejlesztésének projektjét a Volkswagen-csoporton belül. Az Arona TGI-vel ebben az évben beindítjuk a világon egyedüli földgáz hajtású szabadidő autót (SUV).”

 

(*) A SEAT saját pénzügyi nyilatkozatait a Spanyol Általános Könyvviteli Terv alapján készíti el, leányvállalatai nélkül. . A Volkswagen-csoport  nemzetközi számviteli szabványokat (IAS/IFRS) alkalmaz, és konszolidálja a SEAT márka számait.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Elektronikus autópályadíj-rendszert vezet be Szlovénia a 3,5 tonna feletti gépjárművekre
Next Post: Idén is Skodát nyerhet a legügyesebben közlekedő család

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT