• Egyéb

A SEAT a leginnovatívabb tehetségeket keresi

A SEAT idén is részt vesz a  4FYN, azaz „4 év múlva” elnevezésű rendezvényen, a vállalkozók és a tech-startup-ok  nemzetközi találkozóján.  Amint az a legutóbbi ilyen rendezvényen  is történt, a  SEAT  saját bemutató teret alakított ki, ahol a hálózatépítésre és a magasan képzett szakmabeliekkel kialakítható együttműködésre összpontosíthatja figyelmét. Ebben az értelemben a „Csatlakozz hozzánk, légy a jövő része!” jelszó alatt a vállalat kapcsolatba kíván lépni  a kongresszuson részt vevő leginnovatívabb és a szokványostól leginkább eltérő programokon dolgozó tehetségekkel.

A SEAT elnöke, Luca de Meo ezzel kapcsolatban azt  hangsúlyozta, hogy „ez az innováció és a vállalkozások szempontjából kiemelkedő esemény lehetővé teszi számunkra, hogy azonosítsuk azokat a tehetségeket, akik segítenek nekünk szembe nézni a  mobilitás és  a 4. ipari forradalom, az Industry 4.0  jövőbeni kihívásaival. De Meo arra is rámutatott, hogy „az elmúlt két esztendőben 150 digitális területen dolgozó szakember csatlakozott csapatunkhoz, hogy segítsék a vállalat digitalizálási folyamatát”.

Azon túl, hogy a SEAT ezt az eseményt lehetőségeként használja fel az ifjú tehetségek toborzására, a vállalat a kongresszuson több kezdeményezéssel is jelentkezik. Ezek közös célja, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki a vállalkozói ökoszisztémával. Az egyik ilyen kezdeményezéssel, a  „Nyílt innovációs kihívás” projekt  elindításával a SEAT startup cégeket kíván bevonni az Industry 4.0 keretében zajló folyamatok kezelésére.   Ebben az értelemben az “Ügyfél Minőségbiztosítási” csapat, az „Innováció & Okos Gyár” csapattal együttműködésben alakította ki a gyár és a márkakereskedői hálózat közötti kapcsolattartás áramvonalasítása szolgáló folyamatokat. Ez a „Szolgáltatási minősége 4.0”: hatékony kommunikációs rendszer a gyár és a márkakereskedői hálózat között” elnevezést kapta. Ennek célja, hogy olyan megoldásokat javasoljon, amelyek gyorsabbá és hatékonyabbá teszik  a kommunikációt a gyár és a kereskedői hálózat, azaz a több mint, 80 országban található vállalkozások között.

Másik hasonló kezdeményezés a „Vállalati innováció a startupokkal  folytatott együttműködésen keresztül” nevű a mesterkurzus, mely a nagy cégek közötti üzleti kapcsolatokról és a  vállalkozói ökoszisztémáról szól. Erre a rendezvényre február 27-én került sor, ahol olyan, az egyes szektorokban vezető szerepet betöltő cégek, mint az Aguas de Barcelona, a Gas Natural Fenosa, a  Caixa Bank, a Telefónica és a SEAT tekintik át a nagy spanyol cégek és a startupok között már meglévő kapcsolatokat.

Összeköttetés a márka és az ígéretes tehetségek között

A 4YFN (Négy év múlva) rendezvényen való részvételével egyidőben a márka bemutatta a SEAT DisrUp kezdeményezést, ami a jövő tehetségeinek bevonzását és toborzását célzó eseményt jelent. Ezeket a   a Pangea-val  együttműködve szervezik, ez a cég segít a vállalatoknak szembenézni  a kulturális és a digitális átalakulás kihívásaival.

A most áprilisban, Madridban és Barcelonában  találkozókat  szervező projektben több témát mutatnak be egy 60 fős, 26 éves kor alatti ifjú tehetségekből álló csoportnak. A program célja az, hogy megoldásokat javasoljanak az új digitális környezetben az  autóipar előtt álló feladatokra.

A SEAT és a Pangea a résztvevők által benyújtott javaslatokat olyan kritériumok alapján fogja értékelni, mint a potenciális üzleti megvalósíthatóság, a felhasználói javítása, a projekt  eredetisége  és kreatív jellege, vagy pedig a javaslat innovációs értéke a mobilitás alkalmazási területének szemszögéből nézve.

Elkötelezettség a vállalkozói mobilitás ökoszisztéma mellett

A SEAT jelenléte a 4YFN (Négy év múlva) rendezvényen újabb jele annak, hogy a vállalat szilárdan  elkötelezett a vállalkozói tehetség mellett. Ennek egy másik példája a Respiro, az úttörő jellegű, óraszámláló alapon működő autókölcsönző madridi startup cég megszerzése, mely a márkának saját megoldást kínál a közösségi autó használat területén.

Mindezen túl, a kapcsolatok erősítése céljából a vállalat Izraelben elindította az XPLORA kezdeményezést. Ez a tavaly novemberben létrehozott projekt  a kapcsolatok elősegítését célozza a mobilitás területén működő startupokkal és a helyi szereplőkkel, hogy ezen keresztül a SEAT új megoldásokat, és üzleti modelleket  kínáló innovatív programokat tudjon kialakítani.