A SEAT csoport rekorderedménnyel zárta a tavalyi évet
Fehér Krisztina, az MTI tudósítója jelenti:
Rekorderedménnyel, 548 millió eurós adózás utáni nyereséggel zárta a tavalyi évet a német Volkswagen-csoporthoz tartozó SEAT S.A. vállalat – jelentette be a cég elnöke nemzetközi sajtótájékoztatón csütörtökön Barcelonában.
Exkluzív Seat podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Wayne Griffiths hangsúlyozta: 2023 a nagy kontrasztok éve volt az autóipar és a vállalat számára is. Felsorolta mindazokat a nehézségeket – a nyersanyagárak növekedését, az inflációt, az ukrajnai háború hatását -, amelyek ellenére a vállalat történetének eddigi legeredményesebb évét zárta a spanyol számviteli szabályok szerint számított 14,1 milliárd eurós árbevételével.
Elmondása szerint az eredményességhez hozzájárultak a Cupra márka rekordeladásai, a Seat járművek értékesítésének növekedése és a hatékonyságnövelő vállalati átalakítások.
A múlt évben 230 ezer Cupra modellt adtak el, 50 százalékkal többet mint egy évvel korábban, Seat modellekből 290 ezret értékesítettek, ami 24 százalékos növekedés egy év alatt – ismertette.
Wayne Griffiths a jövőbeli tervekkel kapcsolatban elmondta: a SEAT márkát szeretnék visszahelyezni az őt megillető helyre, megőrizve az eladások növekedését, ennek érdekében aktualizálják, technológiailag megújítják az Arona, az Ibiza, a León és az Ateca modelleket.
Piacra kerül idén a Cupra Tavascan, a márka második teljesen elektormos modellje és a Cupra Terramar elektromos terepjáró. A következő hetekben pedig bemutatják a León és Fromentor modellek frissített változatait.
A SEAT csoport a márkát az évtized végére bevezetné az Egyesült Államokba is a Formentor modell elektromos változatával, és egy nagyobb, speciálisan erre a piacra készülő elektromos crossover SUV-val.
Az elnök kitért arra, hogy az emelkedő infláció, a magas kamatlábak, valamint a politikai instabilitás és konfliktusok miatt az idén is kihívásokkal teli évre számítanak.
Kritikát fogalmazott meg az Európai Unió elektromos járművekre vonatkozó „túlzott szabályozásával” szemben, hiányolva a teljesíthetőségre vonatkozó lépéseket.
Bírálta a spanyol kormányt is, amely egy hónapja nem ad választ az elektromos közlekedést ösztönző, elektromos járművek vásárlását támogató és a töltőpontok növelését tartalmazó Moves-programmal kapcsolatban. Továbbá aggodalmának adott hangot a dél-európai országban tapasztalható politikai instabilitás miatt.
„A jövőnket kockáztatjuk azzal, hogy több mint 10 milliárd eurót fektetünk be, miközben az eladások kevesebb mint 5 százaléka elektromos. Fel vagyunk készülve, de a piac nem, és ez a probléma” – jelentette ki.