A SEAT először értékesített több mint 200 000 autót az év első négyhónapos időszakában

A SEAT értékesítés világméretekben  7%-kal emelkedett 2019 januárjától áprilisig az előző év azonos időszakához képest. A  SEAT az év első négy hónapjában, most első alkalommal értékesített több mint 200 000 autót, ami most 202 600 darabot ért el. Tavaly januártól áprilisig a márka 189 300 autót szállított ki, ami az idei évig az addigi legjobb eredménye volt.

A SEAT  idén áprilisban 51 000 járművet értékesített, ami 1,8%-kal jobb, mint a 2018-as eredmény volt. Ugyancsak ez  volt az eddigi  legjobb  áprilisi hónap, meghaladva a tavaly áprilisban elért 50 100 darabos mennyiséget.

Az új CUPRA* márka értékesítése továbbra is rekordokat dönt. Az év első négy hónapjában a CUPRA 7 900 autót értékesített, ami 82,3%-kal több, mint amennyi 2018 azonos időszakában volt (* Megjegyzés: ezeket a számokat a  SEAT teljes értékesítési adatai tartalmazzák).

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a  CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths aláhúzta,  hogy „az év első négy hónapjában erős növekedést mutattunk egy kihívást jelentő gazdasági környezetben,  és növeltük piaci részesedésünket, különösen a főbb európai országokban. Biztosak vagyunk abban, hogy ezt a pozitív tendenciát az év hátralévő részében is megőrizzük, köszönhetően szabadidő autós (SUV) kínálatunknak, amelyik világméretekben ma már az értékesítés  több,  mint 40%-át teszi ki. A nemrégen piacra került  CUPRA Ateca, valamint a Leon CUPRA kiváló teljesítményével a CUPRA márka is jelentős mértékben járult hozzá  sikereinkhez.”

2019 első négy hónapjában Németország, Algéria és az Egyesült Királyság volt az a három ország, amelyek az értékesítési mennyiségben a legnagyobb növekedést hozták az előző év azonos időszakával összehasonlítva.  Ebben az időszakban ismét Spanyolország volt a SEAT legfőbb piaca, ahol az értékesítés 4,2%-kal emelkedett, és elérte a 40 900 eladott  gépkocsit.  A SEAT Spanyolországban piacvezető márka, és a Leon a legnagyobb darabszámban értékesített modell.  Spanyolországot Németország (40 100 eladott gépkocsi; + 13,4%)  és az Egyesült Királyság (25 500 gépkocsi; + 7,6%) követte, míg  Franciaország és Olaszország továbbra is a SEAT növekedési stratégiájának  két kulcsfontosságú országa Európában. E két országban az eredmények kétszámjegyű növekedést mutattak: Franciaországban 11 400 (+ 14,6%), illetve  Olaszországban 9 600 darab (+ 14,4%) értékesített gépkocsival.

A SEAT értékesítés nőtt  Ausztriában (8 000 gépkocsi; + 2,5%), Svájcban (4 600; + 13,9%), Hollandiában  (4 100; + 22,3%), Svédországban  (2700; + 14,1%) és Dániában  (2200; +28,4 %), valamint Algériában is, ahol a piac  továbbra is erősen emelkedő tendenciát mutat közel 12 000  gépkocsi kiszállításával  (11 900; + 18,7%).

Javuló pénzügyi eredmények
Az értékesítés növekedése és a nagyobb haszonnal értékesített gépkocsik pozitív hatása 2019 első negyedévében is hozzájárultak a SEAT üzemi eredményének növekedéséhez, ami 89 millió eurós rekord nagyságú értékre nőtt, és 5,5%-kal magasabb, mint a 2018-as időszak azonos időszakának eredménye, a 85 millió euró volt. Mindezen túl  a SEAT forgalma 2019 januárja és márciusa között  most először lépte át 3 milliárd eurót (3,053 milliárd), ami 9,7%-kal magasabb összeg, mint az tavaly első három hónapjában  volt (2,782 milliárd euró).