A Seat Minimó lenne a városi mobilitás jövőképe?
A SEAT az idén Barcelonában tartott Mobil Világkongresszuson fedte fel a városi mobilitás jövőjéről szóló elképzelését, a Minimó koncepcióautó bemutatásával. A teljesen elektromos négykerekűt a városi vezetés kihívásainak kielégítésére, a városba behajtó autókat szabályozó egyre szigorúbb kibocsátási előírásokra, a forgalmi dugók okozta növekvő fáradtságra vagy a parkolóhelyek hiányára tervezték.
A Minimó egyesíti a motorkerékpár kisebb méretének előnyeit egy nagyobb személygépkocsi biztonságával és kényelmével, minimalizálva a városi utazás nehézségeit.
„Az iparág alkalmazkodik az ügyfelek közlekedéssel kapcsolatos változó igényeihez. A Minimó, az első céltudatosan tervezett termékünk víziója, amivel a SEAT választ ad a kihívásokra, ötvözve az autonóm vezetési technológiákat az elektromos hajtóműrendszerekkel a városi mobilitás jövőjének kialakítása érdekében”– mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.
A jármű keskeny és agilis, így könnyebben vezethető a városi forgalomban, de zárt és praktikus, ezzel növeli a biztonságot, így a vezetők szélesebb körét és igényeiket képes kiszolgálni.
A zéró kibocsátású elektromos erőátviteli rendszer azt jelenti, hogy a városi központokba való bejutás még a legszigorúbb kibocsátási jogszabályok mellett sem jelent problémát. Mindehhez jön még a gyors és hatékony feltöltés lehetősége az akkumulátoregységek cseréjével, jelentősen csökkentve a magánügyfelek töltési idejét és a városi elektromos autómegosztó szolgáltatás üzemeltetési költségeit.
A Seat, Minimó néven alkotta újra a Twizy-t
Az életre tervezve
A Minimó hibrid jellege, amely ötvözi a személygépkocsik és a motorkerékpárok előnyeit, kiemeli a jármű elsődleges célját: a képességét, hogy kényelmesen szállítson két embert a legkisebb lábnyomot hagyva.
A 2,5m hosszú és 1,24 m szélességű gépkocsi elég kompakt ahhoz, hogy átvágjon még a legzsúfoltabb városi utcákon is, és a legkisebb parkolóhelyekre is beférjen. Ezek a kompakt méretek teszik lehetővé, hogy a jármű mindössze 3,1m2-re csökkentett lábnyomot érjen el, sokkal kisebbet, mint egy hagyományos városi autó (kb. 7,2 m2). A többi városi járművel ellentétben remek vezetési élményt és kényelmet nyújt, köszönhetően a nagy, fedetlen, 17 „kerekeknek, a magas SUV-szerű üléspozíciónak és az utas számára egyedülálló méretű helynek, lehetővé téve, hogy a városi utcákon végigsöpörjenek, ellentétben az úton levő bármely más járművel.
A zárt felépítés, könnyed és esztétikus technikai szépségével nemcsak az elemektől védi az utasokat, hanem javítja a biztonságot is, függetlenül a körülményektől a jármű praktikus lehetőség a városi közlekedésre.
Az egyetlen fényszóró egy motorkerékpárra emlékeztet, míg a hátsó lámpák a repülésből eredhetnek, ezzel is hangsúlyozva a jármű agilitását. De a Minimó lenyűgöző dizájnja egyben praktikus is.
Az ajtók aszimmetrikusak és csuklósan nyílnak a legszűkebb helyeken is. A kisebb bal oldali ajtóval több hely jut az üvegfelületeknek, ami javítja az utasok kilátását, míg a nagyobb jobboldali ajtó sokkal könnyebbé teszi a járműbe való be- és kiszállást.
„A Minimó tervezése megmutatja, hogyan értelmezzük a városi mobilitást: a hatékonyságot, a magas értéket és a költségmegtakarítást ötvözzük a vibráló dizájnnal. A Minimó megmutatja, hogy az elektromos és megosztható járművek is lehetnek szórakoztatók és stílusosak. A dizájn számít, jobban mint bármikor” mondta Alejandro Mesonero, a SEAT tervezési igazgatója.
A városi társadalom szükségleteinek kielégítése azt jelenti, hogy az embereknek biztosítjuk a korlátlan utazás szabadságát. A Minimó több, mint 100 km-es hatótávolságot biztosít ügyfeleinek nagy energia-sűrűségű akkumulátorával. Leleményes megoldásának köszönhetően azonban nincs szükség arra, hogy órákat kelljen várni a jármű újratöltésére, miután az összes energiát kihasználták.
Könnyen hozzáférhető helyen a jármű padlója alatt elhelyezkedő akkumulátort néhány másodperc alatt gond nélkül cserélhetjük friss egységre, lehetővé téve, hogy a jármű sokkal hamarabb folytathassa útját, mint más úton közlekedő járművek.