A Sebring 1000 mérföldesen is taroltak Alonsoék
Tovább dübörög a Toyota motorsport úthenger a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel zárta az 1000 mérföldes Sebring futamot, ezzel tovább növelve előnyét a mezőny élén a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) hatodik fordulója után. Az elsőként ért célba érő 8. rajtszámú 1000 lóerős Toyota hibrid versenygép egyik pilótája Fernando Alonso volt. A bajnokságban első helyen álló Alonsóék előnye így az idényben már 15 pontos, míg a TOYOTA GAZOO Racing már 53 pontos előnnyel áll az élen, és a konstruktőri bajnokság akár már a következő futamon, egy versennyel az idény vége előtt eldőlhet.
A nagyszámú, lelkes közönség előtt zajló, nyolcórás futam végén Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso autója, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID első helyen ért célba; ezzel harmadik győzelmüket aratták az idényben, és 15 pontra növelték az előnyt a világbajnoki mezőny második helyezettje előtt. Egy körrel lemaradva a győztes autó mögött Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López versenygépe, a 7. rajtszámú TS050 HYBRID futott be a második helyen, miután sikerült behozniuk a futam közepén elvégzett javítás miatt elvesztegetett időt. Ez az eredmény már az ötödik kettős győzelem az idényben a csapat számára. Kamui leggyorsabb köre (1 p 41,800 mp) egyben újabb rekord a futam történetében, miután a csütörtöki időmérő edzésen Fernando is rekordidőt futott. A csapat első versenye a Sebringen szikrázó napsütésben, 28 fokban indult. A pole pozícióból rajtoló Sébastien végig az élen állt, miközben a 7. rajtszámú autóval második helyen haladó José folyamatosan nyomás alatt tartotta. Ez így is maradt egészen a futam második órájának végén érkező rövid záporig, amikor a 17. rajtszámú SMP autó súlyos balesetet szenvedett, így a pályán a sárga jelzés lépett érvénybe, majd bejött a safety car is a megrongálódott korlát javításának idejére. Ennek köszönhetően 7. rajtszámú autójával Kamui felzárkózott Fernando mögé, 15 perccel később pedig folytatódhatott a csata. Az előrejelzésekkel ellentétben a komolyabb eső elkerülte a pályát, és a két TS050 HYBRID a sötétség leszálltáig kemény harcot vívott. Féltávnál Mike alig pár másodperccel volt Kazuki mögött, és mindkét autó három körrel haladt a harmadik helyen álló, 3. rajtszámú Rebellion autó előtt. A két Toyota közt zajló összecsapás négy és fél óra után ért véget, amikor José a 7. rajtszámú autóval súrolta a 90. rajtszámú Aston Martint. Emiatt cserélni kellett a motor burkolatát, valamint a karosszéria hátsó elemét, ami négy perces időveszteséget és egy kör lemaradást eredményezett. Az ekkor már biztos előnyre szert tett Sébastien semmit sem kockáztatva vezette a 8. rajtszámú autót a Sebring hírhedten sűrű mezőnyében. A 7. rajtszámú autó legénysége hatalmas küzdőszellemmel tért vissza az egykörös lemaradás után, és remek köridőket futva növelte tovább előnyét a harmadik helyezett előtt. Úgy tűnt, a futam utolsó három órája komolyabb izgalmak nélkül telik, miközben a TS050 HYBRID-ek ismét demonstrálják kiemelkedő megbízhatóságukat az autókat és pilótákat egyaránt próbára tevő pályán. A futam vége előtt fél órával azonban közbelépett a floridai időjárás, és elkezdett szakadni az eső. Ahogy a futam a végéhez közeledett, egyre erőteljesebben esett, ezért a leintés előtt húsz perccel mindkét autó kiment a bokszutcába, hogy felszereltesse a Michelin esőgumikat. A zuhogó esőben aztán mindkét autó újra kiállt, hogy egy újabb esőgumi-cserével elkerülhessék a balesetet, és biztonságban célba érjenek. Amikor a leintés előtt 12 perccel balesetet szenvedő LMP2 autó miatt bejött a safety car, ez némiképp megkönnyítette a pilóták életét. A szakadó esőben még így sem volt könnyű vezetni, de Kazuki megőrizte hidegvérét, és első helyen futott be 8. rajtszámú autójával, míg Mike másodikként ért célba. Ez azt jelenti, hogy a 2018-2019-as idény vége előtt két fordulóval a TOYOTA GAZOO Racing 53 ponttal áll az élen a csapatok mezőnyében. A hatórás Spa-Francorchamps futam május 4-én következik, ahol a csapat akár meg is szerezheti a világbajnoki címet – egy fordulóval a befejezés előtt.