A Sebring 1000 mérföldesen is taroltak Alonsoék
Hisatake Murata, a csapat elnöke
„Nagyon elégedett vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racing csapata és a TS050 HYBRID megszerezte első győzelmét az 1000 mérföldes Sebring futamon. Szereplésünk nem volt könnyű, de végül sikeresen zártuk a versenyt. A csapat összes tagja jól alkalmazkodott az itteni, eltérő követelményekhez, és valóban keményen hajtott ezért az eredményért. Köszönöm nekik és floridai szurkolóinknak is, akik a hosszútávú versenyzés iránti rajongásukkal és lelkesedésükkel igazán különlegessé tették számunkra itteni első látogatásunkat. Remélem, élvezték a versenyt, és azt kívánom mindenkinek, hogy izgalmas és sikeres 12 órás Sebring futamot lásson holnap is.”
Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Az újabb kettős győzelem jó eredmény minden csapattag számára. A futam első felében szoros volt a küzdelem, de végig keményen hajtottunk. Mindannyiunk számára voltak forró pillanatok, nagyon közel kellett elhaladni a GT autók mellett. A futam vége rendkívül kemény volt, mintha jégen autóztunk volna, különösen a betonfelületeken. Kár, hogy nem győztünk ma, de ott van még Spa és Le Mans, szóval tovább hajtunk majd.”
Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„A 8. számú autó remekül ment, megérdemelten győzött. Mi is jól küzdöttünk, de a baleset után már nem tudtuk megszorítani őket. Ezzel együtt nem lazítottunk a futam második felében sem, mentünk, ahogy tudtunk, bár nem volt könnyű dolgunk. Mégis fontos, hogy soha nem adjuk fel! A csapat számára remek eredmény a kettős győzelem, ezért köszönöm mindenkinek a kemény munkát. Megtérült a felkészülésbe fektetett energia.”
José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Gratulálok a 8. rajtszámú autó legénységének, fantasztikusan szerepeltek. Ez tényleg nagyon nehéz futam volt, és ami engem illet, eléggé szenvedtem. Próbáltam utolérni Sébet, de elnéztem egy előzést, amikor egy GT autó mellett mentem el. Pechünk volt, de néha megtörténik az ilyesmi. Mindenesetre hajtottam tovább, ahogy tudtam, szerencsére nem lett nagy baja az autónak, és sikerült célba érni vele. Örülök a második helynek is ezen a nehéz versenyen.”
Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Nagyon örülök, hogy hosszú idő után ismét sikerült a dobogó tetejére állni. Nehéz futam volt a sűrű mezőny miatt. Az első szakaszon José rendkívül gyors volt, ezért nekem is nagyon kellett hajtanom. El akarunk szakadni a hetes autótól, de az egészen a balesetig, órákon át tíz másodpercen belül volt mögöttünk. Igyekeztem mindent megtenni, hogy kerüljem a kockázatot és nyugodt maradjak. Miután a hetes autó ütközött, kicsit nyugodtabban haladtunk, és dráma nélkül tartottuk az első helyet.
Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Remek érzés győzni itt a Sebringen – különösen egy ilyen nehéz futamon. Lehet, hogy kívülről nem tűnt annak, de már az első szakaszomon sem volt könnyű dolgom. Amikor a vége előtt beszálltam az autóba, tudtam, már csak az a dolgom, hogy ne kockáztassak, hanem biztonságban beérjek a célba. Amíg száraz volt az út, jól éreztem magam az autóban, de nem így a szakadó esőben. Elképesztően rosszak voltak a látási viszonyok, és alig volt tapadásuk az abroncsoknak, ezért nagyon örültem, amikor végre megláttam a kockás zászlót.”
Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Örömteli nap ez a számunkra. Sok tesztelés és felkészülés után érkeztünk erre a nehéz pályára, de biztosak voltunk abban, hogy jól fogunk szerepelni – különösen, mivel a pole pozícióból rajtolhattunk. A futam elejétől kezdve igyekeztünk kerülni a kockázatot. Az eső kimerített minket, de Kazuki fantasztikusan ment a rossz körülmények között is, így végül sikerült győznünk ezen a történelmi versenyhelyszínen.”
1000 mérföldes Sebring futam
1. 8. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing 253 kör
2. 7. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing +1 kör
3.11. rajtszámú SMP (Aleshin/Petrov/Hartley) +11 kör
4. 37, rajtszámú Jackie Chan DC (Heinemeier-Hansson/King/Stevens) +14 kör
5. 36. rajtszámú Signatech Alpine (Lapierre/Negrao/Thiriet) +14 kör
6. 31. rajtszámú Dragonspeed (Gonzalez/Maldonado/Davidson) +16 kör