A Siemens Smart Infrastructure támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését
A Siemens Smart Infrastructure megrendelést kapott a Go Bustól, Új-Zéland egyik legnagyobb autóbusz-üzemeltetőjétől két garázsuk e-buszainak töltési infrastruktúrájával való ellátására.
A rendelés a Go Bus két szerződéséhez kötődik, Christchurch-ben, illetve Aucklandben. Christchurch-ben a Siemens rendszerei 25 elektromos buszt fognak tölteni, amelyek város első nagyszabású e-busz flottáját is alkotják. Aucklandben az új repülőtéri összeköttetést biztosító kilenc busz töltésére szolgálnak majd a rendszerek, a tervek szerint 2021 elejétől.
Új-Zéland már ma is azzal büszkélkedhet, hogy villamosenergia-termelése több mint 80%-a megújuló energiaforrásokból származik. A szén-dioxid-mentesítés további fokozásában jelentős szerepet játszik a közlekedési ágazat villamosítása, mely Új-Zéland energiafelhasználásának 36%-át teszi ki. Auckland városa például azt tűzte ki célul, hogy 2040-re teljesen megszünteti autóbuszflottájának szén-dioxid-kibocsátását.
„Országos autóbusz-üzemeltetőként a Go Busnak dinamikusan kell igazodnia az e-buszos közlekedésre való átállás során felmerülő számtalan gyors változáshoz,” nyilatkozta Calum Haslop, a Go Bus vezérigazgatója. „Az is fontos, hogy mostani befektetéseink számításba vegyék az akkumulátortechnológia és a digitalizáció rohamos fejlődését. A Siemens önálló töltési infrastruktúrája és vezérlő szoftvere maximálisan időtálló megoldásokat és rugalmasságot biztosít számunkra.”
A Siemens Sicharge UC kínálata optimális rugalmasságot nyújt az autóbusz-üzemeltetők számára e-busz garázsok tervezéséhez, mivel rendkívül hatékony infrastruktúrája kialakítása révén lépést tart az akkumulátortechnológia rohamos fejlődésével. Az autóbusz-üzemeltetők számára töltési infrastruktúrájuk gazdaságos bővítését is lehetővé teszi: töltőközpontonként akár öt töltőállomást, valamint egy áramszedőt alakíthatnak ki.
Jeff Connolly, a Siemens ausztráliai és csendes-óceáni területi vezérigazgatója és a Siemens Smart Infrastructure portfóliójának vezetője a régióban így nyilatkozott: “Büszkén vagyunk arra, hogy technológiánk kulcsfontosságú szerepet játszik Új-Zéland törekvéseiben a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére. A közlekedési infrastruktúra terén kritikus fontossággal bír a hosszú távú szemlélet, melynek középpontjában a helyes technológia hatásos és hatékony alkalmazása, és a zökkenőmentes személyszállítás állnak.”
A christchurch-i garázs töltőrendszerét 12 Sicharge UC 200 töltőközpont fogja alkotni, melyek töltőállomásai 25 parkolóhelyen biztosítanak akár 200 kilowatt (kW) töltési teljesítéményt. Aucklandben öt ilyen rendszer fog üzemelni, valamint két Sicharge UC 100 állomás, akár 125 kW töltési kapacitással, melyek összesen kilenc e-buszt fognak kiszolgálni. Mindkét megoldás a CCS szabványnak megfelelő plug-in töltést biztosít a garázsban az éjszaka, vagy napközben a menetrend szerinti járatok között végzett töltéshez.
A Sicharge UC termékcsalád 10-től 1,000 voltig (V) terjedő akkumulátorfeszültségeket támogat. Az új-zélandi piacon jelenleg megtalálható e-buszok feszültségszintje átlagosan 600 – 700 V, de a jövő autóbusz-akkumulátorai várhatóan ennél magasabb feszültségen fognak üzemelni, hogy gyorsabb töltést tegyenek lehetővé. A töltőrendszer nyílt kommunikációs szabványokat alkalmaz – pl. az Open Charge Point Protocolt (OCPP) – a különböző feldolgozó szoftverekkel, pl. a töltésvezérléssel való együttműködéshez.
A Siemens töltésvezérlő szoftverének jelentéskészítő és megfigyelő funkcióival a Go Bus mindkét városban központilag követheti majd nyomon a teljes töltési infrastruktúrát, és egyszerűen állíthat elő jelentéseket a kulcsfontosságú mutatókról, pl. a villamosenergia-megtakarításról. Az intelligens vezérlési funkciónak köszönhetően a Go Bus úgy tudja majd ütemezni a töltéseket, hogy kihasználja az alacsonyabb éjszakai díjszabást, miközben abban is biztos lehet, hogy minden egyes busz eléri a kellő töltöttségi szintet másnapi üzeme megkezdéséhez.