A Skoda a valaha volt legerősebb vRS-modellel sportos élménnyé teszi az új Octavia sorozatot

  • A teljesen frissített Octavia vRS zászlóshajó modell most 265 LE (+20 LE) teljesítménnyel rendelkezik
  • Élesebb teljesítmény; A felülvizsgált Octavia vRS sraffozással és kombi kivitelben is elérhető
  • 38 670 GBP OTR-tól kapható
  • A feltűnő külső dizájncsomag fényes fekete borítást és 19 colos kerekeket tartalmaz
  • Javult a technológia és a felszerelés szintje
  • Új 2.0 TDI 150 lóerős motor opcióval bővült a népszerű Octavia SportLine modellkínálat
  • Az új vRS és SportLine modellek rendelési könyvei 2024. augusztus 14-én nyílnak meg

Az Octavia vRS teljesen frissített változata augusztus 14-től rendelhető, és már 38 670 GBP OTR-tól elérhető. A felülvizsgált Octavia sorozat sportos zászlóshajója a Škoda által valaha kínált legerősebb sorozatgyártású Octaviává válik, köszönhetően az átdolgozott 2.0 TSI motornak, amely immár 265 LE-t ad le. Az új vRS-hez egy új dízelmotoros SportLine modell is csatlakozik a Škoda Octavia-kínálatának frissítése részeként.

Mint elismert elődjeit, az új Octavia vRS-t sraffozással és kombi változatban is kínálják egyetlen hajtáslánccal, frissített 2.0 TSI négyhengeres benzines egység formájában. A motort, amely ugyanabból az EA888 családból származik, mint a Škoda bajnoki-győztes Fabia RS Rally2 autójába szerelt motort, továbbfejlesztették elődjéhez képest, hogy nagyobb teljesítményt és nyomatékot adjon. A csúcsteljesítmény 20 LE-vel 265 LE-re nőtt, míg a csúcsnyomaték most 370 Nm.

Az átdolgozott motor alapfelszereltségként hétfokozatú DSG automata sebességváltót hajt meg, és mindössze 6,4 másodperc alatt képes felvinni az új modellt 0-62 mph-ra (a vRS kombi esetében 6,5). Nagy teljesítménye ellenére az Octavia vRS rendkívül hatékony, WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztása 40,8 mpg (40,3 a vRS Estate esetében).

Az erőt a VAQ elektrohidraulikus differenciálzár továbbítja az útra, amely biztosítja, hogy a vRS optimalizált tapadást biztosítson a kanyarokban, és természetesen forduljon gázzal anélkül, hogy a belső kerék megcsúszna. Mindkét vRS modell 15 mm-rel alacsonyabb alvázzal rendelkezik, hogy tovább javítsa a menetdinamikát.

Ami a dizájnt illeti, a frissített, negyedik generációs Octavia vRS átformált első és hátsó lökhárítókkal, valamint új vRS logóval a hűtőrácson található. A sportos zászlóshajót a fekete hűtőrács, az oldalsó ablakok díszítése és a külső tükrök is megkülönböztetik. Hátul az új lökhárító diffúzor és a kipufogócsövek is feketére kerültek, míg a kombi alapfelszereltségként fekete tetősínekkel érkezik. Feltűnő 19 colos Elias antracit könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé a külső dizájncsomagot.

A fekete szín uralja az egyedi vRS Design Selection belső teret is, ahol az alapfelszereltség része a sportos háromküllős, többfunkciós bőr kormánykerék és az alumínium pedálburkolatok. A sportülések alapfelszereltségként szövet kárpitozottak, kontrasztos piros varrással, valamint a háttámlába vésett sportos vRS logóval, valamint elektromosan állítható deréktámasszal és masszázsfunkcióval is rendelkeznek.

A frissített Octavia sorozat többi modelljéhez hasonlóan a vRS-t is nagyméretű, 13 hüvelykes infotainment rendszerrel, 10 hüvelykes virtuális pilótafülkével és opcionális head-up kijelzővel látták el. Az első ülésen utazók gyorstöltő USB-C portokhoz és aktív szellőzéssel rendelkező vezeték nélküli töltőhöz férhetnek hozzá. A hátsó utasok élvezhetik a gyorstöltő USB-C portokat, valamint a saját, csak a hátsó ülésen elhelyezett harmadik zónával rendelkező légkondicionálót. Az új vRS-modellek további alapfelszereltsége közé tartozik az elektromosan működtetett csomagtartó virtuális pedállal, a kulcsnélküli beléptetés és az indítás/leállítás, valamint a holttér érzékelés.

Az új vRS modellek a frissített Octavia sorozat jelenlegi SportLine modelljei fölé kerülnek. A népszerű SportLine kínálat egy új dízelváltozattal is bővül, így a hajtásláncok száma háromra nő. A Škoda elismert 2,0 TDI 150 LE-s motorja 35 775 GBP-tól lesz elérhető, és csatlakozik a meglévő 1,5 TSI és 1,5 TSI e-TEC benzinesekhez. Az új SportLine a sportos megjelenést egy hatékony motorral ötvözi, amelynek WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztása 60,6 mpg (59,9 mpg kombi). A modell alapfelszereltségként hétfokozatú DSG sebességváltóval van felszerelve, és ugyanolyan sportos megjelenésű, mint benzinmotoros istállótársai.

Minden SportLine modellhez 18 colos Vega Aero fekete könnyűfém keréktárcsák, fémes festés és fényes fekete borítás tartozik a hűtőrácshoz, az ablakkerethez, a külső tükrökhöz és a jelvényhez. Az utastérben speciális SportLine Design Selection található, amely sportüléseket, fekete tetőburkolatot és karbon hatású ajtóbetéteket tartalmaz. A vRS-hez hasonlóan ez is megrendelhető lesz sraffozással és kombi formában is.

Tudtad?