A Škoda Auto a legmodernebb szimulációs központot vezeti be a haladó járműtesztekhez
- Új szimulációs központ a benzines, dízel, hibrid és teljesen elektromos hajtásláncú járművek meghajtási és hőkezelési rendszereinek átfogó tesztelésére
- Közel 22 millió eurós beruházást követően a Škoda Auto jelentősen kibővítette fejlesztési lehetőségeit a funkcionalitás-központú járműfejlesztés terén
- A Volkswagen-csoporton belüli egyedülálló laboratórium páratlan sokoldalúságot kínál szimulált körülmények között
A Škoda Auto új létesítményeket nyitott a kibocsátási központ és egy vadonatúj szimulációs központ számára Mladá Boleslavban. A közel 22 millió eurós beruházást követően a laboratórium megerősíti az autógyártó belső fejlesztési képességeit a műszaki fejlesztési osztályon belül. A legmodernebb technológiák lehetővé teszik az éghajlati viszonyok széles körének precíz és pontos szimulációját, lehetővé téve a valós működést utánzó átfogó teszteket. Az új szimulációs központ a Cseh Köztársaságban és a Volkswagen-csoportban egyedülálló laboratóriumnak ad otthont, és a maga nemében a legmodernebb létesítmények közé tartozik Európában.
„Az új szimulációs központ megnyitása jelentős előrelépést jelent az autóipari fejlesztések terén, és megerősíti a Škoda Auto vezető pozícióját a hajtás- és hőkezelési rendszerek fejlesztésében és tesztelésében. Az új szimulációs központ és az emissziós központ jelentősége tovább fog növekedni, mind a sorozatgyártású járműveink minőségének biztosítása, mind a jövő rendkívül hatékony hajtásláncainak és rendszereinek létrehozása szempontjából.”
Johannes Neft, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja
A legmodernebb technológiák egyedülálló kombinációja
Az új szimulációs központ lehetővé teszi a jármű funkcionalitásának extrém terhelés melletti tesztelését és a virtuális számítások érvényesítését a legkülönbözőbb vezetési körülmények között, magas fokú tesztvariabilitást biztosítva a különböző éghajlati környezetekben. A létesítmény -7 és +50°C közötti hőmérsékletet képes elviselni a tesztelés során. Ezenkívül a létesítmény képes szimulálni a 10-95%-os relatív páratartalmat (az olyan régiókban, mint India), a napfényt és a hegyi vezetést akár 5500 méteres tengerszint feletti magasságban. A laboratórium modern görgős fékpadot is tartalmaz 300 kW-ig terjedő teljesítményű járművekhez, amely képes szimulálni a menetellenállást 265 km/h sebességig. Ezen kívül kifinomult légcsatornával és két ventilátorral van felszerelve a légáramlás szimulációjához, egy emisszióelemző rendszerrel és egy nagysebességű töltőállomással az akár 400 kW teljesítményű elektromos járművekhez. Ezen technológiák kombinálásának képessége olyan összetett teszteket tesz lehetővé, amelyek szorosan megismétlik a valós világban végzett műveleteket, nagy pontossággal és precíz eredményekkel, miközben az adatok elemzése és kiértékelése a helyszínen történik. Az évente akár 850 tesztet is elvégző Szimulációs Központ jelentősen bővíti az új műszaki megoldások kidolgozásának lehetőségeit.
Az építkezés részét képezi az Emissziós Központ kibővítése is, válaszul a jelenlegi és a közelgő jogszabályi követelményekre, például az EU7 kibocsátási szabványra. Az új mérőfülkéket elsősorban a minőségügyi osztály fogja használni annak biztosítására, hogy a gyártás előtti és a gyártási járművek is megfeleljenek ezeknek a szabványoknak.
A műszaki hozzáértés további megerősítése a Volkswagen csoporton belül
A 2021-ben, közel 22 millió eurós beruházással megkezdett Szimulációs Központ igényes tesztjeit az Európai Unió, Kína, India, Brazília és más régiók jelenlegi és jövőbeli jogszabályi előírásai szerint végzik. A létesítmény megnyitása egy újabb jelentős lépés a Škoda számára a Volkswagen MQB27 platformjának fejlesztéséért való felelősségvállalásban, valamint az EA211 sorozatú benzinmotorok és a kapcsolódó rendszerek, mint például a levegő beömlő, kipufogó, hűtés és termikus rendszerek általános fejlesztésének felügyeletében. menedzsment. Ezenkívül a cseh autógyártó kezeli az összes kapcsolódó kézi sebességváltót és a DQ200 automata sebességváltó alkalmazását.
A Műszaki Fejlesztési Osztály folyamatosan keres új műszaki munkatársakat a legkülönbözőbb szakterületekről. További információ a https://www.skoda-career.com/ oldalon található.
A Škoda Auto szimulációs központjának legfontosabb adatai:
- Építési időrend: 2021. október – 2024. május (890 nap)
- Építési terület: 550 m²
- Huzalozás: 35.420 méter összekötő mérőtechnológiákat
- Hűtőfolyadék térfogata: 45 m³ hűtőkörökben
- Légáramlás: kb. 20.000 m³/h szellőzőegységeken keresztül
- Dinamikus görgők: 300 kW teljesítményig
- Maximális szimulált sebesség: 265 km/h
- Legnagyobb szimulált magasság: 5500 méter tengerszint feletti magasságban
- Tartós hőmérséklet-tartomány: -7 és +50 °C között
- Relatív páratartalom tartomány: 10-95%
- Napelemes szimuláció: akár 1200 W/m²
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!