A Skoda Auto „BeeGreen” hackathonja úttörőnek számítIT a fenntartható fejlődés érdekében
- Az innovatív IT-projektek a fenntartható ügyfélélményt, a zöld jövőbeli üzleti koncepciókat és az ellátási lánc menedzsment fokozott fenntarthatóságát célozzák
- A vezető szoftvercégekkel szoros együttműködésben a Škoda Auto célja, hogy Csehországot nemzetközi innovációs és digitalizációs központtá tegye.
- A fenntarthatóság és az átfogó ESG-intézkedések szerves részét képezik a Next Level – Škoda Strategy 2030-nak, amelyet a vállalat fenntarthatósági mikrooldalán részleteznek.
Exkluzív Skoda podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Február 29. és március 1. között a Škoda Auto adott otthont a BeeGreen hackathonnak. Az autógyár hét, 60 nemzetközi informatikai szakértőből álló csapatot hívott meg a versenyre. A résztvevők feladata az volt, hogy olyan innovatív ötleteket mutassanak be, amelyek célja az általános ügyfélélmény fenntarthatóságának fokozása, a GreenFuture üzleti modellek fejlesztése és az ellátási lánc menedzsment gyakorlatának javítása. Az ETAS csapata ötleteivel megnyerte a zsűrit, és lehetőséget kap a „Cycle App” projektjének továbbfejlesztésére a Škoda Auto-val. Az eseményt Karsten Schnake, a Škoda Auto beszerzésekért felelős igazgatósági tagja és Soňa Klepek Jonášová, a Škoda Auto Külső Fenntarthatósági Tanácsának tagja és a Körforgásos Gazdasági Intézet (INCIEN) alapítója nyitotta meg.
„Az innováció és a digitalizáció kulcsfontosságú tényezőként szolgál a fenntartható jövő felé vezető úton. Felismerve, hogy az átállás kollektív erőfeszítés, olyan partnereket keresünk, akik osztják elképzelésünket arról, hogy támogassák egymást előremutató ötletek kidolgozása érdekében. A Škoda egyik stratégiai előnye az elhelyezkedésünk: a Cseh Köztársaság a szoftverközpontú induló vállalkozások virágzó ökoszisztémájának ad otthont. Az olyan események, mint a BeeGreen hackathon platformot biztosítanak a dinamikus IT-cégek és a Volkswagen-csoport közötti partnerségek kialakításához, ezáltal felgyorsítva az innovatív, fenntartható megoldások fejlesztését és bevezetését.” – Karsten Schnake, a Škoda Auto igazgatótanácsának beszerzésért felelős tagja
BeeGreen – a fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítása
A 2023-as Race2Code hackathon sikerére építve a Škoda Auto ismét összehozta vezető cseh, német, francia és lengyel szoftvercégek IT-szakembereit. Ezek a szakértők konkrét kihívások megoldásával mutatták be képességeiket és kreativitásukat. Az idei BeeGreen hackathon teljes mértékben a fenntarthatóságra összpontosított. A résztvevők három fő témával foglalkoztak: A Surrounding Explorer, amelynek középpontjában a fenntarthatóság és a helyi tudatosság állt; Upcycling és Material Recovery, amelynek célja a jövőbeni fenntarthatósági üzleti modellek vizsgálata; és Fogyasztásfigyelés, amelynek célja a szakértelem alkalmazása a fenntartható ellátási láncok létrehozásában. A csapatokat a Škoda Auto és más Volkswagen-csoport márkák tapasztalt mentorai felügyelték.
2021 vége óta a Škoda Auto egy független Külső Fenntarthatósági Tanács útmutatásaiból részesült ambiciózus fenntarthatósági céljai megvalósítása során. Soňa Klepek Jonášová, a Tanács tagja és a Körkörös Gazdasági Intézet (INCIEN) alapítója a BeeGreen Hackathon megnyitó beszédében az anyagvisszanyerés, a zárt hurkú rendszerek és a digitális anyagáramlás-figyelés fontosságát hangsúlyozta, amelyek csak néhány példa a korszerű, fenntartható megközelítések alkalmazása az ipari termelésben.
A hét csapat közül a zsűrit a németországi ETAS programozócsapat által bemutatott projekt nyűgözte le a legjobban. A „The Cycle App” elnevezésű projektjük az újrahasznosításra és az anyagok visszanyerésére összpontosít. Kiemelkedik abban, hogy elősegíti az alkatrészek újrahasznosítását és újrafelhasználását, ezáltal meghosszabbítja azok hasznos élettartamát és minimalizálja a javított járművek szénlábnyomát a használt alkatrészek átvételével. A hackathonon elért sikerüket követően a szoftverszakértőknek lehetőségük nyílik projektjük továbbfejlesztésére a Škoda Auto-val.
A fenntarthatóság mint stratégiai vállalati cél
A Cseh Köztársaság egyik legnagyobb magánvállalataként a Škoda Auto vállalati stratégiája szerves részévé tette a fenntarthatóságot. Fenntarthatósági mikrooldalán az autógyártó tájékoztatást nyújt aktuális projektjeiről a környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) területén.