A Škoda Auto Kvasinyban gyártja az első frissített Octaviát
- A Škoda Auto a kvasinyi gyár kapacitását használja fel a frissített Octavia további egységek gyártására
- A Mladá Boleslav gyár gyártása ezzel párhuzamosan folytatódik, stratégiailag felszabadítva kapacitást az Enyaq, Enyaq Coupé és Elroq modellek számára.
- 1996 óta a Škoda Auto körülbelül 7,5 millió darab Škoda Octaviát gyártott.
Legurult a gyártósorról a kvasinyi gyárban készült első frissített Škoda Octavia. A márka bestsellerének további egységek gyártása Kvasinyban a Volkswagen pozsonyi gyárába költöző Superb új generációjának köszönhetően vált lehetővé. Ezzel egyidőben folytatódik az Octavia gyártása a Škoda fő üzemében, Mladá Boleslavban. Az első modern generációs Octavia 1996-os bemutatása óta körülbelül 7,5 millió darabot gyártottak.
Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja így nyilatkozott: „A Kvasiny-i üzemünkben további Škoda Octavia egységek gyártásával hatékonyan használjuk ki rugalmas gyártási hálózatunkat, és teljes mértékben kihasználjuk üzemeink kapacitását. Amellett, hogy átfogóan felkészültünk a további Octavia egységek gyártási indítására Kvasinyban, létrehoztunk egy képzési központot, amely ideális környezetet biztosít csapatunk továbbképzéséhez és továbbképzéséhez. Őszintén köszönöm mindenkinek, aki részt vett ebben a projektben a folyamat során végzett erőfeszítéséért és odaadásáért.”
Képzési központ a különböző tanulási szintekre szabvaű
A frissített, negyedik generációs Škoda Octavia további egységeit ugyanazon a gyártósoron gyártják, mint a Karoqot a kvasinyi gyárban, ahol a Kodiaq SUV is készül. A frissített Škoda Octavia gyártási indítására való felkészülés során az autógyártó a legmodernebb technológiával felszerelt oktatóközpontot nyitott Kvasinyban, három robotikus munkaállomással a gyakorlati oktatáshoz, valamint két tanteremmel a haladó elméleti oktatáshoz.
Škoda Octavia: mérföldkőnek számító modell, amely folyamatosan nagy keresletet mutat
Az első modern generációs Škoda Octavia 1996-ban gördült le a Mladá Boleslav gyártósorról. Ez volt az első olyan modell, amelyet teljes egészében a Volkswagen-csoport égisze alatt fejlesztettek ki. 1998 márciusában a Škoda bemutatta a még tágasabb Octavia Estate-et, majd 1999-ben követte az első összkerékhajtású változatot.
A 2004 és 2013 között gyártott második generációs Škoda Octavia továbbfejlesztett motorpalettát, továbbfejlesztett technológiát, elődjéhez képest robusztusabb karosszériát kínált, a nagy hűtőrács pedig trapéz alakút kapott.
A harmadik generációs modell a Volkswagen-csoport akkoriban új MQB A platformjára épült, és a ferdehátú esetében 590 literes, a kombi esetében pedig 610 literes csomagtartót kínált. 2017-ben a frissített modell osztott fényszórókkal érkezett, opcionális LED technológiával.
A Škoda Octavia jelenlegi negyedik generációja 2019 novemberében debütált. A frissített MQB platformra épül. A benzinmotorok egy része enyhe hibrid technológiával vagy összkerékhajtással párosítható. Az Octaviát tavasszal átfogóan frissítették, felfrissített dizájnt, második generációs Matrix-LED fényszórókat, továbbfejlesztett biztonsági és kényelmi funkciókat, valamint új funkciókat, köztük a ChatGPT integrálását a Laura hangasszisztensbe.
A négy modern generáció során hozzávetőleg 7,5 millió Octaviát gyártottak, folytatva a népszerű történelmi modell örökségét, amelynek első darabjait 65 évvel ezelőtt gyártották. Kétajtós limuzinként vagy praktikus kombiként is kapható, összesen 360 000 járművet gyártottak 1959 és 1971 között.
FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!