A Škoda Auto már több mint egy millió akkumulátort gyártott a Volkswagen Group járművekhez
- A Škoda Auto 2019 óta gyárt akkumulátorokat a Mladá Boleslav gyárában, kezdetben plug-in hibrid modellekhez, később elektromos MEB-alapú járművekhez is
- Az akkumulátor rendszereket jelenleg a Škoda Enyaq-ban és az új Elroq-ban, valamint más Volkswagen Group márkákban, például a Volkswagen, a SEAT / CUPRA és az Audi használják.
- Jelenleg kizárólag a MEB akkumulátorgyártására koncentrálnak, napi kapacitása 1500 egység
- A termelés aláhúzza a szinergiákat és a hatékonyságot együttműködés a Volkswagen Csoporton belül
A Škoda Auto a Mladá Boleslav fő üzemében gyártotta egymilliárd akkumulátor rendszerét. A gépjárműgyártó 2019 óta gyárt nagyfeszültségű vontatóelemeket, amikor plug-in hibrid hajtóművel elindította a Superb iV akkumulátorgyártását. Jelenleg a vállalat kizárólag nagyobb akkumulátorok gyártására koncentrál teljesen elektromos járművekhez, az MEB platformon alapulva; két összeszerelő vonal napi teljesítménye 1500 egység. Ezeket az 55–91 kWh (nettó kapacitás 52–86 kWh) kapacitású akkumulátorokat a Škoda Enyaq és a Škoda Elroq, valamint más Volkswagen Group márkák, például a Volkswagen, a SEAT / CUPRA és az Audi telepítik.
Andreas Dick, a Škoda Auto Board gyártási és logisztikai tagja, kijelentette:
“A Škoda Auto által a Volkswagen Group járművek számára készített egymillió akkumulátor-rendszer mérföldkövének elérése tanúsítja csapatunk elkötelezettségét és a különféle márkák közötti szoros együttműködést. Ez az eredmény rávilágít a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségünkre és az iparág zöldebb jövő felé történő átalakulásához való hozzájárulásunkra is. Határozottan most megtesszük a következő lépéseket: Egy további akkumulátorrendszer-létesítmény építése Mladá Boleslavban már folyamatban van. ”
Egy millió akkumulátor-rendszer a Mladá Boleslav-tól a Volkswagen Group modellek számára
A Škoda Auto 2019 szeptembere óta gyárt nagyfeszültségű akkumulátorrendszereket, amikor elindult a vontatóelemek összeszerelése a plug-in hibrid Superb iV modellhez. 2022 májusában a Mladá Boleslav üzem elindította az MEB platformon alapuló elektromos járművek akkumulátorrendszereinek gyártását. Ezeket a rendszereket a Škoda Enyaq és az új SUV Elroq, valamint a Volkswagen, az Audi és a SEAT / CUPRA modellekben használják. A termelési mérföldkő egybeesett a csoport e-mobilitási információs központjának, az „Enter Electric!” Elindításával, amely műszaki részleteket kínál, és mélyebb betekintést nyújt az ügyfelek számára az elektromobilitás előnyeiről. Jelenleg a Škoda Auto kizárólag az MEB rendszerek gyártására összpontosít Mladá Boleslavban.
2023-ban a Mladá Boleslav gyártóüzemeit kibővítették egy második összeszerelő sorral, ezzel növelve a teljes napi kapacitást 1500 akkumulátor rendszerre. A Škoda Auto jelentős mértékben beruház a működésének szükséges átalakításába, ideértve például a szervezeti folyamatok digitalizálását és például az alkalmazottak továbbképzését. A mai napig a vállalat sikeresen több mint 28 000 alkalmazottat képzett fel, hogy megfeleljen az elektromobilitás követelményeinek.
Minden műszakban körülbelül 90 alkalmazott vesz részt, akik körülbelül 10 500 m ² termelési területen dolgoznak. Ezen felül 82 teljesen automatizált robot kezeli a feladatokat, például a különösen nehéz alkatrészek kezelését. 60 másodpercenként elkészül egy akkumulátor MEB-alapú modellekhez. A gyártósorból történő kirakodáskor minden akkumulátor súlya körülbelül 490 kg (82 kWh).
A Mladá Boleslavban gyártott lítium-ion akkumulátorok moduláris kialakításúak, lehetővé téve a nagyfeszültségű akkumulátorok széles skálájának gyártását. Ezek 8–13 modulból állnak, 16–26 cellával, 55–91 kWh kapacitással (nettó kapacitás: 52–86 kWh).
Egyedi gyártási technológia: tomográfiai központ
Idén júniusban a Škoda Auto korszerű létesítményt nyitott a végső összeszerelt akkumulátorok minőség-ellenőrzési folyamatának optimalizálása érdekében. Az egyedülálló rendszer számítógépes tomográfia (CT) technológiát alkalmaz, amely képes bonyolult belső részletek rögzítésére, akár 4 mikron (négy ezer milliméter).
Ez a technológia rendkívül részletes képalkotást biztosít az akkumulátor belső alkatrészeiről, lehetővé téve az egyes alkatrészek esetleges szabálytalanságainak azonosítását a teljes akkumulátor rendszer szétszerelése nélkül. Ezenkívül a rendszer felhasználható a már működő sejtek vizsgálatára.