A Skoda Auto új arculata a jövő felé mutat
„NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.
Amint Klaus Zellmer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Különleges nap a mai a ŠKODA AUTO történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és felfrissített vállalati arculatunkra is kiterjedő, megújult márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Emellett jelentősen felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három további, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek majd. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, miközben az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra pedig további 700 millió eurót fordítunk az elkövetkező öt év során –a vállalat és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel.”
Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „Az új márkaarculattal már az elektromos jövőre készítjük fel vállalatunkat, egyértelműen pozicionálva a márkát a külső versenytársak körében, ugyanakkor még egyértelműbben megkülönböztetve magunkat a Volkswagen Csoport további márkáitól. A VISION 7S show-modell új formai nyelvezetünk úttörője, amelyet az elkövetkező években teljes termékportfóliónkra kiterjesztünk, még karakteresebben szólítva meg ügyfeleinket. Mindezzel új szintre emeljük márkánkat, hogy a felhasználói élmény (User Experience), a hálózatba kapcsolás (Connectivity) és a teljes ügyfélfolyamat (Customer Journey) tekintetében egyaránt alkalmazkodhassunk ügyfeleink új igényeihez és elvárásaihoz.”
Gyorsuló e-offenzíva: már 2026-ig három új modell, amelyeket továbbiak követnek
A cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt – egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót – tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a ŠKODA AUTO már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában különösen gazdaságos belsőégésű motorjai termékportfólióját kívánja erősíteni a márka, a jövő év második felében pedig bemutatja a SUPERB és a KODIAQ új generációját. A felfrissített OCTAVIA 2024-ben érkezik.
ŠKODA VISION 7S – hétüléses SUV-modell MEB-alapokon, 600 kilométer feletti hatótávval
A VISION 7S koncepciótanulmány elsőként kínál konkrét kitekintést egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA modellre, miközben a márka új formai nyelvezetét is bemutatja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy számára is bőséges helyet kínál, s természetesen számos Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékportfólióját és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.
Új formai nyelvezet, új márkaembléma, felfrissített vállalati arculat
A ŠKODA AUTO új formai nyelvezetet dolgozott ki az elektromos és digitális korszakra, amelyet a jövő évtől fokozatosan vezet be. Olyan letisztult és visszafogott vonalvezetést, amely az új ŠKODA modellek egyszerűségét és igényességét emeli ki. Meghatározó elemei közé tartozik az úgynevezett Tech-Deck Face megoldással kiformált, új orrkialakítás, valamint a beltér hosszú távon fenntartható előállítású anyagai.
Az új márkaembléma immár a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a ŠKODA a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Ugyancsak jelentősen átdolgozták a vállalati arculatot (Corporate Identity; CI): a ŠKODA AUTO immár a zöld két árnyalatát – a Smaragd- és az Elektromos zöldet – használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.
Ambiciózus fenntarthatósági célok a teljes értéklánc mentén
A gyártás során a ŠKODA AUTO teljes értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési helyszín ugyanis már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik.
A ŠKODA termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amelyet régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium esetében pedig akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, míg belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is kínál.
A ŠKODA AUTO mindemellett egy Fenntarthatósági Tanácsadó Testület (Sustainability Advisory Council) támogatását is igénybe veszi ambiciózus fenntarthatósági céljainak megvalósítása érdekében. Ennek öt nemzetközi tapasztalattal is rendelkező tagja új impulzusokkal és javaslatokkal szolgál a hosszú távú fenntarthatóság jelenlegi és a jövőbeni intézkedéseire vonatkozóan, így segítve a fenntarthatósági kérdésekről szóló, még sokrétűbb párbeszédet az autógyártó és a különböző érdekelt felek (stakeholder) között.