A Škoda Elroq 560 kilométeres hatótávval érkezett

Bemutatkozott az úttörő modell: a vadonatúj Škoda Elroq a cseh márka első tisztán elektromos hajtású modellje a stratégiailag fontos kompakt SUV kategóriában, és van egy igen vonzó tulajdonsága, az 560 kilométeres hatótáv a kínálat legnagyobb lítiumion akkumulátorával.

el_8.jpg

Tegyük hozzá, hogy az Elroq rendkívül áramvonalas karosszériával rendelkezik és mindössze 0,26-os (!) légellenállási együtthatóval büszkélkedhet. Ezt egy sor innovatív tervezési elemmel érték el, amely akár 180 km/órás végsebességet is lehetővé tesz.

el_10_m.jpg

Az új orr-rész karakterét az egyedi matt króm betéttel ellátott, robusztus első lökhárító adja meg, míg a Škoda SUV jellegzetes fényszóróinak megjelenése egy teljesen új értelmezést kapott.

el_5.jpg

Az Elroq az első olyan modell, amely a Škoda feliratot egyaránt viseli a motorháztetőn és a kormánykeréken is.

el_1_m.jpg

A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátorok három méretben kaphatók. A hátsókerék-hajtású Elroq 50 a belépőszintű modell, amely 55 kWh bruttó (52 kWh nettó) akkumulátor-kapacitást és több mint 370 kilométeres hatótávolságot kínál. A hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor 125 kW csúcsteljesítményt és 310 Nm maximális nyomatékot biztosít.

el_12_m.jpg

Az Elroq 60 hátsókerék-meghajtással is rendelkezik, 63 kWh (nettó 59 kWh) akkumulátor kapacitást biztosít, és több mint 400 kilométeres hatótávolságot kínál. Ehhez a modellhez 150 kW teljesítményű és 310 Nm nyomatékú motor jár, és ez a két változat 160 km/órás végsebességre képes.

A két legerősebb Elroq változatban van a legnagyobb akkumulátor, amelynek kapacitása 82 kWh (nettó 77 kWh). Az Elroq 85-ben ezt egy 210 kilowattos hátsó motor egészíti ki, amely 545 Nm maximális nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez. Az Elroq 85x alapfelszereltségeként az első tengelyen elhelyezkedő külön villanymotor teszi lehetővé az összkerékhajtást. Mindkét változat végsebessége 180 km/óra. A WLTP-ciklus szerint az Elroq 85 biztosítja a szegmens egyik leghosszabb maximális hatótávolságát, ami több mint 560 kilométer.

el_9_akku_m.jpg

A Škoda Elroq Li-ion akkumulátorai moduláris kialakításúak. Az Elroq 50 akkumulátora nyolc modulból, az Elroq 60 akkumulátora kilenc modulból áll. Az Elroq 85 és Elroq 85x akkumulátorok 82 kWh kapacitása tizenkét modulra van elosztva. Az akkumulátorokat a jármű padlójában, az első és hátsó ülések alatt, valamint a középkonzol alatt helyezték el, hogy biztosítsák az alacsony súlypontot.

Ami a jármű méretét illeti, az Elroq 4488 milliméter hosszú, 1884 milliméter széles és 1625 milliméter magas. Tengelytávja 2765 milliméter, a menetkész tömege pedig 1949 kilogramm. Kilenc fényezés közül lehet választani. A három alapszín közül az egyik a Timiano zöld, amely most debütál a Škoda kínálatában. Ez a szín kizárólag a Škoda Elroq esetében lesz elérhető.

Az első üléseknél belmagasság 1056 milliméter, a hátsó üléseknél pedig 990 milliméter. A csomagtartó 470 literes űrtartalmával a legnagyobb ebben a járműosztályban, és a hátsó ülések lehajtásával maximálisan 1580 literesre bővíthető.

el_7_m.jpg

Az Enyaq Sportline nyomdokaiba lépve a cseh márka második teljesen elektromos SUV-ja egy dinamikusabb változatban is elérhető lesz. Az Elroq 85-ös változat alapfelszereltségként sportfutóművel rendelkezik, amely speciálisan hangolt rugókat és lengéscsillapítókat tartalmaz, és az elején 15 milliméterrel, hátul pedig 10 milliméterrel van leültetve. Emellett a progresszív kormánymű sportosabb vezetési stílust tesz lehetővé. A 20 hüvelykes, fekete metálfényű Asterion könnyűfém keréktárcsák az alapfelszereltséghez tartoznak. A Škoda Elroq Sportline az 50-es, 60-as és 85-ös hajtásláncokkal is elérhető lesz.

Az Elroq magas szintű passzív és aktív biztonságot kínál az utasoknak. Akár kilenc légzsákkal és a legmodernebb segédrendszerekkel rendelkezik. Az átfogó Travel Assist vezetéstámogató funkció mostantól még jobban kihasználja a tömeges helymeghatározási adatokat a még fejlettebb vezetőtámogatás érdekében. Az Intelligens Park Assist parkolássegítő rendszerrel a tulajdonosok akár a járművön kívülről is irányíthatják a parkolási manővereket.

el_13_m.jpg

Alapfelszereltségként minden esetben központi, 13 colos infotainment-kijelzővel rendelkezik. Az új felhasználói felület, amelyet először a jelenlegi Enyaq, valamint a Superb és a Kodiaq új generációi mutattak be, világos, intuitív kezelőfelülettel és grafikai kialakítással rendelkezik. A járművezetők akár öt billentyűparancsot állíthatnak be a gyakran használt járműfunkciókhoz, valamint három parancsikont az alkalmazásokhoz. Emellett áttekinthetőbb menüstruktúrát, továbbfejlesztett navigációs rendszert és még felhasználóbarátabb légkondicionáló rendszert is kínál. Az infotainment kijelző alatt egy fizikai gombsáv is található, amely gyors hozzáférést biztosít a segédrendszereket, a vezetési módokat, a parkolási funkciókat és a klímaberendezéseket vezérlő menükhöz.

dasblog

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!