A Škoda Enyaq csatlakozik a Škoda Múzeum gyűjteményéhez, miután több mint 33 000 km-t megtett Afrikán

› A holland utazók Renske Cox és Maarten van Pel egy teljesen elektromos Škoda Enyaq-kal indultak útnak Európából Dél-Afrikába és vissza.
› A pár felajánlotta expedíciós járművét a Škoda Múzeumnak, és egy új Škoda Enyaq 85x L&K-t kapott a Škoda Autó Ügyfélközpontban
› A kissé módosított Enyaq modell hordozható napelemekkel tölthető
› Az expedíciós jármű július 10-től szeptember 30-ig lesz látható a Škoda Múzeumban

A Škoda Múzeum gyűjteményének részévé vált az élénksárga, teljesen elektromos Škoda Enyaq, amely több mint 33 000 kilométert tett meg egy kihívásokkal teli afrikai expedíció során. Kalandos utazásuk megkezdésével Renske Cox és Maarten van Pel holland felfedezők azt remélték, hogy inspirálják a fenntarthatóbb utazás felé való elmozdulást. A zord körülmények között több ezer kilométert kibírva a módosított jármű sikeresen visszatért Hollandiába. A merész utazók felajánlották az autót a Škoda Auto-nak, és az Ügyfélközpontban egy új Škoda Enyaq 85x Laurin & Klementet kaptak.

„A Renske és a Maarten kiváló példája annak, hogyan vonzza a Škoda márka a mindennapi felfedezőket: az aktív, felfedezni vágyó felhasználókat. Fantasztikus, hogy elektromos járművünk ilyen jól teljesített ilyen megerőltető körülmények között. Találékonyságukkal és eltökéltségükkel mindannyiunknak megmutatták, hogy amikor az álmait követi, semmi sem állhat az utajába. Ha bemutatjuk a járművet a Škoda Múzeumban, megőrizhetjük és megoszthatjuk ezt az inspiráló üzenetet.”

Holger Peters, a Škoda Auto igazgatótanácsának pénzügyi, informatikai és jogi ügyekért felelős tagja

Fenntartható átkelés Afrikában egy minimálisan módosított gyártási modellel és napelemekkel
A holland utazók Renske Cox és Maarten van Pel be akarták mutatni, hogy a kalandok fenntarthatóak is lehetnek. Az expedícióhoz egy non-profit szervezetet alapítottak, mintegy harmincöt partnerrel összefogva, hogy valóra váltsák álmukat, Afrika elektromos járművel való felfedezését. A Škoda Enyaq 80 modellt választották, 82 kWh-s akkumulátorral (nettó 77 kWh) és hátsókerék-hajtással.

„Észrevettük, hogy a fenntarthatóságot gyakran olyan dolognak tekintik, amit meg kell tennünk, ami nem szórakoztató, és soha nem lehet jól csinálni. Ezen szeretnénk változtatni: szórakoztatóvá és megközelíthetővé tenni, hogy minél többen csatlakozzanak. A Škoda Enyaq-ot pedig azért választottuk, mert ez egy átlagos családi autó, amivel elérhetőbbé teszi expedíciónkat mások számára. Ráadásul hatékony és elég nagy ahhoz, hogy mindent tároljunk, amire szükségünk van.”

Renske Cox

Az autó alapvető módosításokon esett át: a hátsó részt a maximális tárolóhely érdekében alakították át, egy tetősátort kapott, a jobb tapadás érdekében pedig terepgumikkal szerelték fel az Enyaq-ot. Felszerelésük döntő részét a napelemes töltőkészlet képezte. A 60 m2-es összecsukható panelek végül a 33 360 km-es afrikai kontinenst átszelő utazáshoz szükséges energia 54%-át biztosították.

Egyedülálló jármű a Škoda Múzeumban
A dél-afrikai és vissza kaland után a felfedezők autója visszatért a városba, ahol készült. Június 27-től a Škoda Múzeum gyűjteményének része Mladá Boleslavban, ahol július 10-től szeptember 30-ig egy kiállításon látható. Miután a pár a Škoda Múzeumnak adományozta járművét, egy új, 2024-es évjáratú Škoda Enyaq 85x Laurin & Klement modellt kapott az Ügyfélközpontban.

A korábbi 80-as és 80x-os változatokat 85-ös és 85x-es változat váltotta fel. Ezek 180 km/h maximális sebesség elérésére képesek, és új, optimalizált hajtáslánccal rendelkeznek. Az összkerékhajtású Enyaq 85x immár 210 kW teljesítményt és új szoftvert kapott, amely támogatja az akkumulátor előmelegítését. A töltési teljesítmény is 175 kW-ra nőtt, így a 82 kWh-s akkumulátor (77 kWh használható) mindössze 28 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető fel.

Tudtad?