A Škoda Enyaq RS Race első vázlatai
A koncepciótanulmány egyesíti a motorsport DNS-ét és a fenntarthatóságot
- Az új Enyaq RS Race koncepció hangsúlyozza a Škoda elkötelezettségét a motorsport fenntarthatóságának előmozdítása iránt, és egy újabb érzelmi dimenziót ad a márkához
- A kezdeti vázlatok azt mutatják, hogy a Škoda hogyan alkalmazza a nemzetközi csúcsrallye során szerzett tapasztalatait, különösen az aerodinamika terén
- A koncepciótanulmány ideális platform úttörő elektromos technológiák fejlesztéséhez és kiterjedt teszteléséhez a jövőbeni akkumulátoros elektromos sorozatgyártású autók számára
- Az Enyaq RS Race egy újabb megközelítést képvisel az e-motorsportban a nemrég bemutatott Vision GT és a teljesen elektromos Škoda Fabia RE-X nyomán.
Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Mladá Boleslav, 2024. május 2. – Az új Enyaq RS Race koncepciótanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel a motorsportokban, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. A Škoda motorsport DNS-ét a következő szintre emelve az Enyaq RS Race agresszív kialakítást kapott, amelyet a masszív hátsó szárny emel ki. Ez a koncepció betekintést nyújt abba, hogy a motorsport technológia hogyan segíthet felgyorsítani a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Ideális platformként szolgál továbbá a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez a jövőbeli akkumulátoros elektromos járművekhez.
„A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának sarokköve. Már 2021-ben az elektromos rallyautók birodalmába kalandoztunk a Škoda Fabia RE-X1-gyel. Az ebből nyert meglátásaink és szakértelmünk beépült az egyedülálló új Škoda Enyaq RS Race-be. Ez a lenyűgöző autó bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott motorsport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiával is hozzájárul a következő Škoda közúti modellekhez.”
Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője
Erőteljes koncepciótanulmány az Enyaq Coupé RS alapján
Az Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS-re épül. Az összkerékhajtással felszerelt új Škoda Enyaq RS Race bemutatja a Volkswagen-csoport moduláris elektromos hajtásmátrixa által kínált lehetőségek széles skáláját a teljesítmény tekintetében. Agresszív dizájnjával az Enyaq RS Race is igazi szemet gyönyörködtető, kiemelve erős kapcsolatát a versenyzéssel és a motorsporttal. Széles alapja még stabilabb kezelhetőséget biztosít, míg a kiemelkedő hátsó szárny biztosítja a szükséges leszorítóerőt. A tanulmány célja gyakorlati ismeretek megszerzése a nagy teljesítményű elektromos járművek speciális műszaki és tervezési módosításai révén. Ezeket a megközelítéseket potenciálisan a jövőbeni termelési modellekben is alkalmazni lehet.
„A Škoda Enyaq RS Race nem egy tervezési tanulmány, amely csak papíron marad; igazi autó lesz. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és ami a legfontosabb dinamikusabb lesz. Tehát a kezdetektől fogva világos volt, hogy a tervezésnek agresszívnek kell lennie, erős verseny DNS-sel. Az aerodinamikát tekintve tulajdonképpen a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóan terveztük. Élesen faragott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és masszív hátsó szárny van. Még papíron is gyorsnak tűnik, és ez mindig jó kezdet.”
Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője
A játéktól a rally pályákig a Škoda a fenntarthatóságot hirdeti a motorsportban
Az Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív akkumulátor-elektromos koncepció tanulmánya a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo alvázára épült, és 860 voltos villanymotorral szerelték fel, amely 260 kW-os csúcsteljesítményt ad. Az Osztrák Motorsport Szövetség AMF (ÖAMTC) homologizációja lehetővé tette a Baumschlager Rallye&Racing csapat számára, hogy részt vegyen az osztrák ralibajnokságban. A Vision GT-vel a Škoda a közelmúltban teljesen más megközelítést alkalmazott: a látványos, teljesen elektromos együléses autót kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz tervezték. Az 1957-es 1100 OHC Spider által ihletett koncepciótanulmány kiterjeszti a Škoda jelenlétét a digitális versenyzés világában.
Mindezek a koncepciójárművek hangsúlyozzák a Škoda elkötelezettségét a fenntarthatóság motorsporton belüli előmozdítása iránt. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalapot biztosítva az új elektromobilitási innovációk műszaki életképességének, rugalmasságának és tartósságának értékeléséhez extrém körülmények között.
Az Enyaq RS Race-ről további információk a Škoda Storyboardon érhetők el. Ezenkívül ez a videó érdekes betekintést nyújt a projekt fejlesztésébe.