A Skoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot
Az új Superb limuzin még nagyobb hellyel és még kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik majd. Három benzin- és két dízelmotor, illetve premierjét tartja a hibrid (Mild-Hybrid) technika.
A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az új Superb hajtásrendszereinek széles választéka már hibrid (Mild Hybrid) kivitelt is tartalmaz. A belteret teljes egészében áttervezték, először kínál a Superb Head-up kijelzőt és immár akár 13 colra növelt képátlójú központi infotainment-képernyőt.
A sebességváltó a kormányoszlopra helyezett menetmód-választó kapcsolója tágasabb középkonzol kialakítását tette lehetővé. A központi képernyő alatt sorakoznak az egy-egy kisméretű digitális kijelzővel kialakított, új Škoda Smart Dial forgató-/nyomógombok, amelyek számos járműfunkcióhoz tesznek lehetővé gyors és egyszerű hozzáférést. Az utasteret hosszú távon fenntartható előállítású anyagok jellemzik, a felhasznált textíliák száz százalékban újrahasznosított poliészterből készülnek.
A mild-hibrid hajtásrendszer premierje
A negyedik generációs ferdehátú Superb először rendelhető hibrid (Mild Hybrid) technikával, amelyben 48 voltos szíjhajtású indítógenerátor és ugyancsak 48 voltos lítiumion-akkumulátor egészíti ki a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI belépőmodell négyhengeres benzinmotorját. E rendszer a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálást (rekuperáció) is lehetővé teszi, az így visszanyert energia pedig az akkumulátorban tárolva a belsőégésű motor elektromos teljesítménnyel biztosított támogatására, illetve arra használható fel, hogy a jármű leállított motorral szabadon gördülhessen („vitorlázás”).
Az 1.5 TSI mellett a Škoda 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítménnyel két 2.0 TSI erőforrást is kínál. Amint a legerősebb dízel erőforrás, azaz a 142 kilowattos (193 LE) 2.0 TDI, úgy a csúcs-benzinmotor is már alapkivitelben összkerékhajtással párosul. A széles motorpalettát egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI teszi teljessé. Első ízben a Škoda kínálatában, a Superb minden motorváltozata már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. Mindegyik erőforrás megfelel az Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.
Még több hely és továbbfejlesztett aerodinamika
Elődjéhez képest az új Škoda Superb limuzin hosszúsága 43 milliméterrel 4912 milliméterre, magassága pedig tizenkét milliméterrel 1481 milliméterre nőtt, ami elöl 11, a hátul utazók számára pedig hat milliméterrel nagyobb fejteret eredményezett. A csomagtartó 20 literrel 645 literre bővült, míg az új modell 1834 milliméteres szélessége és 2841 milliméteres tengelytávja változatlan maradt. Az optimalizált légbeömlő nyílások, valamint az utascellán és a külső visszapillantó tükrökön végzett finomítások tovább javították az aerodinamikai tulajdonságokat, mindössze 0,24-os légellenállási együtthatót (cw) eredményezve. A Superb formai nyelvezetének legújabb megfogalmazása számos, a Škoda márkára jellemző, szoborszerűen plasztikus alakzatot tartalmaz.
Teljes egészében új beltér-koncepció és különböző Design Selection kivitelek
A Superb áttervezett beltere már akár 13 col képátlójú, szabadon álló központi képernyővel is készülhet, amit a Škoda belsőégésű motorral (ICE) hajtott zászlóshajójában elsőként megjelenő Head-up kijelző és az új Škoda Smart Dial kezelőelemek egészítenek ki. Utóbbiak az infotainment-képernyő alatt sorakozó három forgató-/nyomógombot jelentik, amelyek mindegyike egy 32 milliméter átmérőjű digitális kijelzővel is rendelkezik. A Smart Dial gombok gyors és egyszerű hozzáférést biztosítanak a jármű számos funkciójához. Mivel a sebességváltó menetmód-választó kapcsolója a kormányoszlopra került, az átdolgozott középkonzolt letisztultabb, tágasabb és rendezettebb megjelenés jellemzi. A hagyományos Active, Ambition és Style felszereltségi szinteket az új Essence, Selection, Sportline és Laurin & Klement opciók váltották fel, egyaránt a modern koncepciók és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok hangsúlyos alkalmazása jellemezte, egyedi stílusú belső kialakítás jegyében.