A Skoda vadonatúj Superb gyártást indít Pozsonyban

› A negyedik modern generációs Škoda Superb sorozatgyártása mindössze négy héttel a világpremier után kezdődik
› A Škoda Superb és a Volkswagen Passat ugyanazon a vonalon készült a Volkswagen márka pozsonyi gyárában, jelentős szinergiákat kiaknázva a Volkswagen-csoport számára
› A Škoda ICE zászlóshajó modelljéből több mint 1,6 millió példányt gyártottak 2001 óta

Négy héttel a prágai világpremierje után a Škoda Auto megkezdte a Superb negyedik modern generációjának gyártását a Volkswagen márka pozsonyi üzemében. Az ICE zászlóshajó modelljének stratégiai áthelyezése Kvasinyból termelési kapacitást nyit a kvasinyi telephelyen, amelyet az Octavia további egységeinek építésére használnak majd fel. A Superb az első modern generáció 2001-es bemutatása óta a Škoda modellpalettájának ICE zászlóshajója.

„Az új modellgeneráció bemutatása mindig nagyon különleges pillanat az egész csapat számára. Ez különösen igaz az új Superbre a Beta+ projekt részeként, amely a Škoda Superb és a Volkswagen Passat közös fejlesztését jelentette a Škoda vezetésével. A Superb gyártásának sikeres Pozsonyba való áttelepítése mellett ez a kezdeményezés a Škoda magas fokú szakértelmét és szakértelmét mutatja be. Sikeres ICE zászlóshajó modellünk következő generációjával jelentős szinergiákat is kiaknázunk a Volkswagen-csoport számára. Őszinte köszönetemet fejezem ki mindazon kollégáknak, akik nagy elkötelezettséggel hozzájárultak ehhez a projekthez.” Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja

Szinergiák a márkacsoporton belül: A negyedik generációs Superb gyártása Pozsonyban
2020 novemberében jelentették be azt a döntést, hogy a Superb negyedik generációját a Volkswagen márka pozsonyi üzemében gyártják. A lépés a Beta+ projekt része, amelynek célja a termelési hálózat szinergiáinak kiaknázása és a hatékonyság további növelése. A Škoda Auto volt a felelős a Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztéséért, amelyek ugyanazon a gyártósoron készülnek.

A Superb gyártásának Pozsonyba való áthelyezésével a Škoda 2024 nyarától további Octavia-egységek számára teremt kapacitást a kvasinyi gyárban. Ezenkívül a lépés lehetővé teszi több akkumulátoros elektromos jármű építését a Mladá Boleslav-i üzemben.

A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyek közül sokat Pozsonyban préselnek, majd szállítanak az új karosszériaműhelybe. A csarnok üresen állt, és a Beta+ projekt keretében teljes átalakításon esett át. Sőt, kevesebb mint két év alatt a Škoda Auto több mint 500 korszerű robotot, vezérlőrendszert és ragasztóberendezést, valamint beszállítókat telepített. Emellett az összeszerelő csarnokot is átfogóan korszerűsítették: az összeszerelősort, ahol az új modelleket zökkenőmentesen integrálták a Volkswagen és Škoda járművek meglévő gyártósoraiba, korábban nem használták a plug-in hibrid modelleknél. Az összeszerelő csarnok átépítése során automatizálási berendezéseket és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszereket telepítettek, és további frissítéseket végeztek a futószalagon. Ezenkívül az alvázgyártási területet kibővítették az elektromos járművek akkumulátorcsomagjaival.

A pozsonyi gyár festőműhelye is jelentős változásokon ment keresztül, ami kézzelfogható környezeti előnyökkel jár: például a fejlett légkeringtető rendszerekkel és az illékony szerves vegyületek felfogásával felszerelt új festőfülkék bevezetése újabb lépést jelent a környezetbarátabbá tétel felé. gyártás.

A Superb új formanyelve és változatos hajtásláncai

A negyedik generációs Škoda Superb gyártása a Combi kombi változattal, majd a ferdehátú készlettel indul 2024 első felében. A modern és hatékony hajtásláncok kínálatában három benzinmotor található, amelyek teljesítménye 110 kW (150 LE) és 195 LE között mozog. kW (265 LE) és két dízelmotor 110 kW (150 LE) és 142 kW (193 LE) teljesítménnyel. Ezen kívül a kínálatban szerepel egy új plug-in hibrid, kizárólag a Combi kombi számára, 100 km feletti tisztán elektromos hatótávval, valamint egy enyhe hibrid változat – ez az első a Superb sorozatban.

Kiváló: 1934 óta a Škoda formatervezési és mérnöki szabványhordozója

A Škoda Superb öröksége 1934-ig nyúlik vissza, kezdve a Škoda 640 Superb bemutatásával. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve egészen 1949-ig viselték az illusztris nevet. 2001-ben a Škoda újjáélesztette ezt a történelmi elnevezést a Superb első modern generációjaként. Eddig több mint 1,6 millió darabot gyártottak a Škoda ICE zászlóshajójából.

Tudjon meg többet a Škoda történetéről Pozsonyban itt.

Gondoltad volna? A márkák között a Toyota, a modellek versenyében pedig még mindig a Skoda Octavia vezeti a rangsort