A sokoldalú Transporter 7
Az eddigieknél hosszabb és szélesebb hetedik generációs Transporter lett az első, amelynek kínálatában a turbódízel befecskendezéses verziók mellett hálózatról tölthető hibrid és elektromos változat is rendelhető lesz.
A többcélú Transporter mellett – amit iparosok, futárok és flottakezelők számára terveztek – bemutatkozik az új Caravelle is, ami egy Volkswagen kisbusz a furgonok között.
A Transporter zárt furgon változatban különböző válaszfal- és ülésválasztékkal, kétféle tengelytávval és kétféle tetőmagassággal kapható. A személyszállításra tervezett Kombi és az exkluzívabb Caravelle (transzferjármű, nagyméretű taxi, VW családi kisbusz) szintén két különböző tengelytávval készül.
A T7 alapmodellje 505 centiméter hosszú, vagyis 146 milliméterrel nagyobb, mint az előző generációs modellé. A tengelytáv 97 milliméterrel, 3,1 méterre nőtt, a nagyobbik tengelytáv pedig 3,5 méteres. Ennek a változatnak viszont 545 centiméter a teljes hossza.
A rövidebb tengelytávú és zárt furgon tárolókapacitása több mint 10 százalékkal, 5,8 köbméterre nőtt. A hosszú tengelytávú, magas tetejű változat tárolókapacitása pedig eléri a 9 köbmétert. A maximális hasznos teherbírás 0,13 tonnával, 1,33 tonnára emelkedett. A Volkswagen a megengedett legnagyobb vontatmánytömeget a hajtásrendszertől és a modelltől függően, a korábbi 2,5 tonnáról 2,8 tonnára növelte.
A hetedik generációs Transporter hajtásrendszer kínálatának alapja három új kétliteres, négyhengeres TDI motor, amelyek 81 kW (110 lóerő), 110 kW (150 lóerő) és 125 kW (170 lóerő) teljesítményt nyújtanak. A TDI motorok 110 kW teljesítményig az alapfelszereltség részeként hatsebességes kézi sebességváltóval vannak szerelve. A 125 kW-os TDI motor kizárólag nyolcsebességes automata sebességváltóval rendelhető, ami a 110 kW-os TDI esetében pedig választható. A 110 kW feletti TDI modellek 4MOTION összkerékhajtással is rendelhetők.
A fokozatmentes automata váltóval ellátott hálózatról tölthető hibrid (eHybrid) hajtás 171 kW (232 lóerő) teljesítményt biztosít. A 2,5 literes turbófeltöltős benzinmotor önmagában 320 Nm maximális nyomatékot ad le; az elektromos hajtómotor pedig 205 Nm nyomatékot biztosít. A tölthető hibrid hajtásrendszerrel rendelkező modellek elsőkerék meghajtásúak.
Három új elektromos hajtás
Az e-Transporter és e-Caravelle 100 kW (136 lóerő), 160 kW (218 lóerő) és 210 kW (286 lóerő) teljesítménnyel készül. Akkumulátoruk (nettó) kapacitása 64 kWh. A TDI és eHybrid modellekhez hasonlóan az e-Transporter és e-Caravelle is két különböző tengelytávú változatban lesz elérhető. A teljesen elektromos modellek hátsókerék meghajtásúak.
A Caravelle különleges modell: a kereskedelmi célú személyszállításra tervezett jármű kilenc személyes változatban is készül, így ideális transzferjárműnek vagy nagyméretű taxinak. A Volkswagen Haszonjárművek kínálatában a Caravelle belépő szintű verzióban, közepes felszereltségű Life változatban, illetve a csúcskategóriás Style változatban érhető el. A Caravelle persze hosszabb tengelytávval is rendelhető, sőt, nagyméretű panorámatetővel is kapható.
A belépő szintű modellben már alapfelszereltség a harmadik sorban található kivehető háromüléses pad, így a jármű összesen kilenc üléssel rendelkezik.
A Caravelle a Transporter változatokkal szemben egyedi üléskárpitokkal, a fülkében oldalsó és függönylégzsákokkal, valamint tíz hangszórós audio-rendszerrel van felszerelve.
Transporter és Caravelle PanAmericana változatban
A PanAmericana kivitel mind a zárt furgon, mind a Caravelle verzióban elérhető lesz. Robusztus terepjáró kialakításuk és egyedi felszereltségük révén a PanAmericana modellek – különösen a 4MOTION összkerék hajtású változatok – ideális választást jelentenek nagyobb építkezésekre és terepmunkákhoz.
A modellek külső jellemzői közé tartoznak a masszív, terephasználatra készült burkolatok az oldalsó küszöbökön és a kerékjárati íveken, a strapabíró lökhárítók, valamint a festett hűtőrács. A csomagtérajtó és a hátsó szárnyas ajtók alsó területét fóliaborítás védi. A PanAmericana modellek belső terében megvilágított küszöbök találhatók rozsdamentes acél elemekkel és PanAmericana logóval.
dasblog
Tudtad?
A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!