A soros, négyhengeres Hondák 50 éves történetét eleveníti fel a Honda Motor Europe a Wheels & Waves fesztiválon
- 12 egyedi építésű CB1000R érkezik Európa minden tájáról Franciaország legnépszerűbb motoros rendezvényére
- Az alkotókat többek között a Honda Monkey, az Africa Twin, az eredeti Honda CB750 és egy Le Mans-győztes Honda versenygép inspirálta
- Idén ötven éve, hogy megkezdődött a Honda CB750 forgalmazása. Ez az ikonikus modell volt a világ első superbike-ja
- A CB1000R a Honda „Neo Sports Café” névre keresztelt modellcsaládjának zászlóshajója. Modern és klasszikus formai megoldásai egészen különleges megjelenéssel ruházzák fel
Idén is ott lesz a Honda Motor Europe a legendás Wheels & Waves fesztivál kiállítói között. A nyolcadjára megrendezett motoros találkozón a négyhengeres Hondák ötven éves történetét eleveníti fel a japán márka, ugyanis pont fél évszázada, 1969-ben kezdődött meg a Honda CB750 forgalmazása.
Honda CB750 1969
A Wheels & Waves (W&W) egészen más, mint a többi épített motorok köré szerveződő fesztivál, különösképp, hogy számtalan japán és amerikai belpiacos modellt láthatnak az érdeklődők. Sajátossága, hogy a szörfös és gördeszkás szubkultúra követőinek is otthont ad, és persze jobbnál jobb zenekarok váltják egymást a baszkföldi tengerparton.
A Honda 2019-ben, a CB750 piaci bevezetésének 50. évfordulóját ünnepli, ezért az elmúlt fél évszázad összes jelentős soros, négyhengeres Honda motorkerékpárját kiállítja a W&W helyszínéül szolgáló Biarritzban, sőt a legszebb európai átépített CB1000R-eket is elhozza, hogy rámutasson: a „Neo Sport Café” modellcsalád zászlóshajójában fonódnak össze a nagynevű ősök legjobb tulajdonságai.
A CB125R, CB300R, CB650R és CB1000R típust felvonultató „Neo Sports Café” família tagjai nem egyszerű retró motorkerékpárok, sokkal inkább ultramodern klasszikusok, melyeknél a régmúlt szemet gyönyörködtető formai elemeihez a legújabb, leghatékonyabb műszaki megoldások társulnak.
A 12 egyedi, lélegzetelállító custom CB1000R egyebek mellett Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból és Svájcból érkezik, s kordokumentumként ott áll majd mellettük egy eredeti, 1969-es CB750 is, ami az elmúlt évtizedek soros, négyhengeres Hondáinak állít emléket.
A Honda CB750 olyan volt 1969-ben, mint egy látomás – tulajdonképpen minden téren új mércét állított. Azon túlmenően, hogy ez volt a világ első sorozatgyártású soros, négyhengeres, 750 cm3-es motorkerékpárja, első szériamotorként kapott önindítót és alapáras tárcsaféket. Eredetileg az Egyesült Államok piacára szánták, méghozzá roppant versenyképes, 1495 dolláros áron, de híre villámgyorsan terjedt szerte a világon, és meg is alapozta az elkövetkező ötven év sikereit.
A Honda kiállítási területén három egyedi építésű CB1000R is helyet kap, ezek a spanyol Dream Garage custom motoroknak kiírt versenyén álltak rajthoz. A Hakuba Motostól érkező, Alfredo névre keresztelt átépítést például Freddie Spencer CB1000R-je inspirálta, műszaki színvonaláról pedig sokat elárul, hogy ott lesz a Jaizkibel hegységbe vezető Punks Peak futamon, amivel az ötnapos fesztivál kezdetét veszi.