A szervizeket is elérte az 5G összeesküvés-elmélet
„Egyáltalán nem biztos, hogy egy átlagos felhasználónak csak előnye származik az 5G-ből. Hogy említsünk egy példát: autónk működését 5G-s rendszeren keresztül monitorozhatja a szerviz, majd ha azt garanciális javításra visszük, a szerelő nem vállalja el, mert a rendszer úgy látja, nem megfelelően váltunk sebességet. Az állandó folyamatmonitorozás a cégek számára kedvezőbb lehet, mint az ember számára” – idéz egy közgazdászt a HáziPatika portál az Ezek lehetnek az 5G veszélyei című cikkében.
Azt már tudjuk, hogy sokan vannak világszerte, akik szerint a koronavírust is az 5G átjátszó adók terjesztik, sőt a fenti cikk szerint „több olyan okoseszköz is forgalomban van már, amely a nap minden percében követheti a betegek állapotát, és jelzi az orvosnak, ha valamilyen vizsgálatra vagy beavatkozásra lenne szükség. Ennek kiterjesztésével eljöhet az a nap is, hogy az egészségbiztosító szerződést bont egy adott személlyel, mert azt látja, hogy nem mozog eleget, esetleg sokat jár gyorsétterembe.”
Furcsák ezek a borúlátó, fantáziafilmekbe való gondolatok, ezért mi inkább csak az autószervizekkel foglalkozunk. A bejegyzésünk elején olvasható idézet nem feltétlenül állja meg a helyét, például azért, mert a márkaszervizek jó pár éve tudják, mi történt az autónkkal menet közben. Egy modern gépjárműben ugyanis akár 40-50 vezérlő elektronika is van, a nagyobbakban pedig több mint száz is lehet. Ezek egyben úgynevezett eseménytároló egységek: ha hibát érzékelnek a rendszerben, az elektronika megjegyzi, és az okát is rögzíti, de csupán annak érdekében, hogy felhívja a szerviz figyelmét, hogy ki kell küszöbölni problémát.
Amint Papp László, a Porsche Hungaria műszaki oktatója blogunknak elmondta, az igaz, hogy a gépkocsikban vannak olyan elektronikai egységek, amelyek rögzített adatainak elemzése garanciavesztéshez vezethet, de nem amiatt, mert nem megfelelően váltottunk sebességet. A tuning, vagyis az utólagos teljesítménynövelés például a gyári garancia elvesztését okozza. Másrészt a légzsák vezérlőegysége adott esetben tárol bizonyos ütközés előtti adatokat, amelyeket – hatósági megkeresésre – csak a gyártó tud előhívni. Ez tulajdonképpen a fekete doboz bevezetéséhez vezető egyik lépcsőfok. Az autók fekete dobozzal ellátását ugyanis régen tervezi az Európai Unió.
Miért kell az autóiparnak az 5G?
Autóipari szemszögből az 5G technológia elsősorban azt a célt szolgálná, hogy a majdani önvezető kocsik egymásnak adják a forgalomban tapasztaltakat, jelzéseket (Vigyázz, a kanyar után nagy a torlódás! Lassíts! És így tovább). Vagy ha beláthatatlan kereszteződéshez közelít két autó, azok tudjanak egymásról.
Mindehhez nagy mennyiségű adatnak kell nagyon gyorsan célba érnie. A hatékonyságról a nagy sávszélesség gondoskodik majd, a biztonság garanciája a megbízhatóan gyors adatáramlás. Az 5G technikai adottságainak köszönhetően az eszközök és az adatközpontok (szerverek) közötti kommunikáció ugrásszerűen felgyorsul, annyira, hogy az autó(s) gyakorlatilag valós időben kapja meg az információkat.
Az 5G Koalíció közreműködésével létrehozott új tájékoztató portál, az 5g.hu egyebek között kiemeli, hogy az 5G kommunikációs hálózatokon keletkező közlekedési adatok felhasználhatósága a hatékony közlekedés fejlesztését, a balesetek számának drasztikus csökkenését, a közlekedési dugók mérséklését, és ezzel a károsanyag kibocsátás visszaesését szolgálhatja.
Ezen felül kényelmi szolgáltatásként elérhetővé válik a nagysebességű internethozzáférés a közlekedési eszközökön, melynek köszönhetően 4K/8K minőségű médiatartalmakat nézhetnek az utasok menet közben.
A portálon az is olvasható, hogy „az Egészségügyi Világszervezet (WHO) álláspontja szerint az 5G mobilhálózatok NEM terjesztik a koronavírust. A vírusok nem terjednek rádióhullámokon és mobilhálózatokon keresztül. A koronavírus olyan országokban is elterjedt, ahol még nincsenek 5G hálózatok.”
dasblog