A szerződéseket a jövőben online kötik meg

Weltpremiere von Mercedes pay+: Mercedes-Benz Mobility macht das Auto zum Zahlungsmittel World premiere of Mercedes pay+: Mercedes-Benz Mobility turns the car into a payment device

„Globális trendek az autóiparban és pénzügyi szolgáltatásokban 2024”

  • Egyre népszerűbbek a digitális pénzügyi termékek: Több mint 70%-uk online kötne szerződést.
  • A válaszadók nyitottak az elektromobilitásra: Több mint felük egy teljesen elektromos jármű beszerzését fontolgatja.
  • Pénzügyi termékek a közvetlen vásárlással szemben: A válaszadók előnyben részesítik a finanszírozást, a lízinget vagy az autó előfizetést.
  • Töltési lehetőségek és viselkedés: Nyilvános töltés a legtöbb válaszadó számára elérhető; az otthoni töltés a legtöbb töltési hely.
  • Továbbra is teret nyer az autós fizetés: a válaszadók több mint fele használna autós fizetési szolgáltatásokat – arányuk 20 százalékponttal nő.

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A digitális pénzügyi termékek egyre népszerűbbek. A németországi, amerikai és kínai válaszadók mintegy 70%-a el tudja képzelni személyes egyeztetés nélkül a járműgyártó honlapján finanszírozási vagy lízingszerződés megkötését, autó-előfizetést vagy közvetlen vásárlást. Ez a Kantar piackutató ügynökség, a Mercedes-Benz Mobility AG megbízásából végzett felmérésének néhány eredménye. Több mint 2500 különböző márkájú járművezetőt kérdeztek meg Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában. Azok a válaszadók, akik elutasítják a tisztán online értékesítést, el tudják képzelni az online szerződéskötést, ha a folyamat során elérhető személyes kapcsolattartójuk. Ugyanakkor a tanulmány azt mutatja, hogy a válaszadók több mint fele egy teljesen elektromos autó beszerzését tudja elképzelni következő járműveként. Különösen Kínában nagy az érdeklődés a teljesen elektromos járművek iránt. Országszerte a válaszadók több mint harmada nyitott a hálózatról tölthető hibrid járművekre is. Amikor elektromos jármű mellett döntünk, különösen fontos az elektromos járművek pozitív környezeti hatása és a megfelelő töltési lehetőség. A jármű beszerzésekor a válaszadók többsége a gyártó saját pénzügyi termékeit részesíti előnyben.

“A vizsgálati eredmények azt mutatják, hogy jó úton haladunk digitális vásárlási folyamatunk bevezetésével, többek között Németországban és Kínában. Ügyfeleink ma már online is köthetnek lízingszerződést, de a személyes konzultáció lehetőségét is mindig kínáljuk, ha azt kívánják. vevő.”
Franz Reiner, a Mercedes-Benz Mobility AG vezérigazgatója

A digitális pénzügyi termékek egyre népszerűbbek

Az eredményeket részletesen megvizsgálva a válaszadók többsége minden országban továbbra is ugyanolyan fontos információforrásnak tartja az online kapcsolattartási pontokat, mint a járműgyártó honlapja a vásárlás során, mint a személyes kereskedő. 2022-hez képest ez az arány nőtt (GER: 56% vs. 55%; USA: 76% vs. 52%, CHN: 85% vs. 76%). Országszerte a válaszadók nagy többsége el tudja képzelni a finanszírozási vagy lízingszerződés megkötését (71%), autó-előfizetést (67%) vagy közvetlen vásárlást (67%) a járműgyártó honlapján történő személyes egyeztetés nélkül. A kínai válaszadók körében a legmagasabb a hajlandóság személyes konzultáció nélkül online finanszírozási vagy lízingszerződést (81%) vagy autó-előfizetést (85%) kötni. A következetes személyes kapcsolattartó tovább növelheti az online szerződéskötési hajlandóságot is. A személyes konzultáció révén ez a hajlandóság országonként 45%-kal nő a pénzügyi termékek esetében, és 37%-kal a közvetlen vásárlások esetében. Különösen az USA-ban és Kínában növekszik a hajlandóság a személyes kapcsolat útján történő online pénzügyi szerződéskötésre (USA: +51%; CN: +68%).

A válaszadók több mint fele egy teljesen elektromos jármű beszerzését fontolgatja következő autójaként

Ami a figyelembe vett járműtípusokat illeti, a válaszadók több mint fele (53%) mindhárom vizsgált országban el tudja képzelni, hogy következő járműként egy teljesen elektromos jármű beszerzését tervezi. Kínában a legnagyobb, 80%-os az érdeklődés a teljesen elektromos járművek iránt a következő öt évben. Németországban és az Egyesült Államokban alig 40%-uk fontolgat egy teljesen elektromos autót (GER: 39%; USA: 38%; CHN: 80%). A válaszadók több mint harmada azt is el tudja képzelni, hogy a következő öt évben plug-in hibrid járművet vásárol (összesen: 35%; GER: 32%; USA: 29%; CHN: 43%). Minél magasabb a jelenlegi autó járműszegmense, annál valószínűbb, hogy a vezető teljesen elektromos autót választ a következő öt évben. Az életkor is szerepet játszik: a fiatalabb válaszadók, átlagéletkoruk 38 év, nagyobb valószínűséggel fontolgatják egy teljesen elektromos autó beszerzését (GER: 45; USA: 40; CHN: 34), mint a többi korcsoport. Mindazonáltal a benzinmotor továbbra is releváns a válaszadók 43%-a számára mindhárom megkérdezett országban a következő öt évben (GER: 47%; USA: 43%; CHN: 39%).

A pozitív környezeti hatás a fő oka annak, hogy az elektromos autó vásárlása mellett döntött

Az elektromos autó vásárlása mellett döntöttek elsősorban a pozitív környezeti hatások (35%) és a meglévő töltési lehetőségek (31%). Azok számára, akik már rendelkeznek elektromos járművel, a környezetvédelmi szempontok (globálisan 50%) mellett az Egyesült Államokban különösen fontosak a jármű teljesítménye (48%) és formatervezése (38%), míg a járműtechnológia (51%) meghatározó. szerepet Kínában. Németországban az elektromos autókat vezetők 45%-a számára is fontos a csendes vezetés. Az elektromos autó beszerzésével kapcsolatos aggodalmak jelenleg a felmérés szerint az árral (GER: 45%; USA: 33%; CHN: 21%) és a hatótávolsággal (GER: 43%; USA: 27%; CHN: 40%) kapcsolódnak. válaszadók. Az Egyesült Államokban az elektromos autó beszerzésének legnagyobb akadálya a várható akkumulátor-élettartam és a kapcsolódó csereköltségek, 34%-uk hivatkozott erre aggályként. A válaszadók mindhárom piacon elvárják az akkumulátorcsere költségeiről és az akkumulátor várható élettartamáról (mindkettő 37%) tájékoztatást az elektromos autó vásárlása előtt, és jó kommunikációt kívánnak a gyártóktól.

A pénzügyi termékek még mindig népszerűbbek, mint a közvetlen vásárlás

Összességében a pénzügyi termékekkel történő járművásárlás népszerűbb, mint a közvetlen vásárlás útján. Ez mind az elektromos, mind a belsőégésű motoros járművekre vonatkozik. Elektromos autó beszerzéséhez a válaszadók többsége (53%) valamilyen pénzügyi terméket (finanszírozás, lízing vagy autóelőfizetés) választana (GER: 63%; USA: 64%; CHN: 44%). Hasonló tendencia figyelhető meg a belsőégésű motoros jármű beszerzésénél is, 53%-uk preferál valamilyen pénzügyi terméket (GER: 53%; USA: 65%; CHN: 34%). Minden piacon a gyártó saját pénzügyi szolgáltatóját részesítik előnyben mindkét hajtástípusnál (BEV: 71%; ICE: 69%). A finanszírozás továbbra is a legnépszerűbb lehetőség a pénzügyi termékek körében minden piacon, mind az elektromos, mind a belsőégésű motoros járművek esetében. Németországban és az Egyesült Államokban a válaszadók előnyben részesítik a finanszírozást a járműbeszerzés egyszerű és biztonságos jellege miatt. Mindkét országban lehetőség van egy autóipari álom megvalósítására is olyan finanszírozás révén, amely közvetlen vásárlással túl drága lenne. Kínában ezzel szemben az anyagi okok – például a magas egyszeri fizetés elkerülése közvetlen vásárlással – a legfontosabb szempontok a finanszírozás kiválasztásánál. Minden piacon a lízing döntő tényezője az új, korszerű jármű vezetésének lehetősége.

A finanszírozási és lízingtermékek a márkahűség mozgatórugói

A vizsgálatban résztvevők közel kétharmada (62%) számára a lízing- és finanszírozási termékek jelentős szerepet játszanak a márkahűségben. A lízing és a finanszírozás erősen befolyásolja a márkahűséget, különösen Kínában, de az Egyesült Államokban és Németországban is a hűség ösztönzője (GER: 55%; USA: 62%; CHN: 81%). A közvetlen vásárlástól eltérően a válaszadók többsége mindhárom országban a szélesebb felszereltségi szintet (73%) vagy a használt autó helyett újat választ (73%) jármű lízingelésekor vagy finanszírozása során. Míg a kínai ügyfelek továbbra is hajlamosak kiegészítő szolgáltatásokat választani finanszírozási vagy lízingszerződés megkötésekor (GER: 46%, USA: 66%, CHN: 86%), a német válaszadók kis többsége hajlamos magasabb kategóriájú járműmodell választására ( GER: 51%, USA: 65%, CHN: 75%).

A nyilvános töltés a leggyakrabban említett töltési lehetőség minden országban

A nyilvános töltés a leggyakrabban említett töltési lehetőség az összes országban (65%), amely elérhető a válaszadók számára. Otthoni töltésre csak a válaszadók fele (52%) van lehetőség, míg 47%-uk a munkahelyén. Amikor a preferált töltési helyről kérdezték, a válaszadók majdnem fele (47%) az összes országban említette az otthoni töltést. Németországban jelenleg több mint fele (56%) inkább otthon tölt, míg 26% a munkahelyen, 18% pedig a nyilvános töltőállomást választja (otthon/munkahely/nyilvános: GER: 56% / 26% / 18% USA: 44% / 27% / 28%; A német válaszadók több mint fele számára lehetséges a falra szerelhető otthoni töltő felszerelése (60%), azonban ezt még nem tették meg.

Összességében a válaszadók több mint fele (53%) a gyorstöltés elérhetőségét tekinti a nyilvános töltés központi szempontjának (GER: 63%; USA: 47%; CHN: 52%). A nyilvános töltőállomásokon megfizethető töltési költségek különösen fontosak Németországban (GER: 59%; USA: 38%; CHN: 35%). Emellett fontos a biztonságos és jól megvilágított környezet a nyilvános töltőállomásokon, különösen az amerikai válaszadók számára (41%) (GER: 37%; USA: 41%; CHN: 35%). Kínában a lakossági töltés szempontjából fontosnak tartják a válaszadók a zöldenergiával való töltést (39%) és a kikapcsolódás lehetőségét, például a töltőállomáson való szunyókálást (38%).

A válaszadók körében egyre népszerűbb az autós fizetés

2022-hez képest minden piacon növekszik az autós fizetésre – a termékek és szolgáltatások autóból történő fizetésére – való nyitottság. Összességében a vizsgálatban résztvevők 53%-a válaszolta úgy, hogy nagyon valószínű, vagy határozottan használna autós fizetést (53% szemben a 2022-es 33%-kal). A legnagyobb nyitottság az autóban történő fizetésre továbbra is Kínában van (64% vs. 46% 2022-ben), míg 2022-hez képest a legnagyobb növekedés az Egyesült Államokban volt, ahol több mint kétszer annyi válaszadó el tudja képzelni, hogy az autót autóként használja. fizetőeszközök (63% vs. 27% 2022-ben). A potenciális felhasználók továbbra is az autós fizetési ajánlatot a járműgyártó jelentős versenyelőnyének tartják a többi szolgáltatóval szemben – különösen Kínában és az Egyesült Államokban (GER: 48%; USA: 83%; CHN: 85%). Az autós fizetés legfontosabb előnyeként az időmegtakarítást és a kényelmet említik minden országban (60%) (GER: 63%; USA: 52%; CHN: 64%), a német válaszadóknál pedig az érintés nélküli fizetés a legnagyobb. hozzáadott érték (44%).

A tanulmányról

A Global Trends in Automotive & Financial Services egy piactanulmány, amelynek célja a pénzügyi termékekkel és a vásárlási folyamatokkal kapcsolatos vásárlói igények megértése egy modern mobilitási szolgáltató számára, valamint a pénzügyi szolgáltatók befolyása az autóvásárlásra. Betekintést nyújt a beszerzési módok és finanszírozási szolgáltatók preferenciáiba, kifejezetten a teljesen elektromos járművek beszerzésének motivációiba és akadályaiba, valamint a töltési lehetőségek és viselkedés jelenlegi helyzetébe. Emellett a tanulmány megvizsgálja, hogy az ügyfelek hogyan érzékelik az autóban történő fizetést, a digitális érintkezési pontok fontosságát, az online értékesítési affinitás mértékét, valamint a tanácsadás szükségességét az online járművásárlás során. A tanulmányt először 2022-ben végezték el, és most a Kantar piackutató ügynökség is megismételte a Mercedes-Benz Mobility AG megbízásából. 2023 decembere és 2024 januárja között Németországból, az USA-ból és Kínából összesen 2515-en vettek részt egy 50 kérdésből álló online felmérésben. 2022-höz képest néhány kérdés megismétlődött, de akadtak új kérdések is – különösen az elektromos járművekkel, a töltéssel és az autóban történő fizetéssel kapcsolatban. A Kantar a különböző márkájú és modellű prémium járművek vezetőit kérdezte meg, akik jelenlegi járművüket pénzügyi termékekkel (finanszírozás, lízing, autó előfizetés) vagy közvetlen vásárlással szerezték be.