• Egyéb

A szoftverfejlesztő, aki Lexusokat és Toyotákat álmodik újra

Az észt Rain Prisk nem esik kétségbe, ha egy autógyár nem a kedve szerint fejleszti modelljeit – megrajzolja magának álmai autóit.

Titokban mindannyian arról álmodunk, hogy munkahelyünkön is a hobbinknak hódolhassunk – persze anélkül, hogy ezzel magunkra haragítanánk főnökünket. Egy észt fiatalembernek mindez megadatott: a világ egyik legnagyobb játékszoftver-fejlesztő vállalatánál, az Ubisoftnál dolgozik járműtervezőként, és miután hazamegy az irodából, a saját – pontosabban a világháló – örömére rajzol fantasztikusnál fantasztikusabb autókat. Oldala több mint 350 ezer megtekintésnél jár.

Rain Prisk csodálatos tiszteletlenséggel nyúl a legkülönfélébb járművekhez, hogy aztán az alapvető rendeltetésüktől a lehető legtávolabb álló személyiséggel ruházza fel őket. Terepgumikkal szerelt szuper-sportkocsi, luxusautóból faragott pickup, tűzokádó dragsterré átlényegített családi buszlimuzin, egyre megy: a lényeg a kontraszt, no meg a tökéletes, következetes és hihető megvalósítás.

Legújabb munkája a többszörös formatervezési díjjal kitüntetett Lexus LC gran turismót veszi alapul. Az elegáns luxuskupé harmonikus vonalaival és potens hajtásláncaival tökéletes megtestesítője a márka által képviselt értékeknek, ám Prisk szerint valami hiányzik az autóból: a csomagtartó. Mi tagadás, a hibrid modell 172 literes poggyásztartójában valóban nem fognak elveszni a táskák – egészen más azonban a helyzet abban a shooting brake kivitelben, amely meredek hátsó szélvédőt és hátrahúzott C-oszlopot kapott. A tetővonal folytatásában kialakított erőteljes légterelő és a széles abroncsok arra engednek következtetni, hogy a tallini grafikus a praktikum javítása mellett is ragaszkodik a teljesítményhez.

Olyannyira, hogy egy korábbi munkájában középmotoros aszfalt-szörnyként képzelte el az LC kupét. Az autó vonalai olyan arányosak, hogy először fel sem tűnik: jóval hosszabb a far, a kitolt hátsó tengely előtt és a C-oszlopra ráfeküdve terelőlapok vezetik a motorhoz az életadó levegőt. Ehhez a menetdinamikához állítható hátsó szárny dukál, és már kész is az ikonikus LFA méltó utódja. Csupán azt sajnáljuk, hogy a rajzoló a hajtásláncok terén nem tudott úgy elszakadni a konvencióktól, ahogy a kategóriák közötti határokat elsöpörte: bár az LC500 V8-as szívómotorja mesteri erőforrás, stílusosabb és különlegesebb lett volna az 500L hathengeres hibrid egységét beépíteni a hátsó tengely elé.

A Lexus testvérmárkája, a Toyota sem áll messze a baltikumi grafikus szívétől: a klasszikus Supra átiratai mellett többször is hozzányúlt a Toyota GT86/Subaru BRZ pároshoz: utóbbiból épp úgy épített már steampunk retro-roadstert, mint ballonos abroncsokra szerelt mocsárjárót.

Rain Prisk munkáját az alábbi videóban részletesen is megtekintheti: 

Fotók: www.artstation.com/rainprisk