A tágas és komfortos Combo Life remek élettárs
- Rövid és hosszú tengelytávú, mindkettő öt- vagy hétszemélyes kivitelben
- Tágas csomagterének befogadóképessége 597 − 2693 liter
- Rengeteg rakodási lehetőség, 36 literes doboz, két kesztyűtartó, középkonzol
- Komfortját panoráma-tető, fűthető kormánykerék és két első ülés fokozza
- Három gyerek utazhat biztonságosan a második sorban, Isofix-rögzítésekkel
Hurrá nyaralunk! – és ilyenkor az új Opel Combo a nagyobb családok, barátok, rokonok tökéletes útitársa. Ám ugyanilyen jól beválik a nagyterű kocsi a dolgos munkahéten is. A mindennapok igazi hőse, egy valódi mindenes! Ez az ötödik generációs Combo teljesen új felépítésének köszönhető: hallatlanul tágas, ráadásul nagyon variálható. Készül egy vagy két tolóajtóval, rövid (4,40 méter) vagy hosszú kivitelben (4,75 méter), öt vagy hét üléssel, és akár 28 nyitott vagy zárt tárolóval.
De nemcsak variálhatósága, komfortja és biztonsága emelkedik ki szegmenséből, hiszen például a panoráma-tető, az ülés- és kormánykerék-fűtés is kellemesebbé teszi az utazást. Az utánpótlás pedig a második sorban Isofix-csatokkal rögzített három gyerekülésében foglalhat helyet – mindezek együttes hatására eszményi hétköznapi- és utazóautó az Opel Combo Life.
Ami belefér: akár 2.693 liternyi poggyásztér és rakodási lehetőségek
Az Opel Combo Life kapható 4,40 méteres standard változatban, illetve még 35 centiméterrel hosszabb kivitelben, egy vagy két tolóajtóval. Mindkettő öt- vagy hétüléses lehet, úgyhogy népes család is elfér benne, és a házi kedvencet is elvihetik.
Szóval sok minden belefér, bőröndök a nyaraláshoz, sporteszközök szabadidőhöz, vagy akár nagytestű kutya. Már az ötszemélyes standard változat poggyásztere is minimum 597 literes1, de akinek többre van szüksége, választhatja a hosszú tengelytávú Combo Life-verziót − azé 850 literes1.
A Combo Life több, mint szellős és rendkívül komfortos családi jármű, hiszen szállítóeszközként is brillírozik. Lehajtott hátsó ülésekkel több mint háromszorosára, akár 2.126 literre2 nő a standard kivitel poggyásztere – ide aztán be lehet pakolni kemping-felszerelést, kerékpárokat vagy egyéb terjedelmes holmit. Ezt már csak a hosszú tengelytávú Combo Life múlja felül, a lehajtott ülések esetén rendelkezésre álló 2.693 literével2. Gondoltak a tervezők hosszú tárgyak szállítására is: a hátsókhoz hasonlóan összecsukott első utasülés jóvoltából meghosszabbodott felületre be lehet csúsztatni például a szörfdeszkát. Szellemes ötlettel ablakot integráltak a csomagtér-ajtóba, és azt – a prémium-SUV-ok mintájára – külön lehet kinyitni, felhajtani. Így igazán könnyű rámolni az autó hátuljában. Kíváncsiskodó pillantásoktól színezett hátsó üvegezés és kétféle magasságba beálltható kalaptartó védi a rakományt.
Akár 28 rakodóhely várja az apróbb holmit
Okos rakodási, tárolási lehetőségeivel párját ritkítja szegmensében az új Combo Life. Egyedül a szélvédő fölötti polcon elfér néhány kisebb táska és jó sok CD. A középkonzolt kisebb rekeszekkel és két pohártartóval, illetve egy nagy tárolóval lehet megrendelni, amelybe másfél literes palack mellett okostelefonokat vagy táblagépeket rakhatnak az utazók. Mindkét variánshoz 12 voltos dugaszoló aljzat áll rendelkezésre. Elöl-hátul nagy ajtózsebek vannak, a második sorban ülők az első ülések támlazsebére és fiókjára számíthatnak. Opcionálisan padló alatti rekeszekkel lehet megrendelni az autót. Kesztyűtartóból kettőt alakítottak ki, és mivel az utasoldali frontlégzsák a tetőbe került, a felső olyan tágas, hogy nagyobb tárgyak is elhelyezhetők benne. Ráadásul ez hűtött is, nyáron ideális helye az üdítő italoknak.
Ennyivel azonban korántsem merültek ki a lehetőségek. Ha megrendeli a Combo Life vásárlója a panorámatetőt, akkor felül középen húzódó, nyitott tetőgalériát kap, LED-es hangulatvilágítással. Ehhez járul a tetőről függő, a kalaptartó felett rögzített 36 literes doboz – kihasználható az egyébként üresen maradó térfogat (mármint, ha nem eleve tetőig rakták meg az autót), anélkül, hogy zavarná a hátrapillantást a tükörből. A dobozba ruhadarabok, könyvek mellett be lehet rakni a gyerekek kedvenc játékait – a nyitott csomagtér ajtón, vagy annak külön felnyíló ablakán át. Menet közben is hozzáférhető a tartalma, mert az első oldalán két praktikus tolóajtó van.
Még többet kell szállítani? A kívánságra felszerelt fix vagy levehető vonóhorogra maximum 1500 kilogrammos utánfutót lehet kapcsolni. E pillanattól fokozza a biztonságot a vonóhoroghoz szériában járó utánfutó-stabilizáló, amely az ESP kiegészítő funkciójaként fogja meg a becsóváló járművet, illetve fékez le.
Ergonomikus, komfortos, biztonságos a Combo Life utastere
Az utasteret ergonomikus szempontok alapján tervezték. Ez megmutatkozik a világosan tagolt, a pilóta felé forduló vezetőhelyen, ahol minden jól kézre esik. A középkonzolt három területre tagolták: felül van az infotainment-rendszer, az optimálisan látható képernyőjével, alatta a fűtés-szellőzés szabályzói, majd lent egy tároló. Magas üléshelyzetének és a nagy ablakoknak köszönhetően jó a vezető áttekintése, tehát mindjárt jobb is a vezetési élmény, miközben fokozódik a biztonság.
A járműszegmensben egyedülálló fűthető bőrkormány kellemesen melengeti a Combo Life vezetőjének kezét, de jelentősen hozzájárulnak a jó közérzethez a több fokozatban fűthető első ülések is. Az állófűtés időzítővel vagy távvezérléssel kapcsolható be, és a motortól függetlenül működik. Jóvoltából előmelegített autó várja gazdáját egy-egy fagyos reggelen. Nyáron pedig választhatóan a klímaberendezés vagy a kétzónás klímaautomata szolgál frissítő hűvössel. Az utóbbi figyelembe veszi a napsugárzást s a levegő páratartalmát, és önműködően kapcsol át levegőkeringtetésre, hogy ne párásodjanak be az ablakok. Elöl alapfelszerelés az elektromos ablakemelő, de hátra is meg lehet rendelni.
Az utastér hátsó részét tetszése szerint rendezheti be a vevő: a 60:40 arányban osztott hátsó üléspad alternatívája három egyedi ülés, amelyek kényelmesen, a csomagtér felől hajthatók le3. Mindkét konfigurációban Isofix-rögzítések vannak mindegyik ülőhelyen, így három gyermekülés rakható be – ritkaság a piacon! Mindegyikhez tartozik felső rögzítőpont, hogy ütközéskor minimális legyen a gyermekülés előremozdulása, és ezáltal a sérülésveszély.
Különösképp hosszú utazáskor értékelik az utasok az opcionális lehajtható asztalkát az első ülések támláján. Hogy zavartalanul lehessen étkezni rajta, pohártartót süllyesztettek bele. A be- és kiszállást nagy tolóajtók könnyítik meg.
Akadálytalan kipillantást a magasba az opcionális panoráma-tető nyújt. Lehet gyönyörködni a csillagos égben, vagy élvezni a Nap sugarait. Ám ha ezek túl erősek lennének, segít a gombnyomásra behúzódó árnyékoló.
1 A hátsó üléstámla felső pereméig mérve, az ISO 3832 szerint.
2 A tetőig mérve, az 3832 szerint.
3 Kapható 2019-től