A Tesla Cybercab egy 30 000 dolláros Robotaxi kormánykerék vagy pedálok nélkül
- A Tesla Cybercab kormánykerék és pedálok nélkül készült, és 2026-ban készül el.
- A Tesla arra számít, hogy jövőre megkezdi Full-Self Driving rendszerének felügyelet nélküli verzióinak bevezetését.
- Az elektromos jármű kínálatával és hajtásláncával kapcsolatos részletek nem nyilvánosak, így a legfontosabb kérdések megválaszolatlanul maradnak.
Szóval a Tesla végre megcsinálta. Évekig tartó vad találgatások, Twitter előzetesek és néhány Elon idővonali „igazítása” után a cég hivatalosan is lerántotta a leplet a régóta pletykált robotaxijáról. A hivatalosan Cybercab névre keresztelt jármű tervezési ihletet a Cybertruckból merít, és sok más, az elmúlt években bemutatott robotaxi prototípussal ellentétben ez a Tesla valóban megvásárolható lesz a magánfogyasztók számára.
A Cybercab tele van a Tesla legújabb autonóm vezetési technológiájával, és körülbelül 20 egységet mutattak be az eseményen, így a résztvevők kipróbálhatták a próbautakat. A Tesla különc milliárdos főnöke, Elon Musk azt állította, hogy a gyártás 2026-ban indul, bár az élő leleplezés során gyorsan bevallotta, hogy hajlamos „optimista” az idővonalakat illetően. Alapjainak fedezésére Musk pontosította, hogy a gyártás 2027 előtt kezdődik, és 30 000 dollárnál kevesebbért megvásárolható lesz.
Kormánykerék nélküli jövő?
Mivel a Cybercab kormánykerék vagy pedálok nélkül született, a Tesla nem fogja tudni elkezdeni a gyártást vagy az ügyfeleknek történő értékesítést anélkül, hogy előzetesen megszerezné a hatósági jóváhagyást. Ahogy az minden új Tesla modelltől elvárható, a belső tér rendkívül minimalista, kétszemélyes üléseket kínál, és egy nagy központi információs és szórakoztató képernyőt tartalmaz, amely látszólag egyenesen kiemelhető a Model 3-ból vagy a Model Y-ből.
Pillangó ajtók
Az elektromos Cybertruckhoz hasonlóan a Cybercab külsejét egyetlen teljes szélességű LED-es fénysáv uralja az elején, amely futurisztikus megjelenést kölcsönöz neki. A külső oldalon is felfedezhető néhány ismerős Tesla-forma és vonal, beleértve a motorháztetőn átfutó éles ráncokat és a markáns hátsó vállakat, amelyek a Model Y-t visszhangozzák. Van azonban egy kiemelkedő tulajdonság, amely egyetlen másik Tesla-modellben sem látható: a szuperautó. ihlette pillangó ajtók. Elméletileg segíteniük kell a be- és kilépésben, de meglátjuk, ez mennyire lesz praktikus a Whole Foods parkolójában.
A Tesla aerodinamika iránti rögeszméje él és virul, a kerekeken szilárd aerodinamikai borítások segítik még néhány mérföldes hatótávolságot. Hátul egy szupervékony fénysáv található, amely nem meglepő módon egyenesen a Cybertruck játékkönyvéből veszi a dizájn jegyeit. És mivel ezt az autót teljes autonómiára építették, nincs szükség olyan elavult emlékekre, mint a külső tükrök vagy akár a hátsó ablak – kinek kell visszanéznie, amikor autója önmagát vezeti?
A cég továbbra is kajánul játszik, amikor a Cybercab hajtásláncáról van szó. Arról nem árultak el konkrét részleteket, hogy egy feltöltéssel meddig mehet el, ami elég kritikus infónak tűnik egy állandó, egész napos használatra tervezett robotaxi számára.
Bónuszkör: Tesla Robovan
Amikor mindenki azt hitte, hogy vége, Musk egy görbe golyóval ütött ránk – egy meglepetésszerű második felfedés, a Robovan. Ez a Tesla elképzelése egy teljesen elektromos, teljesen autonóm autóbuszról, amely akár 20 utas kényelmes szállítására is alkalmas, vagy áruszállító furgonként szolgál. A Cybercab-hez hasonlóan kevés műszaki részletet közöltek a járművel kapcsolatban, de Musk megerősítette, hogy a cég legfejlettebb önvezető technológiáját alkalmazza, csak látást biztosító rendszerre támaszkodva. Itt sincs kormány vagy pedál, csak egy szélesre nyíló, tágas kabin, rengeteg ülőhellyel.
Nyilvánvaló, hogy a Robovan legradikálisabb aspektusa a külső dizájn. Úgy néz ki, mint egy futurisztikus tok egy sci-fi filmből, nagy üvegoldalsó panelekkel és LED-es világítással rendelkezik elöl és hátul is. Musk azt mondta, hogy ez a hamarosan megjelenő „Tesla Network”, egy autonóm utazásszervező szolgáltatás része lesz, de mint minden Teslánál, a gyártási ütemezés és az árak továbbra is rejtélyesek maradnak.
És itt van: a Tesla legújabb kísérlete arra, hogy átvegye a kocsifelhajtót – és a jövőt – egyenként egy autonóm pod. Most rajtad a sor – írja be gondolatait a megjegyzésekben, és tudassa velünk, hol áll ezen a flottán.
carscoops