A tökéletes kanyarbetyár
A vadonatúj Hyundai i20 N áttekintése
- A vadonatúj Hyundai i20 N a Hyundai motorsport-tevékenységeiből merített ihletet.
- Az autó új generációs, 1,6 literes T-GDi turbómotorja egyenletes teljesítménykifejtést, 204 LE maximális csúcsteljesítményt és 275 Nm nyomaték csúcsot nyújt, sebességváltója hatfokozatú, manuális
- A vadonatúj i20 N a kategória legjobb teljesítmény/tömeg arányát (171 LE/tonna) kínálja, ami még dinamikusabb vezethetőséget eredményez
- A vezetőközpontú élményt erősíti a motorsport ihletésű kialakítás, valamint az olyan, különleges funkciók, mint a rajtautomatika vagy a fordulatszám-igazítás
Formaterv
- A Hyundai i20 N külső formaterve a motorsport világából átemelt stíluselemekkel hangsúlyozza a modell nagyteljesítményű karakterét
- A leginkább figyelemreméltó részletek:
- Egyedi 18 colos keréktárcsák
- Még kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt nyújtó, egyedi hátsó légterelő
- Nagyméretű légbeömlő az első lökhárítóban
- Egyedi hűtőmaszk N logóval
- Különleges küszöbbetét
- A hátsó lökhárító integrált diffúzora és a háromszög alakú hátsó ködlámpa az i30 N és i30 Fastback N modellek zárófényének ikonikus formavilágát idézik.
- Agresszív megjelenésű első és hátsó lámpatestek
- Hétféle karosszériaszín, köztük a Hyundai N exkluzív árnyalata: a Performance Blue
- A belső tér olyan N stíluselemekkel teremt sportos vezetői környezetet, mint:
- Fekete belső színvilága Performance Blue részletekkel
- Sportkormány és sportos váltógomb
- Fém pedálok
- Különleges sportülések integrált fejtámasszal
- Egyedi grafika a digitális műszeregységben és az AVN kijelzőn
- Fekete tetőkárpit
Belső égésű motor
- Az i20 N 1,6 literes T-GDI motorja 204 lóerőt és 275 Nm forgatónyomatékot ad le
- Turbófeltöltő köztes töltőlevegő-hűtővel Speciális vízpumpa
- Az üzemanyag porlasztásáról gondoskodó, 350 bar nyomáson dolgozó, nyomócsöves befecskendező rendszer jobb gázreakciókat és hatékonyabb keverékképzést biztosít
- A fokozatmentesen változó szelepnyitás (CVVD) 3 százalékkal javítja az üzemanyag-fogyasztást a hagyományos szelepvezérlésű motorokhoz képest
Erőátvitel
- A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó jellemzői:
- Megerősített tengelykapcsoló és sebességváltó a magasabb fordulatszám, a nagyobb forgatónyomaték és a rajtautomatika jelentette nagyobb terhelés miatt
- Kisebb váltóház az olajtöltet csökkentése érdekében
- Opcióként rendelhető az N Corner Carving mechanikus rendszerű, részlegesen önzáró differenciálmű (m-LSD)
Motorsport ihletésű részletek az élvezetes vezethetőségért
- Az i20 N egy sor exkluzív funkcionalitással támogatja a sportos, élvezetes vezethetőséget, például:
- Fordulatszám-igazítás funkció a kormánykeréken elhelyezett aktiváló gombbal
- Rajtautomatika
- N Grin Control üzemmódválasztó rendszer a testre szabható vezetési élményért: normál, öko, sport, N és egyedi üzemmódokkal
- Az N Grin Control rendszer a következő paramétereket befolyásolja:
- Gázreakció
- ESC
- Motorhang
- Kormánymű
- Fordulatszám-igazítás
- Utángyújtás hangzás és hangtompító-szabályozás
- Fékbetét kopás kijelző (PWI)
- Ballábfék-kalibrálás
- Befecskendezés tiltása leszabályozási fordulatszámon
- Hűtőventilátor szabályozása alacsony hőmérsékleten
- Hűtőventilátor vezérlése lekapcsolt gyújtásnál
- Túltöltés
- Váltás esedékesség kijelzés
Virtuális turbófordulatszám-szabályozás
- Az i20 N az első olyan Hyundai modell, amelyet virtuális turbófordulatszám-szabályozás (VTC) rendszerrel szereltek fel
- A VTC egy olyan, újonnan kifejlesztett technológia, amely a turbófeltöltő optimális vezérlése révén biztosít maximális motorteljesítményt
- A VTC alapját a modell prediktív szabályozás (MPC) technológia adja
- A VTC pontosabban adja meg a turbófeltöltő fordulatszámát az olyan adatok elemzése révén, mint
- levegő- és üzemanyag-mennyiség
- kipufogógáz nyomása
- töltőnyomás
- A VTC megjósolja a szabályozás közvetlen hatását. Ehhez gyorsan és pontosan meghatározza az olyan változókat, mint a pillanatnyi üzemi állapot és a menetjellemzők, így biztosítva a rendszer tartósságát
- Ezt követően a technológia a feltöltő fordulatszámát közvetlenül meghatározó megkerülő szelep szabályozása révén előre módosítja a turbófeltöltő vezérlését.
Rugózás és vezethetőség
- Az alapkivitelű i20 futóművét áthangolták és megerősítették, így jobb vezethetőséget és pontosabb irányíthatóságot kínál
- A felfüggesztést megerősítették, újak a tengelycsonkok, a rugók és a lengéscsillapítók
- Nagyteljesítményű fékrendszer megnövelt első féktárcsával (320 mm, +40mm az alapkivitelű i20-hoz képest) a jobb adagolhatóság érdekében
- Kormányoszlopra szerelt elektromos kormányszervo (C-MDPS) a sportos vezethetőség érdekében
- Egyedi Pirelli P-Zero sportabroncsok
Biztonság
- A vadonatúj i20 N a következő Hyundai SmartSense biztonsági funkciókat nyújtja:
- Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW)
- Városi és országúti ráfutásos balesetet megelőző rendszer gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel (FCA)
- Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW)
- Sávelhagyást gátló rendszer (LKA)
- Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
- Intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA)
- Vezető éberség-felügyeleti riasztás, beleértve az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzést (DAW+)
- Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)
- Sávkövető segédlet (LFA)
- Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
- Tolatókamera parkolási segédlettel (RVM)