A tökéletes kanyarbetyár

A vadonatúj Hyundai i20 N áttekintése

  • A vadonatúj Hyundai i20 N a Hyundai motorsport-tevékenységeiből merített ihletet.
  • Az autó új generációs, 1,6 literes T-GDi turbómotorja egyenletes teljesítménykifejtést, 204 LE maximális csúcsteljesítményt és 275 Nm nyomaték csúcsot nyújt, sebességváltója hatfokozatú, manuális
  • A vadonatúj i20 N a kategória legjobb teljesítmény/tömeg arányát (171 LE/tonna) kínálja, ami még dinamikusabb vezethetőséget eredményez
  • A vezetőközpontú élményt erősíti a motorsport ihletésű kialakítás, valamint az olyan, különleges funkciók, mint a rajtautomatika vagy a fordulatszám-igazítás

Formaterv

  • A Hyundai i20 N külső formaterve a motorsport világából átemelt stíluselemekkel hangsúlyozza a modell nagyteljesítményű karakterét
  • A leginkább figyelemreméltó részletek:
    • Egyedi 18 colos keréktárcsák
    • Még kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt nyújtó, egyedi hátsó légterelő
    • Nagyméretű légbeömlő az első lökhárítóban
    • Egyedi hűtőmaszk N logóval
    • Különleges küszöbbetét
    • A hátsó lökhárító integrált diffúzora és a háromszög alakú hátsó ködlámpa az i30 N és i30 Fastback N modellek zárófényének ikonikus formavilágát idézik.
    • Agresszív megjelenésű első és hátsó lámpatestek
    • Hétféle karosszériaszín, köztük a Hyundai N exkluzív árnyalata: a Performance Blue
  • A belső tér olyan N stíluselemekkel teremt sportos vezetői környezetet, mint:
    • Fekete belső színvilága Performance Blue részletekkel
    • Sportkormány és sportos váltógomb
    • Fém pedálok
    • Különleges sportülések integrált fejtámasszal
    • Egyedi grafika a digitális műszeregységben és az AVN kijelzőn
    • Fekete tetőkárpit

Belső égésű motor

  • Az i20 N 1,6 literes T-GDI motorja 204 lóerőt és 275 Nm forgatónyomatékot ad le
  • Turbófeltöltő köztes töltőlevegő-hűtővel Speciális vízpumpa
  • Az üzemanyag porlasztásáról gondoskodó, 350 bar nyomáson dolgozó, nyomócsöves befecskendező rendszer jobb gázreakciókat és hatékonyabb keverékképzést biztosít
  • A fokozatmentesen változó szelepnyitás (CVVD) 3 százalékkal javítja az üzemanyag-fogyasztást a hagyományos szelepvezérlésű motorokhoz képest

Erőátvitel

  • A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó jellemzői:
    • Megerősített tengelykapcsoló és sebességváltó a magasabb fordulatszám, a nagyobb forgatónyomaték és a rajtautomatika jelentette nagyobb terhelés miatt
    • Kisebb váltóház az olajtöltet csökkentése érdekében
  • Opcióként rendelhető az N Corner Carving mechanikus rendszerű, részlegesen önzáró differenciálmű (m-LSD)

Motorsport ihletésű részletek az élvezetes vezethetőségért

  • Az i20 N egy sor exkluzív funkcionalitással támogatja a sportos, élvezetes vezethetőséget, például:
    • Fordulatszám-igazítás funkció a kormánykeréken elhelyezett aktiváló gombbal
    • Rajtautomatika
    • N Grin Control üzemmódválasztó rendszer a testre szabható vezetési élményért: normál, öko, sport, N és egyedi üzemmódokkal
      • Az N Grin Control rendszer a következő paramétereket befolyásolja:
  • Gázreakció
  • ESC
  • Motorhang
  • Kormánymű
  • Fordulatszám-igazítás
  • Utángyújtás hangzás és hangtompító-szabályozás
  • Fékbetét kopás kijelző (PWI)
  • Ballábfék-kalibrálás
  • Befecskendezés tiltása leszabályozási fordulatszámon
  • Hűtőventilátor szabályozása alacsony hőmérsékleten
  • Hűtőventilátor vezérlése lekapcsolt gyújtásnál
  • Túltöltés
  • Váltás esedékesség kijelzés

Virtuális turbófordulatszám-szabályozás

  • Az i20 N az első olyan Hyundai modell, amelyet virtuális turbófordulatszám-szabályozás (VTC) rendszerrel szereltek fel
  • A VTC egy olyan, újonnan kifejlesztett technológia, amely a turbófeltöltő optimális vezérlése révén biztosít maximális motorteljesítményt
  • A VTC alapját a modell prediktív szabályozás (MPC) technológia adja
  • A VTC pontosabban adja meg a turbófeltöltő fordulatszámát az olyan adatok elemzése révén, mint
    • levegő- és üzemanyag-mennyiség
    • kipufogógáz nyomása
    • töltőnyomás
  • A VTC megjósolja a szabályozás közvetlen hatását. Ehhez gyorsan és pontosan meghatározza az olyan változókat, mint a pillanatnyi üzemi állapot és a menetjellemzők, így biztosítva a rendszer tartósságát
  • Ezt követően a technológia a feltöltő fordulatszámát közvetlenül meghatározó megkerülő szelep szabályozása révén előre módosítja a turbófeltöltő vezérlését.

Rugózás és vezethetőség

  • Az alapkivitelű i20 futóművét áthangolták és megerősítették, így jobb vezethetőséget és pontosabb irányíthatóságot kínál
  • A felfüggesztést megerősítették, újak a tengelycsonkok, a rugók és a lengéscsillapítók
  • Nagyteljesítményű fékrendszer megnövelt első féktárcsával (320 mm, +40mm az alapkivitelű i20-hoz képest) a jobb adagolhatóság érdekében
  • Kormányoszlopra szerelt elektromos kormányszervo (C-MDPS) a sportos vezethetőség érdekében
  • Egyedi Pirelli P-Zero sportabroncsok

Biztonság

  • A vadonatúj i20 N a következő Hyundai SmartSense biztonsági funkciókat nyújtja:
    • Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW)
    • Városi és országúti ráfutásos balesetet megelőző rendszer gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel (FCA)
    • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW)
    • Sávelhagyást gátló rendszer (LKA)
    • Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
    • Intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA)
    • Vezető éberség-felügyeleti riasztás, beleértve az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzést (DAW+)
    • Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)
    • Sávkövető segédlet (LFA)
    • Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
    • Tolatókamera parkolási segédlettel (RVM)