A Top Gear útmutatója a csodálatos Dakar motorokhoz

Top Gear összeállított egy listát a Dakaron indult járműtípusokból…

MOTOROK

Miután az agyad tele volt T1-vel, T2-vel és még kevésbé Terminátor filmek, kíváncsi lehet, hogy a kerékpárok illeszkednek-e az FIA részletes alfanumerikus rendszeréhez. Nos, rövid válasz: nem. És a tipp a nevében van. Végül is az FIA-ban a ‘ A ’ az Automobile kifejezést jelenti.

A legtöbb motorkerékpár –, beleértve a versenyeket, mint például a World Superbike, a MotoGP és a Rally-Raid World Championship, csak néhányat említve – a FIM hatáskörébe tartozik. A tavalyi évtől kezdve a FIM és az FIA megállapodtak abban, hogy Dakarot bevonják a sífutó bajnokságba, ami óriási. De különálló entitásként azt jelenti, hogy a FIA és a FIM külön kategóriákat foglal magában.

A tetején megtalálhatók a RallyGP és a Dakar-díjas versenyzők, például Sam Sunderland, Toby Price és Kevin Benavides –, valamint a nők, juniorok és veteránok kategóriái. Innentől kezdve a Rally2 azoknak a bátor, kemény és képzetteknek szól, akik Dakarhoz hasonlókat vesznek fel, de nem rendelkeznek a RallyGP versenyzők ( tapasztalatával vagy valóban a TAG1 támogatásával. A Rally3 módosított gyári kerékpárokkal kerekíti a dolgokat, szemben a dedikált porzsákokkal.

De aztán, még egy kis zavar hozzáadása érdekében, három Dakar-specifikus kerékpárosztály létezik – Legend ( vagy elit ), a legfelső szintre, Rookie ( elég magától értetődő ), és eredeti, azok számára, akik segítség nélkül és korlátozott erőforrásokkal versenyeznek. Mert nyilvánvalóan ezen évek után a világ legnehezebb versenye néhánynak nem elég nehéz.        

illusztráció: Peter Greenwood 

topgear & google fordító