A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt

  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (24)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (25)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (26)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (27)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (28)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (29)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (30)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (31)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (32)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (33)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (34)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (35)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (36)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (37)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (1)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (2)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (3)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (4)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (5)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (6)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (7)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (8)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (9)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (10)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (11)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (12)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (13)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (14)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (15)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (16)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (17)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (18)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (19)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (20)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (21)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (22)
  • A TORSUS bemutatja az új, harmadik generációs PRAETORIAN TG3 nagy teherbírású terepbuszt (23)

  • Több mint 50 teljesen új műszaki frissítéssel és opcióval érkezik
  • A lándzsa hegyén való működésre, valamint a világ legkeményebb terepen és legkeményebb környezeteire épülő PRAETORIAN korszerűsített MAN alvázat és hajtásláncot használ, amelyre a világon minden MAN beszállító teljes körű garanciával rendelkezik és szervizelhető.
  • 1150 Nm nyomatékú 6 hengeres MAN dízelmotor, nagy teherbírású 4×4-es off-road hajtáslánc és 12 sebességes sebességváltó; PRAETORIAN könnyedén megmászik 65%-os emelkedőket és 680 mm mély folyókba gázol
  • A legmodernebb első és hátsó tengely 19,5”-os tárcsafékjei páratlan fékezőerőt biztosítanak
  • Az új hátsó légrugózás és az egyedi alváz/felépítmény rögzítések megváltoztatják a kezelhetőséget, a használhatóságot és a kényelmet bármilyen terepen, bármilyen időjárási körülmények között
  • Újratervezett kabin új műszerfallal, sebességváltóval, kezelőszervekkel, gombokkal és panelekkel
  • A továbbfejlesztett fűtés, szellőztetés és légkondicionálás, valamint a következő generációs motorszigetelés növeli a vezető kényelmét és akár 34 + 1-ig is, 14 ülés konfigurációs lehetőséggel
  • Új, 12 tonnás, 30 méteres elülső acél csörlőkábel az akadályok leküzdéséhez és a rendkívül kihívást jelentő terepen való áthaladáshoz
  • Az új PRAETORIAN TG3 ára 225 831 eurótól ( 192 112 GBP) kezdődik; A jármű elérhető Shell, Transporter és Minesite specifikációkkal

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A TORSUS, a világ legkeményebb, legnagyobb teljesítményű, nagy teherbírású terepbuszok gyártója bemutatta zászlóshajója, a PRAETORIAN buszának következő generációját. A 2024-re szóló több mint 50 vadonatúj műszaki frissítés és opciók tömkelege erősíti a PRAETORIAN kategóriájában vezető képességét, hogy ott utazzon, ahol mások nem mernek lépkedni, hogy elvállalja a legnehezebb munkákat, és biztonságosan szállítson akár 35 utast is kényelmesen bármilyen terepen. bármilyen körülmények között, bárhol a világon.

A TORSUS PRAETORIAN nevét és hajthatatlan karakterét a legendás praetorianus gárdától kapta. A Császári Római Hadsereg elit ezredét ie 509-ben alakították; a pretoriánus gárda lényegében a világ első különleges alakulata volt. A tagok magasan képzett veteránok voltak, akiket a világ legjobb hadseregéből válogattak össze kiváló erőnlétük, páratlan harci képességeik és hideg fejjel tartásuk miatt a csata hevében. Ahol a legnehezebb és legfontosabb feladatokat tűzték ki – a császár védelmét, hírszerzést, az ellenséges vonalak mögötti működését –, csak egy praetoriánus elég lenne.

A TORSUS úgy tervezte és fejlesztette a PRAETORIAN 4×4 terepbuszt, hogy illeszkedjen Róma leghíresebb és legrettegettebb ezredének szellemiségéhez. Bármilyen az időjárás, bármilyen terep – hegy, sivatag, erdő – és bármilyen alkalmazási terület – bányászat, mentés, védelem – a TORSUS PRAETORIAN úgy van kialakítva, hogy a lándzsa hegyén működjön, és teljesítse a küldetést, bármilyen lehetetlen is. . És most, a harmadik generációs köntösben a PRAETORIAN még magasabbra emeli a lécet, ismét olyan mércét állítva fel, amilyennek egyetlen leendő versenytárs sem tud megfelelni.

A teljesen korszerűsített felfüggesztés, a megerősített alváz, a sokoldalú tárcsafékek, az újratervezett utastér, a továbbfejlesztett fűtés, a légkondicionálás és a szellőztetés (HVAC), a jobb karbantartási hozzáférhetőség, az üléskonfigurációk szélesebb választéka és egyebek mellett egyetlen részletet sem hagytak figyelmen kívül. megoldást megkímélve.

Ezenkívül a TORSUS lankadatlan eltökéltsége a legjobb anyagok és a legfejlettebb gyártási technikák alkalmazása mellett hozzájárul ahhoz, hogy a 8,7 méteres, polimer testű PRAETORIAN TG3 még nagyobb kényelemben és kifinomultabban szállítsa az utasokat, mint elődje. A PRAETORIAN felfüggesztésének és alvázának továbbfejlesztései emellett nagyobb agilitást tesznek lehetővé, lehetővé téve a vezetők számára, hogy jobban kiaknázzák a busz 1150 Nm-es hathengeres MAN dízelmotorjában, 12 sebességes sebességváltójában és a nagy teherbírású 4×4-es terephajtásban rejlő lehetőségeket. 

A haladás éhsége

Vakhtang Dzhukashvili, a TORSUS alapítója és vezérigazgatója így nyilatkozott: „A TORSUS-nál tudjuk, ha a világ legkeményebb terepbusztját akarjuk megalkotni, keménynek kell lennünk önmagunkkal, mint céggel és önmagunkkal, mint tervezővel. és mérnökök. Ahhoz, hogy továbbra is vezető szerepet tölthessünk a piacon, tudjuk, hogy nem ülhetünk csak úgy a babérjainkon – keményen kell törekednünk és újítani kell, és ezt folyamatosan tennünk kell.

„Ukrajnában van egy mondásunk: „Az éhes kutya erősebb, mint egy elégedett farkas”, a TORSUS-nál pedig mindig nagyon éhesek vagyunk a fejlődésre. Szerencsére ügyfeleink, akik a legkeményebb és legnagyobb kihívást jelentő ágazatokban tevékenykednek szerte a világon, mint például a katasztrófavédelem, az egészségügyi ellátás, a motorsport, az erdészet, a bányászat, a mezőgazdaság, a turizmus és egyebek, segítenek nekünk ennek a fejlődésnek a megvalósításában.

„Mindig proaktívan gyűjtjük az adatokat ügyfeleinktől, és létfontosságú visszajelzést adnak nekünk a szélsőséges felhasználási esetekről. Ezek az adatok pedig lehetővé teszik számunkra, hogy olyan rendkívül fókuszált műszaki fejlesztéseket tervezzünk és tervezzünk, amelyek küldetésspecifikus, valós előnyöket biztosítanak, amint azt a következő generációs PRAETORIAN, valamint a mi kisebb, gyorsabb és még fürgébb TERRASTORM is egyértelműen mutatja.”

A felfüggesztés és az alváz frissítései kiemelkedő kényelmet és mozgékonyságot biztosítanak

Az új PRAETORIAN egyik legjelentősebb mérnöki frissítési csomagja első pillantásra nem nyilvánvaló. A jármű polimer külső karosszériája alatt, amely rendkívül védő polikarbamid fedőbevonattal rendelkezik, egy jelentősen megnövelt alváz és felfüggesztési rendszer található.

A továbbfejlesztett silent blokkok, a név a méretre szabott, nagy teherbírású, félgömb alakú gumipárnák, amelyek a jármű MAN alváza és a felépítmény közötti kapcsolatot biztosító konzolokat támasztják alá, korszerűsítésre kerültek. Az új csendes blokkok jobb kényelmet és artikulációt biztosítanak, és minimálisra csökkentik az útzajt és a vibrációt, még akkor is, ha a PRAETORIAN egy sziklatömbön halad keresztül.

A PRAETORIAN-t tovább támogatja a felépítmény padlójának új rögzítési pontjainak bevezetése, amelyek növelik a merevséget, hogy az utasok nyugodtabb utazási élményt nyújtsanak. A TORSUS mérnökcsapata azonban nem ilyen könnyen elégedett, és a kiterjedt tesztelés során még extrémebb műszaki megoldások kidolgozása mellett döntött.

Tomas Micuda, a TORSUS műszaki menedzsere kifejtette: „Az ügyfeleink világszerte érkező visszajelzései és egy 20 hónapos kutatás-fejlesztési program nyomán első alkalommal adtunk hozzá egy komplett első légrugós felfüggesztést az alváz és a felépítmény közé. Ez magasabb szintű kompenzációt biztosít a felépítmény elülső részének súlyához, és még nagyobb kontrollt, nyugalmat és biztonságot ad a TORSUS-nak, függetlenül attól, hogy milyen egyenetlen a terep.ű

„Hátul az előző PRAETORIAN laprugókat egy új légrugós rendszer váltotta fel a legújabb modellen. Ez növeli az utasok kényelmét, javítja az agilitást és még nagyobb szabadságot ad a vezetőnek az MAN dízelmotorban rejlő lehetőségek teljes kiaknázására, hogy megerősítse a PRAETORIAN azon képességét, hogy olyan terepen áthaladjon, amelyet más terepjárók sofőrjei soha nem mernének. megközelítés.

„Bevezettünk egy speciális algoritmust is, amely a nagy gravitációs ponttal rendelkező járművek számára előnyös, mint például a PRAETORIAN TG3. Ez jelentősen csökkenti a busz „felső nehéz” érzetét, különösen terepen. Ez a mélyreható mérnöki szint biztonságos és jól megkomponált érzetet nyújt, amely lehetővé teszi a PRAETORIAN vezérlését, annak ellenére, hogy jelentős mérete és nagy teljesítménye. A technológia emellett intuitív és könnyű vezérlést is tesz, ami viszont megkönnyíti a kezelők képzését.”

Mamutnyomaték, többféle sebességváltó és páratlan fékerő

A TORSUS PRAETORIAN terepbusz erősen dobogó szíve a hathengeres, 6,9 literes dízelmotor, amely hatalmas, 1150 NM nyomatékot ad le bárhonnan, széles tartományban.1200-1750 ford./perc . Ez a robusztusan bevált egység könnyedén osztja el fenomenális vonóerejét a legmodernebb MAN 12 sebességes Tipmatic ZF AStronic sebességváltón és egy nagy teherbírású 4×4-es terephajtáson keresztül, amely első tengelyt, tengelyek közötti és hátsó tengelyt tartalmaz. tengely differenciálzárak. A független fűtőradiátorral együtt a motorteret egy automatikus Blazecut poroltó rendszer védi.

A TORSUS hajtásláncának puszta, kemény műszaki képességeit olyan kifinomult és intuitív vezetői vezérlés támasztja alá, amely a szektorban egyszerűen páratlan. Nem kevesebb, mint hat vezetési mód választható ki egyetlen gombnyomással.

Vlada Orlova, a TORSUS értékesítési képviselője így nyilatkozott : „Bármilyen kihívással is szembesülnek az üzemeltetők, legyen az úton vagy terepen, a PREAETORIAN rendelkezik a technológiával és képes kezelni ezt. Normál autópályán és város környékén az „Efficiency Mode” a legjobb, mivel optimalizálja az üzemanyag-hatékonyságot és az utasok kényelmét azáltal, hogy lazább sebességváltást biztosít. De a skála másik végén, amikor élet-halál kérdésről van szó, a „Vészhelyzeti üzemmód” azt látja, hogy a PRAETORIAN sebességváltója gyorsabban változik magasabb motorfordulatszámon, hogy a mentőalakulatokat a lehető leggyorsabban felgyorsítsa bármilyen helyzetbe, ahová el kell jutniuk. És ha az aszfalt elfogy, semmi gond, a PRAETORIAN „Off-Road Mode” és „Low-Range Mode” (alacsony hatótávolságú mód) lehetővé teszi a legénység számára, hogy teljesítsék küldetésüket.”

A PRAETORIAN azon képességét, hogy bárhogyan is el tudjon jutni a rendeltetési helyére, egy új, rendkívül erős, 12 tonnás, 30 méteres első csörlő bevezetése segíti, amellyel el lehet távolítani az útból az akadályokat, vagy átsegíteni a járművet. mocsaras talaj.

A kategóriájában a legjobb fékezőerő biztosítása érdekében a TORSUS hatalmas, 19,5 hüvelykes féktárcsákkal szerelte fel a PRAETORIAN-t az első és a hátsó tengelyen.

Nagyobb választék az üléskonfigurációkból és nagyobb utaskényelem

A PRAETORIAN fűtési, szellőztetési és légkondicionálási (HVAC) csomagját erőteljes mérnöki lekérdezésnek vetették alá, hogy meghatározzák és cselekedjenek minden olyan terület, ahol javítani lehet. Ennek eredményeként a jármű fűtőköre most közvetlenül kapcsolódik a motor hűtőrendszeréhez. Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a motor hulladékhője gyorsabban melegítse fel a busz felépítményét, és a busztól független fűtést használja motor-előmelegítő funkcióként.

Az utasok kényelme meleg időben is javult, köszönhetően az új szellőzőnyílásoknak, amelyek egyenletesebben és hatékonyabban osztják el a hideg levegőt. A hangminőség is javult a különálló Pioneer audioerősítő bevezetésének köszönhetően.

A következő generációs PRAETORIAN a korábbiaknál még szélesebb üléskonfigurációkat kínál, és immár 14 különböző opció áll az ügyfelek rendelkezésére.

A továbbfejlesztett funkciók jobb vezetői irányítást és üzembiztonságot biztosítanak

Belül a PRAETORIAN a vezetési környezet teljes újratervezésének előnyeit élvezi. A frissítés olyan funkciókat tartalmaz, mint az új műszerfal, sebességváltó, gombok, kapcsolóberendezések és kezelőszervek, valamint egy új megvilágított jelzőpanel. További szellőzőnyílások kerültek beépítésre a műszerfal végeibe, hogy megakadályozzák a szélvédő bepárásodását monszun körülmények között, és új napellenzőket szereltek fel, hogy jobban kezeljék a sivatagi nap ragyogását. Az elektromos vezetőfokozat bevezetése tovább javítja a volán mögött ülők életét. 

Tekintettel a gyakran kihívásokkal teli és időnként kifejezetten ellenséges terepre, a PRAETORIAN-nak működnie kell, a vezető és az utasok védelme kritikus tényező. A legújabb változattal a TORSUS jelentősen javította a biztonságot a sávfelismerő, valamint a fény- és esőérzékelő technológia bevezetésével. Mindeközben az új oldalablakok és a visszapillantó tükrök jobb kilátást biztosítanak.

A projekt során a TORSUS mérnökcsapata megragadta a lehetőséget a PRAETORIAN összes elektromos rendszerének teljes újraértékelésére, és új elektromos szigetelést vezetett be, hogy hatékonyabb, zökkenőmentes integrációt biztosítson az eredeti MAN alvázkábelezéssel.

Az előlap újratervezése a nagyobb teljesítmény, valamint a könnyebb szerviz és karbantartás érdekében

„Minden TORSUS PRAETORIAN úgy van kialakítva, hogy vállrándítsa el a vizet, a sárt, a kavicsot, a port, a homokot, a havat, a jeget és gyakorlatilag bármit, amit a természet megdob. Tisztában vagyunk vele, hogy sok autóbuszunk soha többé nem lát aszfaltozott utat, miután megkezdte munkásságát, és nem számít, ha minden este egy makulátlan buszgarázsban parkol le. Ez a gondolkodásmód nagyon előtérbe került, amikor újraterveztük és felépítettük a PRAETORIAN elülső maszkját” – folytatja Vakhtang Dzhukashvili.

Az autóbusz elülső maszkjának maximális nyitási magasságát körülbelül 30 cm-rel megnövelték, hogy nagyobb hozzáférést biztosítsanak az olyan szerviz- és karbantartási feladatokhoz, mint a folyadékok töltése, valamint a levegő- és kabinszűrők cseréje, míg az ablakmosó folyadéktartályt áthelyezték a töltési ponthoz való jobb hozzáférés érdekében. Az elülső maszkot kettős reteszelő mechanizmussal is kiegészítették, négy további középső csappal, amelyek biztosítják, hogy a maszk biztonságosan zárt helyzetben maradjon, még akkor is, ha a lehető legdurvább terepen elnyeli a könyörtelen büntetést. 

A harmadik generációs PRAETORIAN TG3 gyártása már megkezdődött, és a jármű már olyan piacokon üzemel, mint Spanyolország, Németország és Ukrajna. Az árak 225 831 eurótól ( 192 112 GBP) indulnak, és a jármű Shell, Transporter és Minesite specifikációkkal kapható. Az MAN alvázra és hajtásláncára teljes körű garanciát vállal, és a világ bármely pontján az MAN beszállítói szervizelhetők.