• Egyéb

A tovább fejlesztett műszaki alapok jelentősen növelik a CR-V AWD használati értékét és terepképességeit

  • A szabad hasmagasság nőtt az elődmodellhez viszonyítva

  • A Honda által kidolgozott AWD-vezérlőszoftver legújabb verziója még jobb terepképességeket biztosít, és gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé

  • Az összkerékhajtási rendszer automatikusan lekapcsolja a hátsó tengelyt, ha nincs szükség fokozott tapadásra

Az új CR-V kiváló terepképességeihez már maga a padlólemez is hozzájárul, hiszen a szabad hasmagasság nőtt az elődmodellhez mérten, a tömegközéppont talajhoz viszonyított távolsága azonban nem változott.

Ha kihúzzuk a centit az autó alja és az út között, 191 mm-t jegyezhetünk az elsőkerék-hajtású kivitelnél és 201-et az összkerekesnél. Ez azt jelenti, hogy a szabad hasmagasság mindkét modellváltozat esetében 35 mm-rel gyarapodott. A növekedésben természetesen a nagyobb felnik és abroncsok is közrejátszottak, amellett, hogy a tekintélyt parancsoló formavilágnak is szerves részei.

A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) része az Intelligens Vezérlés (Intelligent Control System™) így ez a konstrukció a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere. Legfőbb előnye – a kiváló tapadáson felül –, hogy kedvező üzemanyag-fogyasztással és könnyű irányíthatósággal ajándékozza meg a tulajdonosokat. Alapesetben az első tengelyt hajtja, de ha a szükség úgy hozza (pl. dinamikus indulásnál) a hátsó kerekeket is bevonja az erőleadásba.

A kardántengelyt többtárcsás, elektronikus szabályozású, hidraulikus kuplung kapcsolja össze a hátsó differenciálművel, gyors és hatékony működést biztosítva minden helyzetben. Kis tömege és üzemanyag-hatékony konstrukciója a teljesítményre, a terepképességekre és a menetbiztonságra is pozitív hatással van, továbbá sokoldalúbbá varázsolja a modellt, hiszen csak akkor kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt, ha tapadásvesztést érzékel, egyéb esetekben plusz terhelés nélkül dolgozhat az erőforrás.

A szoftverfrissítések hozományaként az AWD rendszer immáron 550 Nm-es (+10% az elődmodellhez mérten) forgatónyomatékot is képes a kerekekre juttatni. Emellett a vonóerő elosztása is hatékonyabbá vált: akár a nyomaték 60 %-a is „hátra küldhető”. Ez számottevően növeli a tapadást csúszós úton, egyúttal csökkenti a reakcióidőt és megkönnyíti az emelkedők leküzdését.

Az AWD vezérlőszoftverének mélyreható optimalizálásával a kanyarvételi tulajdonságok is javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás, valamint a kormányelfordítás mértékét, és a lehető legegyenletesebb működésre törekszik.

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1839958952966073

 

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1861916157437019

 

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1863343160627652