A Toyota a GR Super Sport tanulmányt is elvitte Le Mans-ba
Miközben a Toyota a megszerzése esetén történelmi diadalt jelentő győzelemért küzd a Le Mans 24 órás versenyen, folyik a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztése is. A GR Super Sport tanulmány 1000 lóerős hajtáslánca ugyanaz, mint ami az épp a legendás versenypályán küzdő TS050 Hybrid LMP1 versenyautókat is hajtja, a Toyota ugyanis a FIA WEC versenysorozatban tökéletesítette világelső hibrid-elektromos technológiáját. A GR Super Sport tanulmányautó a Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Falujában” látható.
A Toyota GAZOO Racing (TGR) bemutatta a GR Super Sport tanulmányautót a 86. alkalommal megrendezett Le Mans 24 órás futamon. Az első alkalommal januárban, a 2018-as Tokiói Autószalonon kiállított új generációs hiperautó hibrid-elektromos technológiáját a Toyota a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatban csiszolta tökéletesre. Közben a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztési munkái is megkezdődtek. A TGR WEC csapat az elmúlt hat év WEC-futamain tesztelte és finomította az élvonalbeli hibrid-elektromos rendszert és a fogyasztáscsökkentő technológiát – s most mindezt beépítették egy gyönyörű autóba.
A GR Super Sport tanulmányt a TS050 Hybrid LMP1 versenyautóból ismert V6-os ikerturbós benzinmotor és a Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) rendszer hajtja, méghozzá 1000 lóerős összesített teljesítménnyel.
A tanulmányt az alábbi linken látható videó mutatja be:
https://www.youtube.com/watch?v=O63WzyRDkls
“Azzal, hogy világ egyik legkeményebb motorsport-ágazatában, a Hosszútávú Világbajnokságon versenyzünk, és hogy rajthoz állunk Le Mans-ban, az egyik leghíresebb pályán, még tökéletesebbé fejleszthetjük világelső hibrid-elektromos technológiánkat. Ennek eredményei pedig sorozatgyártású autóinkban is megjelennek.” – fogalmaz Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing Company elnöke.
“Miközben az autóipar hatalmas változások előtt áll, mi továbbra is szenvedélyesen törekszünk arra, hogy izgalmas autókat alkossunk. Mindegy, hogy az elektronika és a digitális technológia milyen mértékben formálja át a járműveket, mi mindig ügyelünk majd arra, hogy autóink ne csupán tucat-árucikkek legyenek. Azért vágtunk bele ebbe a projektbe, mert hisszük, hogy képesek vagyunk olyan szupersportkocsit építeni, ami ugyanolyan legendává válhat az utakon, mint a TS050 Hybrid a versenypályán.” – teszi hozzá Tomoyama.
A GR Super Sport tanulmányautó június 16-tól, azaz szombattól lesz látható a Le Mans 24 órás futam alkalmával felépített Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Faluban”. (Nyitvatartási idő június 16-án szombaton 09:00-02:00 órakor és június 17-én vasárnap 09:00-15:00 órakor)
GR Super Sport tanulmányautó – Műszaki adatok |
|
Hajtáslánc |
|
Motor típusa |
Kettős turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses V6-os |
Motor lökettérfogata |
2.400 cm³ |
Összesített teljesítmény (benzinmotor + elektromotorok) |
735 kW / 1.000 DIN LE |
Hibrid rendszer |
Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) |
Keréktárcsák |
|
Méret (elöl és hátul) |
18 x 13J |
Gumiabroncsok |
|
Méret (elöl és hátul) |
330/710R18 |
A Toyota GAZOO Racing (TGR)
A Toyota 2015-ben a Toyota GAZOO Racing égisze alatt egyesítette motorsport-tevékenységeit. Az autóversenyzés tökéletes terep az autók és az emberek fejlődéséhez, ami remek alapot jelent az ‘egyre jobb autók’ megalkotásához.
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/06/16/ezt-kell-tudni-a-toyota-1000-loeros-hibrid-le-mans-i-versenyautojarol/