A Toyota, a Suzuki és a Daihatsu idén piacra dobja elektromos minijét
- A Toyota, a Suzuki és a Daihatsu idén Japánban indítja el elektromos kisteherautóit.
- A modellek a Toyota Pixis Van, a Suzuki Every és a Daihatsu Hijet elektromos változatai.
- A hármasokat prototípus formájában mutatták be 2023-ban, amikor eredetileg debütálniuk kellett.
A Toyota, a Suzuki és a Daihatsu japán autógyártók hivatalosan bejelentették, hogy teljesen elektromos verziókat vezetnek be kei vans a belföldi piacon 2025 vége előtt, két évvel később, mint az eredetileg ígérték.
Elképesztő, de a Suzuki PR-osa és a “haversrác ügynökségek” szemében a fogyatékkal élők nem emberek! Csak az influencer! Csak, azt szeretik!
A Toyota Pixis Van, Suzuki Every és Daihatsu Hijet először prototípus formájában mutatták be a G7 Hirosima csúcstalálkozón, 2023-ban, abban az évben, amikor állítólag az utcára kellett lépniük. A legfrissebb bejelentés nem magyarázza a késedelmet, de megerősíti, hogy mindhárom modell végre megjelenik a pályán ebben az évben.
Ezek az EV kei kisteherautók megosztják a Daihatsu New Global Architecture (DNGA) platformot, vagyis lényegében ugyanaz a jármű alatta, csak a márkanév és a jelvény különbözteti meg őket. Vizuálisan szinte azonosak a gázüzemű társaikkal, kivéve az első lökhárító töltőportját és a — kiszámíthatóan — kipufogócső hiányát.
A EV-k gyártja Daihatsu, amely a meglévő ICE-alapú verziókat is készíti. Ezeket egy “közösen kifejlesztett BEV rendszer ” hajtja, amely ötvözi a “Suzuki és a Daihatsu szakértelmét kis méretű autók gyártásában a Toyota elektromos technológiájával ”.
A teljesítmény részletei továbbra is homályosak, mivel az autógyártók nem tették közzé az elektromos motor kimeneti vagy akkumulátor-kapacitását. Azt állítják azonban, hogy körülbelül 200 km (124 mérföld) / töltés — jobb, mint az öregedés Mitsubishi Minicab MiEV 133 km (83 mérföld), de elmarad a Honda N-Van e:’s 245 km (152 mérföld).
Összehasonlításképpen: a jelenlegi benzinüzemű kei kisteherautók 660 cm3-es motort használnak, 46 lóerő (34 kW) természetes szívóképességű formában vagy 63 lóerő (47 kW) turbófeltöltővel. Még látni kell, hogy az EV verziók nagyobb energiát kínálnak-e, vagy ugyanazokat a rakomány-vontatási képességeket tartják fenn.
A mini-LCV-k úgy tervezték, mint egy utolsó mérföldes szállítási megoldás. A modellek hozzájárulnak a ’ vállalatok erőfeszítéseihez a szén-semlegesség felé, amely a Japán Autógyártók Szövetsége (JAMA) közös célja.