A Toyota Camry amerikai sikertörténetének legfontosabb állomásai
1983 – A Camry bemutatkozott az Egyesült Államokban
A Toyota Corona leváltására gyártott fronthajtású, középkategóriás modell – amelynek neve a japán kanmuri szóból származik, amely koronát jelent – az első évében is már több mint 50 ezer példányban kelt el az országban.
1987 – A típus nagyobb motort kap
A Camry második generációja 1987 és 1991 között már elérhető volt V6-os benzinmotorral is. Az Egyesült Államokban és Kanadában ezután már nem lehetett dízelmotorral rendelni a típust.
1988 – Kigördül az első Camry a Toyota kentuckyi gyárából
Az LE kivitel 1988 májusában debütált Észak-Amerikában. Az első amerikai gyártású példány ugyanúgy fehér színben pompázott, mint a mostani tízmilliomodik.
1993 – A Toyota Motor Manufacturing Kentucky legyártja az egymilliomodik Camry-t
28 éve a TMMK az egymilliomodik Camry legyártását ünnepelte Georgetownban, a világ legnagyobb Toyota gyárában. 4700 Toyota-alkalmazott vett részt a nagyszabású ceremónián.
1997 – A Camry először lesz az Egyesült Államok legkeresettebb szedánja
Az 1997-ben bemutatott negyedik generációs modell letaszította a trónról a korábbi első Ford Taurust, és az ország legkeresettebb személyautójává vált 397.156 eladott példánnyal.
1997 – A TMMK legyártja a kétmilliomodik Camry-t
Mivel a legkeresettebb autó volt Amerikában, a gyártása teljes kapacitással zajlott. 1997-ben a gyártósorról kigördült kétmilliomodik Camry, egy sportos negyedik generációs modell volt, amely 0-60 mérföld/h sebességre (0-97 km/h-ra) mindössze 7 másodperc alatt gyorsult fel.
2000 – A TMMK legyártja a hárommilliomodik Camry-t
2000-re már a világon legyártott Camry-k fele az Egyesült Államokban készült, a többi pedig Japánban. Ekkorra a gyártás még jobban felgyorsult, csak három év kellett ahhoz, hogy Kentucky elérje a hárommilliomodik legyártott példányt.
2002 – A modell visszaszerzi az Egyesült Államokban a legkeresettebb autó címet
A Toyota Camry teljesen újratervezett és tágasabb, háromliteres V6-ossal is kapható ötödik generációja ismét a legkeresettebb autó lett az országban. Ez a nemzedék volt az első, amit opcionálisan már navigációs rendszerrel is elláttak.
2006 – A TMMK legyártja az első hibrid Camry-t
A szürkeimportból Magyarországra is sok példányban eljutott hibrid verzió 2,4 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorja 147 lóerős volt, amit a villanymotor 45 lóerővel egészített ki. Erejéhez és méretéhez képest rendkívül alacsony fogyasztással rendelkezett, ezért nálunk is sok taxis titkos tippje lett.
2007 – A Camry-t választja meg az Év Autójának 2007-ben a Motor Trend magazin
Angus MacKenzie, a Motor Trend főszerkesztője a cikkében azt írta, hogy a Camry „az az autó, amit a rivális autómárkák mind szeretnének gyártani. Szinte mindenki számára kínál valamit – teljesítmény, hatékonyság és tágasság -, ráadásul olyan áron, amit a legtöbb amerikai könnyedén megengedhet magának.”
2021 – A TMMK legyártja a tízmilliomodik Camry-t