A Toyota Century SUV a japán gazdagság csúcsaként debütál
A plug-in hibrid SUV a sofőrjárművek következő generációját képviseli, amely a Century szedán kiváló alternatívájaként szolgál.
A toyota Japánban bemutatta a régóta várt Century SUV-t, egy luxus ajánlatot, amelyet korlátozott számban gyártanak majd a Century szedán mellett. Az új zászlóshajó SUV hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal, négyüléses kabinnal és 5205 mm (204,9 hüvelyk) hosszú karosszériával érkezik, amely Rolls-Royce hangulatot kelt.
A Toyota szerint a sofőr által vezetett autók piaca az elmúlt években fejlődött, az utasok pihenéssel vagy online találkozókon való részvétellel igyekeznek hatékonyabban „kihasználni” az úton töltött idejüket. Ez az oka annak, hogy a vállalat úgy döntött, hogy új modellt fejleszt, és a SUV-állást a Rolls-Royce Cullinan és a Bentley Bentayga japán alternatívájaként alkalmazza.
Az új modellt egyszerűen Century-nak hívják, a főnix emblémával az összes Toyota jelvényt helyettesítik. A profilt egyértelműen a Rolls-Royce ihlette, ami az üvegházhatást illeti, és a zuhanó karaktervonalat illeti. Az osztott LED-es fényszórók és hátsó lámpák viszont a Genesisre emlékeztetnek. A Toyota tervezői a kéttónusú külső kezelés mellett döntöttek, amely különleges „tükörbevonattal” jár.
TNGA alapok és plug-in hibrid energia
Az 5205 mm (204,9 hüvelyk) hosszú, 1990 mm (78,3 hüvelyk) széles és 1805 mm (71,1 hüvelyk) magas Century SUV hosszabb, mint a Land Cruiser, de valamivel rövidebb, mint a teherautó-alapú Sequoia. Másrészt a 2950 mm-es (116,1 hüvelyk) tengelytáv majdnem megegyezik az azonos TNGA-K architektúrán alapuló Toyota Grand Highlander és Lexus TX tengelytávjával.
A motorháztető alatt egy 3,5 literes V6-os plug-in hibrid hajtáslánc található. A Toyota nem árulta el a teljesítményadatokat, de egy hasonló összeállítás kombinált 406 LE-t (303 kW / 412 LE) produkál a Lexus TX 550h+-ban. Az elektromos V6-os talán nem hangzik olyan lenyűgözően, mint a V8-as a Century szedánban, de lehetővé teszi, hogy a SUV csendes BEV-ként viselkedjen városi környezetben, és HEV-vé alakuljon át a hosszabb autópályán tett utakhoz.
A Toyota Century SUV kiválasztott márkakereskedőknél lesz elérhető Japánban, havi 30 darabos eladással. Az ár 25 000 000 ¥ (169 580 USD) kezdődik. A vállalat azt tervezi, hogy széles körű személyre szabási lehetőségeket kínál, és egészen addig elmegy, amíg az ügyfél preferenciái alapján egyedi összeállításokat készít.