A Toyota elektromos Hilux koncepciót mutat be Thaiföldön
A Toyota nem közölte, hogy a Hilux Revo BEV Concept piacra kerül-e, és mikor
A Toyota egy érdekes, teljesen elektromos kisteherautót mutatott be Thaiföldön, amely a jelenlegi generációs Hilux köré épül, és a márka fennállásának 60. évfordulóját ünneplő rendezvényen mutatták be az országban.
A jármű a Hilux Revo BEV Concept névre hallgat, de sajnos a műszaki jellemzők még nem ismertek. Biztosan állíthatjuk, hogy a belső égésű motoros Hiluxra épül, de számos stílusmódosításon esett át, hogy feltűnjön.
Ezek a változások leginkább az elülső oldalon láthatók, ahol a Toyota egy zárt hűtőrácsot tervezett a pickuphoz, miközben az utasoldali elülső panelbe is beépített egy kiemelkedő töltőportot.
A Toyota vezérigazgatója, Akio Toyoda hosszasan beszélt a thaiföldi rendezvényen, ahol bemutatták a Hilux Revo BEV Conceptet. Nem közölte, hogy a járműből sorozatgyártású modell születik-e, és mikor, de megismételte meggyőződését, hogy a Toyota képes szén-dioxid-semlegességet elérni hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás járművekkel.
„A szén-dioxid-semlegesség eléréséhez emlékeznünk kell arra, hogy a szén az igazi ellenség, nem pedig egy bizonyos hajtáslánc” – mondta Toyoda. „És őszintén szólva, a BEV-k nem az egyetlen módja annak, hogy elérjük a világ szén-dioxid-semlegességi céljait. A Toyotánál hiszünk abban, hogy a szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési lehetőségek teljes portfólióját hozzuk létre ügyfeleink számára a hibrid elektromos járművek, a hálózatról tölthető elektromos járművek, az akkumulátoros elektromos autók és az üzemanyagcellás járművek közül. Emellett olyan hidrogénüzemanyag-lehetőségeket is keresünk, mint ezek a GR-Yaris és GR-Corolla hidrogénüzemű koncepcióautók. Miközben a fenntartható jövő megvalósításán dolgozunk, úgy gondolom, hogy holisztikus megközelítést kell alkalmaznunk a szén-dioxid-semlegesség terén.”
Toyoda hozzátette, hogy az elektromos Hilux fejlesztésének legalább egy része Thaiföldön történt.
Bár nem biztos, hogy a Toyota először Thaiföldön mutat be egy olyan fontos járművet, mint az elektromos pickup, az igazság az, hogy a délkelet-ázsiai ország kifejezetten szereti a kisteherautókat. Valójában az Isuzu D-Max az ország legkelendőbb új járműve, megelőzve a meglévő Toyota Hiluxot, Honda Cityt, Toyota Yarist, Ford Rangert és Toyota Corollat.